سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه کارآفرینی احداث کارخانه یخ (به ظرفیت 5400 تن)

پروژه کارآفرینی احداث کارخانه یخ(به ظرفیت 5400 تن)در 36 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 507 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پروژه کارآفرینی احداث کارخانه یخ (به ظرفیت 5400 تن)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی احداث کارخانه یخ(به ظرفیت 5400 تن)در 36 صفحه ورد قابل ویرایش


- 1 مقدمه :

بلور یخ در زندگی بشر جایگاه ویژه ای دارد. اغلب در منازل، کارگاه ها و کارخانه ها و مراکز صنعتی و رستوران ها و بیمارستان ها و غیره نیاز به مصرف آن دارند. برای مسافرین نیز به منظور مطلوبیت مانند نوشابه و آب آشامیدنی در فصول گرم سال مصرف ویژه ای دارد.

در مصارف صنعتی جهت نگهداری مواد غذایی برای کوتاه مدت کاربرد خاص خود را دارا خواهد بود، زیرا امکانات ایجاد سردخانه و وسایل سرد کننده به علت گرانی مقرون به صرفه نیستند، در چنین مکان هایی تنها راه نگهداری مواد غذایی در کوتاه مدت استفاده از یخ است، مانند فروشگاه های سیار فروش مرغ و ماهی و مواد کیسه ای حمل و نقل دار و نظایر آن نیاز مبرم به یخ دارد، به ویژه مسافران که امکانات سرد کننده به همراه ندارند نیاز شدید به یخ خواهند داشت، به همین منظور احداث واحدهای یخ سازی در مکان های مختلف کشور ضرورری و اجتناب ناپذیر است.





1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

احداث کارخانه یخ





محل اجرا :




1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن







1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی و همجنین نیاز بازار داخلی به این صنعت با توجه به این که احداث کارخانه یخ می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در یکی از صنایع ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 12 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

معرفی

یخ فرم جامد آب است . نقطه انتقال میان آب جامد و مایع در فشار یک اتمسفر صفر درجه سانتیگراد همچنین با صفر درجه سلسیوس تعریف می‌شود.با افزایش فشار این دمای انجماد کاهش می‌یابد. در یخ مولکول های آب با پیوندهای هیدروژنی به همدیگر پیوسته اند.



یخ خشک

یخ خشک (Dry ice) نام تجاری جیرنرایزد (genericized) دی اکسید کربن جامد است . این ماده معمولا به عنوان عامل سرد کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. یخ خشک عالی با فشردن مستقیم گاز اتمسفر در دمای ثابت ???? درجه سانتیگراد زیر صفر از حالت به مایع تبدیل می‌شود . آنتالپی چگالش در ???? درجه سانتیگراد زیر صفر ??? کیلوژول بر کیلوگرم است . تولید یخ خشک برای پایین آوردن و سرد کرد موثر است .



پیشینه

در سال ???? م شیمی‌دانی از کشور فرانسه به نام چارلز ایلویز برای نخستین بار یخ خشک را کشف کرد .او در آن دوران به نتایج و کاربردهایی درباره? یخ خشک رسید که ?? سال بعد توسط دانشمندان آزمایش و مشاهده شد .

تولید

تولید یخ خشک بی رنگ ( مرغوب) با فشرده کردن گاز دی اکسید کربن (CO2) امکان پذیر است . روش‌های تولید یخ خشک به طور خلاصه به تر تیب زیر است: ?. گاز دی اکسید کربن خالص را زیر فشار و سرما قرار می‌دهند تا به مایع تبدیل شود .

?. در هنگام فشرده کردن مقداری از دی اکسید مایع تبخیر می‌شود و با پایین آمدن درجه حرارت دی اکسید کربن مایع ، مقدار باقی مانده در نهایت به طور کامل از مایع به جامد تبدیل می‌شوند .

?. در نهایت دی اکسید کربن جامد را که فشرده و جامد شده‌است با قالبهای کوچک یا بزرگ مکعبی ، یخ خشک را بسته بندی می‌کنند . استاندارهای این قالب‌های مکعبی تقریبا ?? کیلوگرم است .

کاربرد

یخ خشک در صنعت برای سرد کردن اجسام و مواد مورد قرار می‌گیرد. از یخ خشک برای باران زا کردن ابرها استفاده می‌شود. از یخ خشک در فیلم ها و کنسرت ها نیز استفاده ی دود زا می کنند.



پدیده‌های نوری در ابرهای کریستال یخ

هنگامی که خورشید از میان ابر سیرواستراتوس یا سیروس می درخشد ، گاهی حلقه از روشنائی نورانی در حالتی که خورشید در مرکز آن قرار دارد دیده می شود. این حلقه معمولا در نواحی داخلی قرمز فام بوده ولی در قسمتهای خارجی سفید رنگ است. این پدیده را هاله می نامند. هاله در اثر شکست نور خورشید توسط کریستالهای یخی در ابر ایجاد می شود. شکست در همه وجهه های کریستال اتفاق می افتد. مقدار انحراف هرگز کمتر از زاویه می نیمم انحراف (Dm) نخواهد بود.
شکل کریستال یخ معمولا بصورت منشور شش وجهی بوده که زاویه بین وجوه آن 120 درجه می باشد.

در این حالت که زاویه شکست منشور (زاویه بین دو درجه مجاور) 120 درجه است شکست توربین دو وجه رخ نمی دهد. ولی شکست نور بین دو وجه متناوب که زاویه بین امتداد آنها ( زاویه شکست منشور) 60 درجه است می تواند اتفاق بیافتد.


شاخص شکست یخ تقریبا برابر 31/1 بوده و مقدار زاویه انحراف می نیمم (Dm) برای منشور 60 درجه تقریبا برابر 22 درجه است. ابرسرواستراتوس کریستالهای یخ با دسته کریستالهائی بصورت شش وجهی کوچک بمقدار زیاد در بردارد. هنگامیکه یک دسته اشعه موازی از خورشید از میان آنها عبور می کند. بعضی از وجوه شکست طوری قرار می گیرند که سبب انحراف اشعه بطرف چشم ناظر می شود.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل احداث کارخانه یخ

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز احداث کارخانه یخ به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین صنعتی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

در صورتی که در روند خرید و دانلود این فایل با مشکلی مواجه شدید با شماره 09214087336 از طریق پیامک یا تماس در ارتباط باشید همچنیت آیدی تلگرام من جهت پشتیبانی @wwwlonoir می باشد

پروژه کارآفرینی احداث واحد تولیدی صنایع فلزی

پروژه کارآفرینی احداث واحد تولیدی صنایع فلزی در 33 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 537 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پروژه کارآفرینی احداث واحد تولیدی صنایع فلزی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی احداث واحد تولیدی صنایع فلزی در 33 صفحه ورد قابل ویرایش


1- 1 مقدمه :

امروزه ، بازتاب اثرات فلزات در زندگی انسان ، بقدری محسوس است که هر گاه از فلز نام می‌بریم ، ساختمانهای بدیع و آسمان خراشهای عظیم در برابر چشم مجسم می‌شود، همچنین هواپیماها و موشک‌های غول پیکری به خاطر می‌آید که در دل آسمان و کهکشانها راه می‌پویند و با پرواز خود فاصله و زمان مسافرت را کوتاهتر ساخته ، انسان را در رسیدن به کرات دیگر یاری می‌کنند. راستی اگر فلز نبود، زندگی و تمدن بشری به چنین مرحله‌ای می‌رسید . گروهی از عناصر هستند که خواص مشترک معینی دارند. این مواد ، گرما و الکتریسیته را به خوبی هدایت می‌کنند، و به همین دلیل ظروف آشپزی و سیمهای برق از فلز ساخته می شود. فلزها همچنین محکم‌اند و بآسانی می‌توان آنها را شکل داد؛ به همین دلیل است که از آنها برای ساختن سازه هایی از قبیل پلها استفاده می شود. اگر چه شباهتهای زیادی بین فلزها وجود دارد، تفاوتهایی نیز دارند که مشخص می‌کند یک فلز تا چه حد برای یک کاربرد خاص مناسب است.

از 109 عنصری که امروزه شناخته شده است، 87 عنصر فلز است. از فلزها بندرت به شکل خالص استفاده می‌شود؛ معمولا با مخلوط کردن یک فلز با فلزهای دیگر یا غیر فلزها آلیاژی از آن را تشکیل می‌دهند.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

احداث واحد تولیدی صنایع فلزی





محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که احداث واحد تولیدی صنایع فلزی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 27 نفر میباشد .



تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

فلز ماده‌ای است که می‌توان آن را صیقل داده و براق کرد، یا به طرح‌های گوناگون در آورد و از آن مفتول‌های سیمی ظریف تهیه کرد. فلز جسمی است که آزمایش‌های مربوط به گرما و مهمتر از همه جریان الکتریکی را به خوبی هدایت می‌کند. فلزات با یکدیگر فرق زیادی دارند، از جمله در رنگ و سختی و نرمی ، تعدادی از آنها ممکن است به آسانی خم شده و یا خیلی محکم و مقاوم باشند.



شکل واقعی فلزات

شکل واقعی فلزات به اندازه یون و تعداد الکترون‌هایی که هر یون در حوزه اشتراکی دارد و انرژی یون‌ها و الکترون ها بستگی دارد. هر قدر فلز گرمتر شود این انرژی زیادتر خواهد شد. پس فلزات گوناگون ممکن است طرح‌های گوناگونی به خود بگیرند. یک فلز ممکن است در حرارت‌های مختلف ، طرح‌های متنوعی را اختیار کند، اما در بیشتر آرایش‌ها ، یون‌ها کاملا پهلوی هم قرار دارند، و معمولا تراکم در فلزات زیادتر از دیگر مواد است.

فـلـز کـاری

شواهـد و مـدارک باستانشناسی این نکـته را تـائـیـد می کـند که شمال و مرکز ایران جزو قدیمی ترین مراکز صنایع فـلزکاری جهـان بوده است. آشکار است که بشر تـنهـا در سرزمینی می تـوانست به سودمندی فـلز پـی بـبرد که در آن فـلزات و کانیهـای آنهـا وجود داشته باشد. ایران از لحاظ طبیعی دارای ذخایر بزرگـی از کانـیها است. مردم تـمدن هـای نخستـیـن درهً رودخانه های بزرگ مصر، بابل، هـند و جیحون با تمام پـیـشرفـتهـایی که داشته اند نـتوانستـند اولین فـلز کاران جـهـان باشـند. حفاریهـای اخیر نشان داده است که فعـالیـتهـای فلزکاری در تـمدنهـای کشورهای پـیش گـفته شده نسبتا دیر شروع شده است.

رشته کوهـهایی که از تـوروس در تـرکـیه تا کرانه های جنوبی دریای مازندران کشیده می شود سرشار از انواع کانیـهـا و سوخت بود و دانـش فـلزکاری از آنجا به مراکز دیگـر در آسیا، آفریقا و اروپـا گسترش یافت.

در شمال ایران یک رشته معـادن مس از قـفـقاز تا پـامیر کشیده شده است. ابن حوقل، جغـرافی دان عـرب از مـعـادن مـس کـان صبـی زاوه، سبزوار و فـخـر داود نـزدیـک مشهـد و بخـارا در ماوراءالنهـر صحبت می کند. معادن مس کاشان، انارک، اصفهـان و بخـارا برای خلفای اسلامی مقارن قـرن نهـم مسیحـی بسیار با اهـمیت بود، زیرا از این معـادن هـر ساله بـیش از 10000 دینار خراج حاصل می گـردید.

می تـوانیم چـنین تصور کنیم که صنعـتگـران قـدیم برای به دست آوردن مس انواع سنگـهـای فـلزی را آزمایش کـرده اند و بـدین تـرتیب تصادفاً آلیاژهـای مس را تولید کرده اند. در نیمهً دوم هـزارهً سوم پـیش از مسیح استعـمال فـلز رو به افـزایش گـذاشت. از گـورستان شوش، تپه حصار، تـپه گـیان و تـپـه گـئوی ابزار مفرغـی و زینت آلات مفرغی و نقـره ای زیاد به دست می آید. گـذار از عصر سنگ به مس بسیار تدریجی بود ولی در ایران عصر مفرغ در 2000 سال پـیش از مسیح بخوبی پـیشرفـت کرده بود.

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت های صنعتی بخش سازمان صنایع و معادن صادر میگردد.



مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت سازمان سازمان صنایع و معادن شهرستان .

2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان صنایع و معادن .

3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک ) توسط متقاضی .

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .

5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس

1- اشخاص حقیقی

- تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران

- حداقل سن 18 سال تمام

- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم



2- اشخاص حقوقی

- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )

- ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور



مدارک مورد نیاز:

1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت سازمان سازمان صنایع و معادن شهرستان.

2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن

3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی

4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست

5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء

6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی

7- پوشه فنردار

8- درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع و معادن شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل احداث واحد تولیدی صنایع فلزی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز احداث واحد تولیدی صنایع فلزی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش زراعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین صنعتی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

در صورتی که در روند خرید و دانلود این فایل با مشکلی مواجه شدید با شماره 09214087336 از طریق پیامک یا تماس در ارتباط باشید همچنیت آیدی تلگرام من جهت پشتیبانی @wwwlonoir می باشد

پروژه کارآفرینی تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودر

پروژه کارآفرینی تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودرو در 42 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 552 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پروژه کارآفرینی تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودرو در 42 صفحه ورد قابل ویرایش


1- 1 مقدمه :

فعالیت های تراشکاری ، ماشین کاری ، قطعه سازی خودرو یکی از فعالیتهای صنعتی است که در سراسر کشور مورد استقبال خوبی واقع می شود ، این طرحدر بسیاری از کارخانه ها و کارگاههای صنعنی کاربرد دارد ، و معمولا بازار کار مناسبی دارد . ماشین تراشکاری ابزاری است که برای تراش? دقیق قطقات نسبتاً سخت به کار می‌رود. اگرچه این دستگاه ابتدا برای تراش فلزات طراحی شد اما برای برش پلاستیک و دیگر مواد نیز از آن استفاده می‌شود. اساس کار این دستگاه بدین گونه است که قطعه در گیره‌ای دوار قرار گرفته و ابزار برش می‌تواند به صورت خطی حرکت کند. با تماس قطعه در حال چرخش با ابزار از قطعه بار برداشته می‌شود و با حرکت افقی و عمودی ابزار می‌توان عمق برش و محل بار برداری را تنظیم نمود تا به شکل دلخواه رسید.





1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودرو





محل اجرا :







1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و با توجه به این که تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودرو می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 14 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

قطعات تراشکاری دارای مقاطع دایره ای شکل از قبیل میله های ساده و غیر ساده، میله های پیچ شده، پولکها، بوشها و نظائر اینها می باشد که قطعات اصلی ماشین ها و دستگاهها و اسبابهای فنی را تشکیل می دهند. همچنین عده زیادی از ابزارها مانند تیغه فرز، مته ها، برقوها، و قلاویزها هم دارای مقاطع گرد هستند. بنابر موارد استعمال خاصی که قطعات تراشکاری باید داشته باشند آن ها را از مواد مختلف مثلاً از فولاد، چدن، برنز، برنج، مس، فلزات سبک، چوب و یا مواد مصنوعی و نظائر آن ها می سازند.وضع سطح خارجی قطعات تراشکاری می تواند متفاوت باشد.

برای بدست آوردن فرم استوانه ایی، قطعه کار را توسط ماشین تراش به دور محور خودش( محور گردش) حرکت می دهند.در موقع گردش قطعه کار با ابزار برنده ایکه مقابل آن بسته شده و برای جدا کردن براده از روی آن است برخود می کند. این طریقه عمل براده گیری را« چرخ یا تراش کاری » می گویند و انجام کار مستلزم چند حرکت متفاوت است.

فرم های مختلف قطعات تراشکاری را از طریق انجام یک سری کارهای متفاوت بدست می آورند و بنا برآن که قطعات از خارج یا داخل تراشیده شوند. بطور مختصر به این صورت مشخص می کنند:

ت خ( تراش خارج) یا ت د( تراش داخل).

قطعات استوانه شکل از طریق طول تراشی(سطوح صاف)،از طریق عرض تراشی، قطعات مخروطی از طریق مخروط تراشی و بالاخره قطعات فرم دار از طریق فرم تراشی و پیچها از طریق پیچ تراشی ساخته می شوند.

برای آنکه کلید مسائل تراشکاری حل شده و بتوان انواع مختلف کارها را چرخکاری نمود ماشین های تراش را به انواع مختلف ساخته اند متداولترین این ماشین ها همان تراش معمولی یا تراش مرغک دار است. و انواع مهم دیگرآن، ماشین پشیانی تراش و ماشین تراش عمودی یا کاروسل است که کارهای سوراخکاری را هم انجام می دهد.

قسمت های اصلی ماشین تراش معمولی(مدغک دار):

چون برای بستن قطعات کار دراین ماشین از یک یا دو مرغک استفاده می شود لذا اسم آن را ماشین تراش مرغک دار گذارده اند ضمناً به آن ماشین تراش با میله کشش و هادی و همچنین ماشین طول تراش هم می گویند.

میله کار یاطاقان شده و بوسیله آن به قطعه کار گردش داده می شود.این میله به طرز بسیار خوبی یاطاقان بندی شده و کاملاً محکم نگه داری می گردد و جنس آن هم از بهترین فولادها است. اغلب اوقات این میله تو خالی است و می توان قطعه کار یا میله ای که باید رویش کار انجام شود از داخل سوراخ آن عبور داد.

بستر یاطاقان های این میله سنگ زده شده اند. یا یاطاقان هایی که معمولاً برای این میله ها مصرف می شوند از نوع یاطاقان های لغزشی و یاطافان های غلطکی می باشند.

پوسته داخل یا طاقان های لغزشی اکثراً از جنس برنز هستند. یا طاقان های غلطکی دارای اصطکاک کمتری می باشند. میله کار بایستی در یاطاقان خود بدون بازی( لقی) کار کند.اگر یاطاقان لقی داشته باشد روی سطح کار تراشیده شده ناهموار و بعلاوه این لقی باعث خواهد شد که قطعات فرم غیر استوانه ای به خود بگیرند.

از لقی یاطاقان می توان در نتیجه میزان کردن تا حدی جلوگیری کرد.یاطاقان ساچمه ای یا صفحه ای فشاری که در موقع تراش در جهت محور گردش تولید می شود به خود می گیرد. سرمیله کار پیچ شده است و انواع وسائل بستن را می توان به روی آن پیچاند، سوراخ مخروطی داخل آن برای جازدن مرغک است. میله کار حرکت خود را از دستگاه حرکت اصلی می گیرد.

دستگاه حامل ساپورت، که حامل رنده تراشی کاری بوده و وسیله تنظیم حرکت بار است. این دستگاه فرم کشوی صلیبی را دارد و شامل کشوی رومیزی و دو کشوی دیگر دم چلچله بنام کشوی عرضی و روئی است. کشوی رویی حامل رنده است این کشوها بایستی در راهنماهای خود بدون لقی حرکت کنند. قسمت های مختلف ساپورت برای بار طولی و عرضی ممکن است با دست و پا بوسیله دو میله هادی و کشش که در جلوی میز ماشین نصب شده اند و حرکتشان را از میله کار می گیرند بطور اتوماتیک به حرکت درآیند.



دستگاه مرغک :

این دستگاه به منظور تکیه گاه قطعات کار بلند مورداستفاده واقع می شود و به اضافه در موقع سوراخ کاری یا برقوزدن ابزار برنده را بوسیله دنباله مخروطی که دارد برآن سوار می نمایند. دستگاه مرغک را می توان روی میزماشین تغییر مکان داد و در هر نقطه دلخواهی محکم کرد. برای حرکت دادن میله داخلی آن از گردش چرخ دستی انتهای مرغک و برای ثابت نگه داشتن از اهرم قسمت جلوئی آن استفاده می شود.



میز ماشین :

که حامل تمام قسمت ها و قطعات ماشین تراش است و روی پایه هایی مستقر شده، دستگاه ساپورت و متعلقات آن و همچنین دستگاه مرغک روی راهنماهای میز حرکت می کنند.این راهنماها اغلب فرم منشوری دارند و ممکن است تخت هم باشند برای تراش کارهایی که قطر بزرگ دارند قسمتی از میز ماشین را طوری ساخته اندکه قابل درآوردن باشد.

مدارک مورد نیاز:

1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت سازمان سازمان صنایع شهرستان.

2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن

3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی

4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست

5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء

6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی

7- پوشه فنردار

8- درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.



تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.



صدور پروانه بهره برداری :

1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.



مراحل صدور توسعه طرح :

1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.





گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودرو

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تراشکاری و قالب سازی قطعه سازی و ماشین کاری خودرو به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین صنعتی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

در صورتی که در روند خرید و دانلود این فایل با مشکلی مواجه شدید با شماره 09214087336 از طریق پیامک یا تماس در ارتباط باشید همچنیت آیدی تلگرام من جهت پشتیبانی @wwwlonoir می باشد

پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی (فاصله یاب لیزری)

پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی(فاصله یاب لیزری)در 42 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 1000 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی (فاصله یاب لیزری)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی(فاصله یاب لیزری)در 42 صفحه ورد قابل ویرایش



مقدمه :

این گزارش شامل طرح پیش امکان سنجی برای تولید یکی از ابزارهای دقیق آزمایشگاهی با عنوان فاصله یاب لیزری می باشد . بدیهی است با توجه به تنوع ابزارهای دقیق آزمایشگاهی، تهیه یک طرح پیش امکان سنجی برای همه آنها، مقدور نمی باشد و از اینروی با توجه به اهمیت و کاربرد فرآوان فاصله یابهای لیزری در کارهای آزمایشگاهی، در این طرح تولید آن مورد برر سی و مطالعه اولیه قرار گرفته است . گرچه نتایج حاصل حاکی از مقروت به صرفه بودن تولید این ابزار است، لیکن مشاور توصیه می نماید مطالعات تکمیلی امکان سنجی برای محاسبه دقیق سود و زیان طرح و نرخ بازگشت سرمایه و سایر شاخصهای موردنیاز برای تصمیم گیری صورت پذیرد.



نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی ( فاصله یاب لیزری )



محل اجرا :



مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














دلایل انتخاب طرح :

در بخش تولید توجه به استانداردهای تولید بسیار با اهمیت می باشد به خصوص تولید در زمینه ماشین آلات و همچنین قطعات ماشین آلات تولید و قطعات نظامی دقت فراوان برای تولید مورد نیاز است . وجود فاصله یاب در تولید این محصولات بسیار موثر می باشد خصوصاً آنکه فاصله یاب های قابل نصب در خطوط تولید دارای دقت بسیار بالا می باشند.

تولید مناسب قطعات می تواند موقعیت استراتژیک کشور را تثبیت کرده و ایران را به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر معرفی نماید.



وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 25 نفر میباشد .













تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

امروز در صنایع مختلف وسایط گوناگونی جهت افزایش دقت تولید و سیستمهای وناگونساخته شده است . مسافت یاب لیزری یا فاصله یاب لیزری یکی از این سیستم ها می باشد . بکارگیری فن آوری نوین پردازش اطلاعات و سیستمهای الکترونیکی پیشرفته، تولیدکنندگان را قادر می سازد از این وسائل جهت کنترل هوشمند خط تولید خود استفاده کنند . اولین قدم در این راه، تولید حسگرهای لازم جهت حس کردن شراط خطرناک می باشد که از جمله اساسی ترین آنها سنسورهای فاصله یاب هستن د. این سنسورها باید قادر به درک فاصله مناسب بوده و قابل استفاده در شرایط گوناگون آب و هوایی و شدت نورهای مختلف باشند.

اطلاعات جمع آوری شده از این سنسورها توسط مدارهای واسط به یک پردازشگر ارائه می گردند. این پردازشگر بر اساس یک سری محاسبات و قواعد، شرایط ر ا بررس و تحلیل نموده و در صورت وجود خطر تصادف، راننده را آگاه می نماید.

طرز کار فاصله یاب لیزری براساس همان اصولی است که در رادارهای معمولی بکار می رود. یک تپ لیزری YAG و یا CO2 به هدفی که نشانه روی شده است ارسال می شود . سپس تپ ارسالی به هدف خورده باز می گردد و سپس توسط یک سیستم مناسب گیرنده نوری آشکار می شود. فاصله مورد نظر با تعیین مدت زمانی که طول می کشد تا تپ ارسالی مسیر رفت وبرگشت را طی کند، بدست می آید . طرح کلی یک فاصله یاب Nd:YAG متشکل از فرستنده )لیزر( گیرنده و دوربین است . سپس با ارسال تپ ارسالی به هدف ، نور پراکنده شده از هدف توسط عدسیهای L1 و L2 روی یک آشکار ساز تمرکز یافته و یک سیگنال الک تریکی حاصل می شود . اگر لحظه t0 تپ لیزری از سیستم به سمت هدف ارسال شود و سیگنال بازگشتی در لحظهt1 آشکار شود، با توجه به اینکه نور با سرعت c در مدت زمان t1-t0 فاصله را پیموده است, فاصله x بدت می آید. مشاهده میشود که دقت در تعیین فاصله به دقت در تعیین زمان بستگی دارد





شماره تعرفه گمرکی

دستگاه فاصله یاب لیزری در با شماره تعرفه 90151000 به کشور وارد می شود.



شرایط واردات

طبقه بندی کالاهای وارداتی و صادراتی براساس تعرفه "سیستم هماهنگ توصیف و کد گذاری کالا انجام می گیرد. به کالای وارداتی حقوق گمرکی و سود بازرگانی تعلق م ی گیرد که میزان آن به موجب قانون مقررات صادرات و واردات، تعیین می گردد مسافت یاب با حقوق ورودی 15 درصد اجازه ورود به کشور را دارند.



استاندارد ملی یا بین المللی

در داخل کشور و سایرکشور هیچگونه استانداری برای این محصول یافت نمی شود.



بررسی و ارایه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

قیمت محصول مورد نظر که دارای دقت فراوان (سانتی متر) باشد با قیمت 100 هزار ریال در بازار قابل دسترسی می باشد.

موارد مصرف و کاربرد

این نوع ح سگر در خطوط تولید مورد استفاده قرار می گیرد تا دقت در تولید را افزایش داده و میزان خطا را کاهش دهد.



کالاهای جایگزین

با توجه به اینکه خطا در فاصله یاب های لیزری بسیار پائین می باشد لذا هیچ محصول جایگزین برای آن وجود ندارد.



شرایط صادرات

کالاهای صادراتی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستند لکن مشمول پرداخت هزینه های تخلیه و بارگیری و انبار داری می باشند.



بررسی ظرفیت واحدهای فعال تولیدی

براساس لوح فشرده سازندگان محصولات صنعتی وزارت صنایع و معادن کد ISIC به شماره33121132 هیچ واحد فعال تولیدکننده در زمینه تولید محصول طرح در کشور وجود ندارد.



واردات

واردات محصول طرح در سالهای اخیر با شماره تعرفه 901510 به شرح جدول زیر می باشد.

3. روش تداخل سنجی

در روش هندسی فاصله از روی یک یا چند تصویر از صحنه سه بعدی به دست می آید که این روش خود ممکن است به دو صورت انجام شود : یکی بینایی استریواسکوپی 2 و دیگری روش نورافکنی 3. در روش استریواسکوپی از یک صحنه از دو جهت متفاوت تصویربرداری می شود، یک همخوانی در نقاطی از این تصاویر برقرار می شود و از روی تفاوت میان این دو تصویر اطلاعات فاصله به دست می آید.

در روش نورافکنی، از الگوهای مختلف نوری برای روشنایی صحنه استفاده می شود . تصاویر به دست آمده در نتیجه این نورافکنی در به دست آوردن فاصله ما را یاری می کند . چون اطلاعات فاصله به طور داخلی در محل الگوهای نوری در تصاویر کد می شود، این روش نسبت به شدت نور بازتابیده حساس نمی باشد و فقط شدت باید از یک آستانه مطمئن بالاتر باشد. بنابراین به لیزرهای وات بالا نیازی نمی باشد . اصلی ترین عیب روش هندسی مساله تشکیل مناطق سایه می باشد که از عدم تطبیق گیرنده و فرستنده حاصل می شود.

در روش فاصله یابی به روش تداخل سنجی ایده اصلی براساس تداخل دو یا چند بیم لیزر با طول موج های مختلف می باشد (مانند تداخل سنج مایکلسون یا فبری - پروت ). این نوع از فاصله یاب ها دارای دقت خیلی بالا می باشند ولی معمولا برای اندازه گیری فواصل کوچکتر از نصف طول موج نوری استفاده می شوند.

روش زمانی به دو روش مجزای پالسی و اندازه گیری شیفت فاز تقسیم می شود . روش پالسی به این صورت است که یک پالس باریک و پرتوان به هدف شلیک می شود و انعکاس این پالس توسط یک آ شکارساز نوری آشکار می شود . از اختلاف زمانی پدید آمده میان پالس ارسال شده و دریافت شده و کالیبره کردن آن، فاصله به دست می آید . روش پالسی معمولا برای فواصل طولانی استفاده می شود و از آنجا که پهنای پالس های ارسالی در حد چند نانوثانیه است لذا پهنای باند گیرنده باید بالا باشد . همچنین ممکن است با کوچکترین تغییر در دامنه سیگنال داده شده به مقایسه کننده ها و یا سطح آستانه، آنها دچار خطا شویم لذا دقت آن محدود می شود.

اندازه گیری شیفت فاز میان سیگنال فتوالکتریک آشکار شده در گیرنده و سیگنال سینوسی مرجع (که هم فرکانس می باشند) روش مناسبی برای اندازه گیری فواصل زیر 100 متر می باشد.

در این طرح ما تنها به چگونگی طراحی و ساخت یک فاصله یاب لیزری برای فاصله 1متری تا 10 متری به روش هتروداین در آشکارسازی فاز می پردازیم.





مقایسه بین روش شدتی و روش اندازه گیری زمان سیر نور

در ساخت سنسورهای نوری و صوتی دو روش مختلف جهت سنجش فاصله وجود دارد که یکی مبتنی بر میزان امواج بازگشتی از روی مانع (روش شدتی ) و دیگری بر مبنای اندازه گیری زمان سیر موج از فرستنده به هدف و از هدف به فرستنده است . استفاده از روش دوم علیرغم مشکلات زیاد در ساخت مدارات مربوط به آن، به لحاظ مقاومت بیشتر در برابر تغییرات محیطیف مناسبتر است . با توجه به سرعت زیاد سیر نور، سیستم اندازه گیری زمان سیر، برای سنسور لیزری بسیار پیچیده تر از مدارات لازم جهت اندازه گیری زمان سیر صوت در روشهای صوتی می باشد . در این روش، لیزر به سمت خدف تاباند ه میشود و پس از بازگشت از روی هدف و دریافت توسط قسمت گیرنده، مدت زمان رفت و برگشت، اندازه گیری می شود . سپس با توجه به ثابت بودن سرعت نور، فاصله به دست می آید.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه رای پردازان نیک

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از کارخانه رای پردازان نیک به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تجهیزات آزمایشگاهی نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، متد های نوین تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

در صورتی که در روند خرید و دانلود این فایل با مشکلی مواجه شدید با شماره 09214087336 از طریق پیامک یا تماس در ارتباط باشید همچنیت آیدی تلگرام من جهت پشتیبانی @wwwlonoir می باشد

پروژه کارآفرینی تولید اکسیژن طبی و صنعتی

پروژه کارآفرینی تولید اکسیژن طبی و صنعتی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 523 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پروژه کارآفرینی تولید اکسیژن طبی و صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تولید اکسیژن طبی و صنعتی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش



- 1 مقدمه :

پروژه های گسترش یافته واحدهای مختلف صنایع دریایی، از رکورد خارج شدن پروژه نیروگاه اتمی، اجرای فازهای مختلف پروژه عسلویه و همچنین در سطح کوچکتر واحدهای منطقه ای می توان به عنوان نمونه بحث فوق مورد بررسی قرار داد.

ایجاد پروژه های فوق به غیر از اینکه به صورت مستقیم اشتغالزایی نموده در راستای نیازهای روزمره موجبات ایجاد اشتغال به صورت غیر مستقیم نیز می نماید. به طور مثال توسعه صنعت حمل و نقل یا موارد دیگر.

در هر نوع فعالیتی که به نوعی با آهن آلات سروکار دارد نیاز به کپسول اکسیژن خواهد بود.

در ضمن در بیمارستان ها و درمانگاه ها نیز کپسول اکسیژن مصرف دارد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده محل مصارف روزانه در شهرستان های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

- بیمارستان های نیروی هوایی، دریایی، واحدهای صنعتی

آنچه که مسلم است علاوه بر مصارف در پروژه های مختلف با توجه به افزایش و توسعه همه جانبه ساخت و ساز ساختمانی نیز می تواند نوعی از بازار پرمصرف تولیدات واحد مورد نظر قرار گیرد.

مصرف تولیدات طرح علاوه بر اساسی بودن در صنایع فلزی کارگاهی که ارتباط مستقیم با اشتغال تعداد زیادی از افراد جامعه داشته در بیمارستان ها و درمانگاه ها ارتباط مستقیم با زندگی انسان ها دارد.

لازم به توضیح است که در شرایط فعلی اکسیژن مصرفی استان بوشهر اکثراً از شیراز و بهبهان تأمین می گردد که از طرفی با توجه به افزایش هزینه های حمل و نقل تولید اکسیژن در استان می تواند در کاهش قیمت ها اثرات چشمگیر داشته و از طرف دیگر با توجه به حیاتی بودن برخی از مصارف کمبود آن به دلیل ایرادات حمل و نقل جاده ای امکان ایجاد مشکلاتی می تواند باشد.

با توجه به موارد فوق الذکر احداث واحد تولید اکسیژن می تواند دارای جوانب مثبت بوده و با سابقه فعالیت مدیریت طرح موفقیت در امر تولید و بازاریابی تولیدات روزانه دسترسی نخواهد بود.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید اکسیژن طبی و صنعتی



محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن




















1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت در دولت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید اکسیژن طبی و صنعتی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به تولید های کارگاهی صنعتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات وارداتی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور.



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 15 نفر میباشد .







تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

نظر به اهمیت موضوع و گستردگی استفاده از گازهای طبی در درمان و با توجه به اینکه گاه و بیگاه در بعضی از مراکز درمانی کشور با یک اشتباه ساده در نحوه استفاده ، بی توجهی به خلوص و ناخالصی گازها ، عدم استفاده از اتصالات مناسب ، بی دقتی در رنگ آمیزی و انجام ندادن آزمونهای دوره ای سیلندرها ، اهمیت ندادن به نکات ایمنی و کیفی اتاق مرکزی گازها و همچنین فراموشی موضوع مهمی چون آموزش پرسنل مرتبط با این امور ، زندگی یک یا چند بیمار به خطر افتاده و اتفاقات ناگوار آشکار و پنهانی به وقوع می پیوندد . لذا ضرورت ایجاب می نماید که در بکارگیری ضوابط و دستورالعملهای استاندارد در این زمینه دقت خاص بعمل آید . امید است شرایط به گونه ای برنامه ریزی شود تا در بکارگیری گازهای طبی خطری متوجه افراد نگردد .



گازهای طبی

گازهای طبی شامل کلیه گازهای بیهوشی ، گاز اکسیژن ، دی اکسید کربن و هوای فشرده می باشد که در این دستورالعمل به دلیل گستردگی موضوع فقط به گازهای NO2 , O2 , CO2 و هوای فشرده اشاره می شود . ضمن اینکه اختصارا“ به سیستم خلاء نیز اشاره شده است .







دی اکسید کربن CO2

غلظت این گاز در مصارف طبی باید 99 % باشد و میزان غلطت گاز منواکسید کربن در آن نباید از PPM 10 تجاوز کند چون در غلظتهای بیشتر اگر در مجاورت سلولهای پوششی ریه قرار گیرد ایجاد مسمومیت و خفگی می کند در ضمن وجود این گاز با غلظت بالا در لقاح مصنوعی ( IVF ) و ایجاد فضایی با حجم بیشتر از طبیعی ( پر از گاز ) الزامی می باشد زیرا این فرآیند فقط در محیط غنی شده از CO2 قابل انجام است .



اکسید نیتروژن N2O

این گاز در اعمال بیهوشی استفاده می شود . استنشاق این گاز با مخلوط اکسیژن باعث بیهوشی می گرددو درجه خلوص آن باید حداقل 99 % باشد . از ناخالصیهای موجود در این گاز میتوان به منواکسید کربن و اکسیدهای بالاتر نیتروژن خصوصا“ NO2 اشاره نمود این اکسیدها در غلظت های بیش از VPM 50 رفلکس تنفسی را از بین برده ، باعث گرفتگی حنجره ، سیانور و بالاخره مرگ می شود .

مورد استفاده دیگر این گاز در اعمال فریز داخل رحمی ( کرایو ) می باشد . در این عمل سرپایی ، گاز اکسید نیتروژن از خلال یک منفذ بسیار کوچک عبور می کند و به دلیل افت فشار ناگهانی از محیط حرارت گرفته و باعث منجمد شدن بافت رحمی می گردد . به دلیل استفاده همزمان از اینگاز و اکسیژن در بیهوشی و با توجه به مقدار جریان هر دو گاز در واحد زمان ، باید از غلظت مناسب و استاندارد این گاز مطمئن بود .

اثرات دارویی

اکسید نیتروژن سریعا“ توسط آلوئولهای ریه جذب می شود . 100 میلی لیتر خون حدود 45 میلی لیتر N2O را توسط پلاسما حمل می کند . این گاز با هموگلوبین حمل نشده ودر هیچ واکنش شیمیایی در بدن دخالت نمی کند .

دو فاکتور اصلی که در ایجاد بیهوشی توسط N2O دخالت دارند ، عبارتند از :

1 ـ حلالیت بیشتر N2O در پلاسما و حمل بیشترN2O به جای اکسیژن

2 ـ جایگزینی و تجمع N2O در سلولهای مغزی به جای اکسیژن





گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه تولید اکسیژن طبی و صنعتی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید اکسیژن طبی و صنعتی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در تولید محصولی مانند اکسیژن طبی و صنعتی که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

در صورتی که در روند خرید و دانلود این فایل با مشکلی مواجه شدید با شماره 09214087336 از طریق پیامک یا تماس در ارتباط باشید همچنیت آیدی تلگرام من جهت پشتیبانی @wwwlonoir می باشد