سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پروژه کارآفرینی گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی

پروژه کارآفرینی گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی در 36 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 519 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پروژه کارآفرینی گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی در 36 صفحه ورد قابل ویرایش

 


1- 1 مقدمه :

فولاد گالوانیزه (به انگلیسی: Galvanized Steel) به فولاد گالوانیزه توسط روی گفته می‌شود.

ساختار

این فولاد بطور معمول از لایه‌های مختلف با فازهای زیر تشکیل می‌شود:

با دور شدن از سطح فلز، درصد آهن موجود در لایه‌های مختلف کمتر می‌شود. لایه? خارجی فولاد گالوانیزه از بلورهای روی تشکیل شده‌است. این لایه چکش‌خوار بوده و بین ?? تا ?? درصد از ضخامت کل پوشش گالوانیزه را تشکیل می‌دهد.

خوردگی

پوشش گالوانیزه توسط حفاظت از تماس فولاد با محیط خورنده و نیز حفاظت کاتدی در موقع تماس فولاد با محیط خورنده، از خوردگی فولاد جلوگیری می‌کند.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی



محل اجرا :







1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 10 نفر میباشد .





گالوانیزه گرم

این گونه گالوانیزه‌کردن توسط غوطه‌وری زیرلایه در مذاب روی به دو صورت مداوم و بچ انجام می‌شود. این روش برای پوشش‌دهی با ضخامت بیش از ?? میکرومتر مناسب است.
الکتروگالوانیزاسیون

در این روش پوشش روی به صورت (الکتروپلیت) بر روی زیرلایه اعمال می‌شود.

استانداردها

استانداردهای گالوانیزاسیون محصولات آهنی و فولادی شامل ضخامت/وزن پوشش، چسبندگی و ظاهر قطعات در استانداردهای ‎ASTM A123 ‎، ISO 1461 ، CAN/CSA G164 ‎ و AS/NZS 4680 ‎ آمده است.

آهن گالوانیزه ، آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. این آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند.

اثر آب نمک

آب نمک ، زنگ زدن را تسریع می‌کند، زیرا یونهای موجود در آب به انتقال جریان در سلولهای ولتایی یا پیلهای ولتایی کوچکی که بر سطح آهن برقرار شده‌است، کمک می‌کند. بنظر می‌رسد که بعضی از یونها ، مثلا -Cl وکنشهای الکترودی را کاتالیز می‌کنند.


اثر ناخالصیها

ناخالصیهای موجود در آهن نیز سبب پیشرفت زنگ زدگی می‌شوند، آهن بسیار خالص به سرعت زنگ نمی‌زند. بعضی از انواع ناخالصیها، کشیدگی ها و نقصهای بلوری موجود در آهن با جذب الکترونها آنها را از ناحیه‌هایی که جایگاههای آندی می‌شوند، دور می‌کنند.


طریقه گالوانیزاسیون

در گالوانیزاسیون ، فلز فاسد شدنی را در مذاب یک فلز فاسد ناشدنی فرو می‌برند و بیرون می‌آورند تا سطح آن از یک لایه فلز فاسد نشدنی پوشیده شود. مثلا ورقه های نازک آهنی را در مذاب فلز روی فرو می‌برند و بیرون می‌آورند تا سطح آنها از فلز روی پوشیده شود و آهن سفید یا آهن گالوانیزه تهیه شود.

موارد استفاده از آهن گالوانیزه

از آهن گالوانیزه در ساختن لوازمی مثل لوله بخاری ، کانال کولر ، کابینت آشپزخانه ، شیروانی منازل ، لوله‌های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن و خسارت وجود دارد، استفاده می‌شود.

فلز روی در گالوانیزه کردن فرآورده‌های فولادی بکار می‌رود و باعث جلوگیری از خوردگی فولاد می‌شود. بخش بزرگ این فرآورده‌ها در گالوانیزه کردن فولاد، ورق‌های پوشش بام‌ها، مخازن ذخیره، حصار کاربرد دارد.

ورق‌های گالوانیزه به صورت کانال‌های هوا در سیستم‌های تهویه مطبوع و هواکش‌ها و سیستم‌های حرارتی نیز کاربرد دارند.

پوشش روی از طریق مکانیسم زیر فولاد را در مقابل خوردگی توسط هوا محافظت می کند :

اثر دی اکسید کربن و رطوبت هوا بر روی، تشکیل پوشش محافظ با اساس کربنات روی است که منجر به کاهش سرعت خوردگی می شود.

بدلیل ویژگی الکتروشیمیایی حفاظت کاندی، روی بطور فعال از خوردگی در محلهای آسیب کوچک، قسمتهایی که پوشش آسیب دیده و لبه های صفحات بریده شده جلوگیری می کند.
استفاده بهینه از منابع مواد خام جهان ایجاب می کند که فلزات را از خورده شدن محافظت کنیم. همانگونه که اتمسفر خورنده تر می شود، استانداردهای حفاظت در مقابل خوردگی نیز، بخصوص در تولید فولاد، بایستی افزایش یابد. در کشورهای صنعتی تقریباً 50 درصد روی جهت جلوگیری از خوردگی استفاده می شود.

روی تجاری (% 5/99 – 5/98 ) جهت گالوانیزه کردن گرم - عمیق در تجهیزات تولید و توزیع و روی با درجه خلوص بالا ( % 95/99 ) جهت گالوانیزه کردن پیوسته فنرها و سیم های فولادی کاربرد دارد. فرایند متالوژیکی که جهت تولید روی با درجه خلوص پایین تر استفاده می شود، کاربرد سرب بعنوان ناخالصی اصلی است. حضور 1 درصد سرب در مقایسه با محصولات خالص تر، 40 درصد تنش سطحی را کاهش می دهد. هنگام غوطه ور سازی در حمام روی که تنها چند دقیقه طول می کشد، فلز C4500 گرم می شود.

فرایند انتشار منجربه تشکیل لایه ای از آلیاژ آهن - روی بر سطح فولاد شده که این لایه چسبندگی پوشش روی را افزایش می دهد.

علاوه بر فرایندهای گرم - عمیق، فرایندهای گالوانیزه کردن دیگری نیز توسعه یافته است. در روی اندود کردن الکترولینیک، یک جریان متناوب منجر به نهشت پوشش درخشان 25- 5 سانتی متری از الکترولیت های اسیدی، سیانیدی یا الکترولیدهای آسکالن بدون سیانید بر سطح می گردد. البته این پوشش تنها در مقابل خوردگی های سطح متوسط از فلز حفاظت می کند. با غیر فعال سازی کرماته حفاظت در فرایند گالوانیزه کردن افشانه ای، سیم روی در شعله سوخت گاز / اکسیژن یا کمال الکتریکی در دهانه پیستون اسپری ذوب شده و با هوای فشرده از فاصله 15 سانتی متری پیش رانده می شود. نتیجه این فرایند تشکیل پوششی به ضخامت 1/0 میلی متر است. چسبندگی مکانیکی پوشش روی در این فرایند از چسبندگی آلیاژی در روی اندود کردن گرم - عمیق کمتر است.

مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارگاه گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین صنعتی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


دانلود پروژه کارآفرینی کشت یونجه و تولید علوفه (به مساحت 400 هک

پروژه کارآفرینی کشت یونجه و تولید علوفه(به مساحت 400 هکتار)در 35 صفحه ورد قابل ویرایش(جدوال pdf)
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 495 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پروژه کارآفرینی کشت یونجه و تولید علوفه (به مساحت 400 هکتار)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی کشت یونجه و تولید علوفه(به مساحت 400 هکتار)در 35 صفحه ورد قابل ویرایش


- 1 مقدمه :

امروزه تولید غذا به عنوان اصلی ترین مسئله در جهان مطرح بوده و در این میان تولید علوفه و دامپروری جایگاه ویژه ای می یابد. یونجه یا طلای سبز با نام علمی Medicago sativa و نام انگلیسی Alfalfa مهمترین گیاه علوفه ای دنیا و اولین گیاه علوفه ای اهلی شده است که بشر اولیه آنرا به عنوان تغذیه دام تشخیص داده است. مبدا اصلی یونجه خاور نزدیک و آسیای مرگزی بوده و ناحه مرکزی ایران منشا جغرافیایی یونجه است. یونجه در بین گیاهان علوفه ای به علت کیفیت خوب، خوشخوراکی و دارا بودن ذخائر غذایی، از جمله مواد معدنی مانند کلسیم و مواد پروتئینی اهمیت خاصی پیدا کرده است به طوری که یونجه بیش از ? تن پروتئین در هکتار در سال را تولید می نماید. یونجه با تثبیت ازت خاک بر حاصلخیزی خاک می افزاید و عمری بین ? تا ?? سال دارد که معمولا عمر مفید آن ? سال است. در مقابل تغییرات محیط حساس بوده و قادر است ?? تا ?? درجه زیر صفر و ?? درجه بالای صفر را تحمل نماید.



یونجه هایی که امروزه کشت می شوند به ? گروه تعلق دارند:

? - گروه یونجه های معمولی جنس Medicago sativa دارای گل های بنفش رنگ هستند و بطور زیادی کشت می شوند.

? - گروه یونجه های ترکستان که همان یونجه های معمولی هستند ولی مرکز پیدایش آنها آسیای مرکزی هستند. در این گروه رشد مجدد خیلی کم است.

? - گروه یونجه های الوان جنس Medicago media هستند. این گروه بر خلاف گروه اول دارای گلهای الوان هستند. کاشت این گروه اگر به منظور تولید بذر باشد عملکرد بذری پائینی دارند.

? - گروه نان هاردی که این گروه دارای رشد عمودی زیادی هستند. خواب زمستانی در آنها خیلی کوتاه است و یا می توان گفت اصلا خواب زمستانی ندارد.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

کشت یونجه و تولید علوفه



محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که زراعت گیاهان علوفه ای می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های کشاورزی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 23 نفر میباشد .



تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

یونجه

یونجه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا یک متر میرسد برگهای آن دارای سه برگچه می باشد برگچه های نوک تیز، سبز رنگ و بیضی شکل است . گلهای یونجه بشکل سبز و برنگ بنفش تیره یا آبی روشن است میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبیا ولی کوچکتر از آنزمی باشد .

یونجه ریشه ای بسیار عمیق درد و ریشه آن تا سه متر بداخل زمین نفوذ می کند و بنابراین منبع ویتامین ها و مواد معدنی است که از خاک می گیرد .

یونجه از زمانهای بسیار قدیم در ایران کشت می شده است و در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح از یاران به یونان برده شد و در قرن هفتم بعد از میلاد به اروپا راه یافت . یونجه در ایران در مناطق مرکزی و جنوبی به مقدر بسیار زیاد کشت می شود. زنبور عسل گل یونجه را دوست درد واز آن شهد زیادی بدست می آورد و تبدیل به عسل می کند .

پرورش این گیاه در قدیم برای تهیه علوفه چهارپایان بوده ولی در حال خاضر بعلت درا بودن مواد مغذی به مصرف غذایی نیز می رسد .

ترکیبات شیمیایی: یونجه سرشار از ویتامین های A,C,E,K و همچنین دارای آمیلاز که آنزیم مخصوص هضم مواد نشاسته ای است می باشد .

آنزیم های بسیاری در یونجه یافت می شود بعنوان مثال می توان از امولسین ،‌اینورتاز ، و پکتیاز نام برد .

یونجه دارای حدود 20%‌پروتئین می باشد پروتئین های موجود در یونجه عبارتند از:

لیزین ،‌آرژنین ، هیستیدین ، آدنین ، فنیل آلانین ،‌آسپاراژین و سیستین . یونجه دارای اسید فسفریک نیز هست . یونجه همچنین دارای منیزیوم ، آهن و مقدر جزئی ارسنیک و سیلیس است . بنابراین یونجه از نظر مواد غذایی بسیار قوی است و غذای خوبی برای انسان و حیوانات است.







تاثیر عناصر مختلف بر یونجه و علائم کمبود آنها :

ازت (N) : به طور کلی یونجه نیاز به ازت خود را از طریق رابطه همزیستی با باکتریهای تثبیت کننده ازت به دست یم آورد و استفاده بیش از حد کودهای ازته باعث کاهش عملکرد و افت کیفیت می گردد . در صورت کمبود این عنصر برگها کوچک و نازک و سبز روشن شده و ریشه ها نازک می شوند .

فسفر (P) : این عنصر باعث گسترش سیستم ریشه ای گیاه شده و عملکرد را افزایش می دهد . در اثر استفاده از کودهای فسفره مقاومت گیاه نستب به آفات و بیماریها بیشتر می گردد . در صورتیکه گیاه دچار کمبود فسفر شود برگها به رنگ سبز تیره و یا بنفسش درآمده و از نوک شروع به خشک شدن می کند . همچنین گره زایی متوقف شده و احتمال سرمازدگی در گیاه زیاد می شود .

پتاسیم (K) : حساس ترین عنصر برای یونجه محسوب می شود و باعث افزایش عملکرد می گردد . در صورت کمبود ، ابتدا لکه های سفیدرنگی در حاشیه برگ ظاهر می شود و در نهایت زمینه اصلی برگ زرد و سپس قهوه ای می گردد و حاشیه برگها به صورت شکسته و نامنظم در می آید .

مولیبدن (Mo) : این عنصر در ساختمان آنزیمهای گیاه نقش داشته و به گره زایی کمک می کند . کمبود آن به علت دخالت در واکنشهای احیاء نیترات باعث بروز کمبود ازت می شود . و از علائم دیگر کمبود این عنصر این است که برگها باریک و رنگ پریده شده و شکل برگها از حالت طبیعی حالت می شود . همچنین کم رشدی از سایر عواقب دیگر کمبود این عنصر است .

بر (B) : این عنصر در جوانه زدن گرده و در انتقال آب در گیاه نقش مهمی ایفاء می کند . در صورت کمبود ، میان گره ها کوتاه شدن و گیاه به صورت رزت در می آید . همچنین سیستم ریشه ای ضعیف شده و رشد متوقف می شود .





استفاده از بذور خالص برای کاشت یونجه

· استفاده از کودهای غیر آلوده به سس
· کاشت یونجه در اواخر تابستان یا در پاییز به جای بهار آلودگی اولیه سس را با رسیدن فصل سرما از میان می برد.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل کشت یونجه و علوفه

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز زراعت گیاهان علوفه ای به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش زراعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین کشاورزی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD در 54 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
پروژه کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD در 54 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

خلاصه طرح : 7

فصل اول. 8

بررسی بازار. 8

مطالعه و شناخت محصول. 9

نام محصول : 9

کاربرد : 9

تحلیل قیمت : 9

عمر مفید محصول : 9

فصلی بودن یا نبودن : 10

اهمیت محصول و درجه نیاز : 10

سیاستهای حمایتی یا محدودیتی دولت : 10

کالای مکمل و آمار تولید آن : 11

مطالعه و شناخت تقاضا : 11

سهم بازار. 12

سهم گروههای خودرو ساز از بازار سواری.. 12

سهم انواع خودرو از تولید. 13

سهم انواع خودرو از بازار سواری.. 13

مقایسه شاخص قیمت خودرو و شاخص بهای مصرف کننده (تورم) 14

وضعیت واردات و صادرات محصول : 14

سهم بازار قابل کسب ( درجه نفوذ به بازار ، D) 15

فصل دوم. 16

بررسی فنی.. 16

بررسی فنی محصول : 17

لیست مواد اولیه تشکیل دهنده محصول : 17

لیست قطعات تولیدی تشکیل دهنده محصول : 17

لیست قطعات خریدنی تشکیل دهنده محصول : 18

بررسی و انتخاب فرآیند ساخت و تکنولوژی مناسب : 19

بررسی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز : 19

لیست ماشین آلات تولیدی مورد نیاز در جدول ذیل گنجانده شده است : 19

انتخاب روش استقرار : 20

جدول روش گازگیری در زیر آمده است: 20

قطعاتی که نیاز به رنگ کردن دارند در زیر آمده اند: 22

طرح مونتاژ در زیر آمده است : 23

روند تولید با توجه به ایستگاههای کاری : 24

استقرار ماشین آلات و تعیین بخشهای تولیدی به کمک روش استقرار : 25

استقرار سالن تولید. 25

استقرار بخش با کالیت... 26

استقرار بخش رنگ... 26

استقرار بخش جوش التراسونیک... 26

استقرار بخش سری تراشی.. 27

استقرار سالن مونتاژ. 27

استقرار انبار مجموعه. 27

استقرار انبار مواد اولیه. 28

استقرار بخش قالبسازی.. 28

نقشه جا نمایی پیشنهادی.. 30

بخش های کمک تولیدی و براورد مساحت آنها: 30

بخش نگهداری و تعمیرات (نت) : 30

بخش کنترل کیفیت : 31

انبار : 31

این بخش به سه بخش کوچکتر تقسیم می شود که عبارتند از: 31

انبار مواد اولیه ( بخش دریافت ): 31

انبار کالای در جریان ساخت : 31

انبار محصولات ( بخش ارسال) : 32

بخش توسعه و تحقیق (R&D) : 32

بخش مهندسی : 32

بخش‌های غیر تولیدی و مساحت آن : 33

بخش اداری : 33

غذا خوری و آشپزخانه : 33

نمازخانه : 33

سرویس بهداشتی : 33

پارکینگ : 33

نگهبانی : 34

رختکن : 34

توجه : 34

انتخاب سیستم حمل و نقل : 34

بررسی نیروی انسانی : 35

در جدول ذیل نیروی انسانی و نیز مساحت مورد نیاز هر بخش آورده شده است. 35

محاسبات مربوط به تعداد تولید روزانه : 36

پیشنهاد : 36

جدول ماشین آلات و تولیداتشان : 39

فصل سوم. 41

بررسی مالی.. 41

برآوردهای مالی : 42

سرمایه گذاری طرح مورد نظر به دو بخش تقسیم می‌گردد که عبارتند از: 42

سرمایه ثابت : 42

الف ) زمین : 42

بنابراین در کل برای هر متر مربع از زمین 600000 ریال سرمایه ثابت مورد نیاز است : 42

کل سرمایه مورد نیاز 3300 مترمربع زمین : 42

ب: آماده سازی زمین : 42

ج : ساختمان : 43

هزینه احداث ساختمان را می توان درسه مورد در نظر گرفت : 43

سرمایه مورد نیاز ساختمان : 43

د: تجهیزات و ماشین آلات: 43

هزینه تجهیزات و ماشین آلات شامل هزینه های زیر می باشد: 43

هزینه ماشین آلات تولیدی مطابق جدول ذیل برآورد شده است : 44

هزینه تجهیزات تاسیساتی : 45

هزینه تجهیزات حمل و نقل : 45

هزینه تجهیزات ارتباطی : 45

ن: هزینه اثاثیه و لوازم اداری : 46

و: هزینه تسهیلات مالی و سایر تجهیزات : 46

ه : هزینه آموزش پرسنل: 46

ی: سایر هزینه ها : 46

3-1-2- سرمایه در گردش : 47

الف : مواد اولیه : 47

ب : دستمزد: 48

ج : تنخواه گردان: 48

کل سرمایه مورد نیاز : 48

سرمایه مورد نیاز کل از جمع سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بدست می‌آید: 48

ترکیب مالی سرمایه گذاری : 48

آورده متقاضی.. 48

وام بانکی.. 49

محاسبه سود و زیان : 49

برآورد هزینه سالیانه: 49

هزینه های خرید مواد اولیه برای سال اول : 49

هزینه های خرید مواد اولیه برای سال دوم: 49

هزینه های خرید مواد اولیه برای سال سوم : 49

هزینه نیروی انسانی برای یکسال : 49

هزینه استهلاک: 49

-هزینه لازم برای نگهداری و تعمیرات: 50

هزینه های متفرقه: 50

حق بیمه پرسنل : 50

هزینه بهره وام : 50

هزینه های پش بینی نشده : 50

محاسبه قیمت تمام شده محصول در سال اول : 51

محاسبه قیمت تمام شده محصول در سال سوم : 51

محاسبه قیمت تمام شده محصول در سال سوم : 51

تعیین قیمت فروش : 52

برای تعیین قیمت فروش ، دو ملاک وجود دارد: 52

تحلیلهای مالی : 52

فصل چهارم. 53

شاخص های مالی.. 53

سودآوری: 54

الف : نسبت برگشت سرمایه درسال : 54

ب:نسبت عملکرد : 54

ارزش افزوده : 54

تراز نامه. 54

صرفه جویی ارزی : 55




خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی کارخانه تولید جای سیگاری و جای رادیو پژو 405 و RD پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .



مطالعه و شناخت محصول

نام محصول :

محصول منورد نیاز در این پروژه ، مجموعه سیگاری و جا رادیو پژو 405 و RD می باشد .



کاربرد :

این محصول در دو نوع خودرو پژو RD و پژو 405 مورد استفاده قرار می‌گیرد.



تحلیل قیمت :

شایان ذکر است که قیمت این مجموعه هایی که هم اکنون تولید می شود ، در بازار مصرف حدوداً 1200000 ریال می باشد.

تولیدات این محصول نیازهای داخلی را برآورد می سازد و از نظر کیفی ، مناسب بازار داخلی است .



عمر مفید محصول :

براساس نظر خواهی بعمل آمده از تولید کنندگان و فروشندگان مجموعه ، عمر مفید محصول ، در حدود 3 تا 6 سال تخمین زده شده است .

البته با توجه به فرهنگ مصرف در ایران ، نمی توان به رقم فوق تکیه نمود به عبارت دیگر می توان عمر مفید را (کمتر/ بیش) از 8 سال در نظر گرفت . ( معمولاً عمر مفید مجموعه برابر با عمر خودرو در نظر گرفته می شود.)



فصلی بودن یا نبودن :

محصول مورد نظر در همه فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجیه این مطلب آنست که مجموعه ، در قسمت داخلی بدنه خودرو تعبیه شده است و اثرات اقلیم برآن ناچیز است.



اهمیت محصول و درجه نیاز :

با نظری اجمالی با بازار تقاضا پژو (RD و 405) در کشور در می‌یابیم که نیاز بازار تقریباً رو به افزایش می باشد . مواردی از این قبیل مشتریان بیش از یک سال در نوبت دریافت پژو می مانند و سرمایه خود را بدین منظور بلوکه می کنند توجیهی بر این مطلب است. البته نرخ افزایش تقاضا شاید با تغییر سیاستهای دولت در واردات خودرو ونیز تولید و یا مونتاژ خودروهای خارجی کاهش یابد. همچنین دلایل انتخاب این محصول آنست که اولاً بر طبق آمار دریافتی از وزارت صنایع و معادن ، سرمایه گذاری برای قطعات و مجموعه های داشبوردهای پیکان و پژو 405 در کارخانجات ایران خودرو به تریب بر حسب اولویتهای داشبورد ، رودری ، آفتابگیر ، زه های لاستیکی می‌باشد. ثانیاً محصول مورد بررسی نمود داخلی خاصی دارد و تقریباً قطعه ای لوکس و از طرفی الزامی برای خودرو به حساب می‌آید.



سیاستهای حمایتی یا محدودیتی دولت :

با توجه به اینکه دولت از طریق وزارت صنایع و معادن ، در راستای نیل به خودکفایی سیاستهای خاصی را در مورد تولید خودرو و در نتیجه تولید قطعات آن اتخاذ کرده است ، میتوان از تسهیلات ویژه دولت در مورد محصول مورد نظر بهره جست.

شرکت ساپکو در این پروژه نقش عمده ای را ایفا خواهد کرد و میتواند حمایتهای ویژه ای را انجام دهد.



کالای مکمل و آمار تولید آن :

کالای مکمل مجموعه ، خودروی پژو 405 و RD است و به همین دلیل ، آمار تولید پژو در روند پروژه اهمیت دارد و مبنای تعیین تقاضا را باید میزان تولید خودرو پژو در کشور در نظر گرفت .



مطالعه و شناخت تقاضا :

«خودرو پژو در میان مردم ایران به خودرویی با خصوصیات قابل قبول و مناسب بوده و جو مناسبی برای تولید آن دیده می شود و نیز جامه مصرف کننده این محصول را مصرف کنندگان داخلی و خارجی تشکیل میدهند.»

با توجه به اینکه مبنای تعیین تقاضا را باید میزان تولید خودرو پژو 405 و RD در نظر گرفت ، خواهیم داشت:

متوسط رشد تولید ، در دهه گذشته ، حدود 25 درصد بوده است . صنعت خودرو سازی کشور در سال 82، معدل 751622 دستگاه انواع خودرو تولید کرده که نسبت به سال پیش از آن ، حدود 2/41 درصد درشد داشته است . پیش بینی می شود که صنعت خودرو سازی کشور در سال 83 ، حدود 900 هزار خودرو تولید کند و نسبت به سال 82 از رشد 20 درصدی برخوردار باشد.

میزان تولید درشش ماهه نخست سال 83، حدود 404257 دستگاه بوده است که نسبت به دوره مشابه سال پیش از رشد 18.8 درصد برخوردار شده است و نسبت به برنامه تولید ، 8.8 درصد انحراف منفی داشته و حدود 69 درصد از شرفیت های موجود را نیز به کار گرفته است.

در شش ماهه نخست 83 حدود 96.36 درصد از سهم تولید خودرو در کشور به خودروهای سبک اختصاص یافته است.



سهم بازار

در شش ماهه نخست سال 83 ، 404257 دستگاه خودرو تولید شده است که از این میزان گروه ایران خودرو با حدود 57.23 درصد ، در صدر قرار داشته و گروه سایپا با حدود 39.15 دصد در رده دوم قرار گرفته است .

کاهش سهم بازار گروه ایران خودرو از 59.57 به 57.23 درصد در مقایسه با افزایش سهم بازار گروه سایپا از 37.75 به 39.15 درصد در شش ماهه اول سال 83 نسبت به دوره مشابه سال قبل توجه می باشد .



سهم گروههای خودرو ساز از بازار سواری

ارزش بازاری خودروهای سواری تولید داخل بین سالهای 76 تا 82 در مجموع بیش از 16.8 هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان به طور متوسط 64 درصد سهم گروه این خودرو، حدود 32 دصرد سهم گروه سایپا و حدود 4 درصد سهم سایر خودرو سازان بوده است .

ارزش بازاری خودروهای سواری تولید داخل شش ماهه اول سال 83 ، حدود 3020 میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 11.85 درصد رشد داشته و از این میزان ارزش حدود 63.01 درصد به گروه ایران خودرو ، 34.29 درصد به گروه سایپا و مابقی حدود 2.70 درصد به سایر خودرو سازان مربوط بوده است.



سهم انواع خودرو از تولید

در شش ماهه نخست سال 83 ، بالغ بر 348008 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده است که حدوداً 86.09 درصد از سهم تولید خودرو را به خود اختصاص داده و نسبت به دوره مشابه سال پیش حدود 15.4 درصد رشد داشته است . در این مدت سهم گروه صنعتی ایران خودرو از 62.65 درصد در دوره مشابه سال 82 به 60.58 درصد کاهش و سهم گروه صنعتی سایپا از 35.91 درصد به 38.21 درصد افزایش یافته ، سهم کرمان خودرو از 0.76 درصد به 0.24 کاهش و سهم تولیدی بهمن نیز از 0.66 به 0.63 درصد کاهش یافته است . همچنین خودرو سازان راین نیز با تولید 600 دستگاه هیونداورنا 0.17 درصد از سهم سواری را به خود اختصاص داده اند.

بخش توسعه و تحقیق (R&D) :

این بخش به منظور بالا بردن سطح تکنولوژی ، ارائه طرحهای نوین و .... در نظر گرفته شده است . برای این بخش مساحتی برابر 25 مترمربع در نظر می‌گیریم .

بهتر است این مکان در مکانی دور از صداهای ناشی از تولید باشد.



بخش مهندسی :

برای این بخش مساحتی برابر 16 مترمربع در ظنر گرفته شده است .









بخش‌های غیر تولیدی و مساحت آن :

بخش اداری :

100مترمربع برای این بخش در نظر گرفته شده است که شامل بخش دفتری انبار و تکثیر ، اتاق هیات مدیره ، اتاق جلسات ، اتاق بازرگانی ، بخش دفتری مونتاژ می شود .



غذا خوری و آشپزخانه :

با توجه به تعداد پرسنل که تقریباً 100 نفر می‌باشند مساحتی برابر 15 مترمربع برای آشپزخانه و 80 متر مربع برای غذا خوری در نظر گرفته شده است .



نمازخانه :

بخش نمازهانه ، اتاقی به مساحت 5 مترمربع در نظر گرفته شده است.



سرویس بهداشتی :

توالت و سه دوش در نظر گرفته شده است که روی هم مساحتی معادل 15 مترمربع را اشغال می کنند.



پارکینگ :

برای این منظور از محوطه حیاط کارخانه استفاده می شود و در بدو تأسیس ، پارکینک مجزایی در نظر گرفته نمی شود.



نگهبانی :

یک اتاق به مساحت 10 مترمربع در محل درب ورودی کارکنان بریا اسن قسمت در نظر گرفته شده است .



رختکن :

یک رختکن برای سالن مونتاژ به مساحت 6 مترمربع و برای دیگر کارکنان در اتاقی در محوطه به مساحت 12 مترمربع در نظر گرفته شده است .



توجه :

برای اینکه در فضای اشغال شده توسط بخشها صرفه جویی کنیم ، می توانیم از یک ساختمان دو سا سه طبقه که بخشهای کمک تولیدی و غیره در طبقات فوقانی قراردارند ، استفاده نماییم.



انتخاب سیستم حمل و نقل :

با توجه به ماهیت مواد اولیه و محصولات ، حمل و نقل محصولات مشکلی را به وجود نخواهد اورد.

بنابراین به وسایل چندانی نیاز نخواهیم داشت. و می‌توان با استفاده از چرخ دستی های ساده ، قفسه ها و .... حمل و نقل را انجام داد .

البته اگر انبارها را به صورت قفسه ای در طبقات متعدد در نظر بگیریم بهتر است که از لیفتراک برای قرار دادن محصول و مواد اولیه در طبقات مختلف استفاده نماییم .



بررسی نیروی انسانی :

نیروی انسانی مورد نیاز بخش نگهداری و تعمیرات 8 نفر می باشد که به 3 نیروی متخصص و 5 تکنسین تقسیم می‌شوند.

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


پروژه کارآفرینی قالیبافی

پروژه کارآفرینی قالیبافی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنایع دستی
فرمت فایل doc
حجم فایل 718 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
پروژه کارآفرینی قالیبافی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی قالیبافی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش


- 1 مقدمه :

فرش ایران دارای تاریخی بسیار طولانی است، در ایران از دیرباز بافتن انواع فرش متداول بوده و انگیزه ای اجدادی داشته است. به نوشته مورخان، جهانگردان، جنگجویان و آثار مکشوفه از گذشتگان گویای آن است که فرشبافی به صورت هنری دستی ، مردمی ، روستایی و عشایری در ایران سابقه بس دراز دارد.



پروفسور «رودنکو» کاشف «فرش پازیریک» معتقد است که قالی مذکور کار مردم ماد یا پارس و پارت (خراسان بزرگ) است. توجه به نقش های مشابه و هم زمان این فرش در ستون های تخت جمشید نیز این نظریه را تایید می نماید. آثار دیگری از جمله نقاشیهای برخی هنرمندان قرون وسطی حاوی نقش قالیهایی است که گفته اند بافت ایران بوده است . برخی مورخان در مورد حمله رومیان به ایران و غارت دستگرد قالی را از جمله غنایمی که در این غارت به دست آورده شده، قید نموده اند و نیز منابع یونانی از قالیهای زربفت ایران یاد کرده اند. «فرش بهارستان» با آن همه هنرمندی که به تأیید روایات مختلف، دربافت آن به کار رفته بوده اگر چه گاه در تعریف از آن راه اغراق پیموده شده اما خود نشانگر پیشرفت صنعت فرشبافی و صنایع جنبی از جمله طراحی و رنگرزی در ایران قدیم می باشد. فرش به عنوان نمودی از فکر و اندیشه بشری و متاثر از حس نوجویی او در طول تاریخ خود با نشیب و فرازهایی روبرو بوده که گاه با فراغت فکری هنرمندان و محیط مناسبی که برای رشد و شکوفایی هنر ایشان ایجاد گردیده به حد اعلای خود رسیده و گاه صدماتی که بر اثر مصائب طبیعی و غیر طبیعی بر پیکر جامعه وارد شده، آن را به دوره نهفتگی و خمود سوق داده است.



عصر مغول یعنی قرن هفتم هجری را می توان دروان بس غم انگیز برای انواع هنر ایرانی دانست و پس از آن قرون دهم و یازدهم هجری را که عصر صفویان است زمان شکوفایی طبع هنری مردم ایران باید به شمار آورد. آغاز دوران صفوی متفارن با رشد بسیاری از هنرهای دستی و توسعه آن در کلیه شئون جامعه بوده است. بسیاری از هنرمندان ایرانی در این دوره ظهور کرده اند که با اغتنام فرصت از آرامش و محیط مساعدی که به وجود آمده عمر گرانبهای خود را بر سر ارتقاء سطح کیفی هنر و صنایع دستی نهاده اند وبا ابداع طرح ها و نقشه های زیبا و هنرمندانه جایگاه این صنایع به ویژه فرش را به حد اعلاء خود رسانیده اند و نام ایران را در سراسر جهان با آثار خود پرآوازه ساخته اند. با توجه به اهمیت عصر صفویه در اعتلاء هنر ایران و توجهی که در این زمان به صنعت قالیبافی مبذول شده، جا دارد به این عصر و وضعیت هنرمندان و قالیباقی آن مشروح تر بپردازیم.



فرشهای دوران صفویه را می توان متعلق به دو گروه زمانی دانست: اول: قالیهای بافته شده در دوران سلطنت شاه اسماعیل وشاه طهماسب که به"شاه طهماسبی" معروف است و خود مکتبی خاص دارد که به همین نام شهرت یافته. شاه طهماسب همواره به تشویق هنرمندان و قالیبافان و طراحان می پرداخت و خود از هنر بهره داشت و حتی نوشته اند، رنگرزی می دانست و مستقیمأ طراحی می نمود و بافندگان را راهنمایی می کرد. از این جهت در زمان پادشاهی او انواع صنایع ظریفه به ویژه قالی بافی راه ترقی پیمود و در طرح آن تغییرات کلی به وجود آمد. قالیهای ترنجدار جانشین آن گروه از قالیهایی شد که تا اواخر قرن 9 هجری در ایران بافته می شد و بعدأ به طرح مغولی و تیموری شهرت یافت. علاوه بر قالیهای ترنجدار در این دوره بافتن قالیهایی با طرح حیوان و شکارگاه متداول شد. دوم: قالیهای بافته شده در زمان شاه عباس که به مکتب " شاه عباسی" معروف است. در این دوره با اغتنام فرصت از وجود هنرمندان عصر نقشهای جدید به ویژه با استفاده از اسلیمی ها و گلهای مخصوص بوجود آمد برخی طرحهای قالی در مکتب شاه عباسی عبارتند از:/ الف – طرح ترنجدار یا لچک ترنج/ ب – طرح شکارگاه/ ج – طرح درختی/ د – طرح گلدانی .

اینک با توجه به سهولت ایجاد ارتباط بین هنرمندان نقاط مختلف و پیشرفت تکنیک طراحی و نقش پردازی، فرش همگام با سایر هنرها و صنایع مردمی رو به تکامل رفته است، طرحهای محلّی به نقاط دیگر برای بافت فرستاده می شود و هنرمندان از نتایج تجربیات دیگر همکاران خویش کاملاً با خبر می گردند. وسایل کار طراحی پیشرفت نموده و تکنیک جدید به کمک هنرمندان آمده و ایشان به مهارت در تهیه و تکثیر طرحهای خود اقدام می کنند. بازار های فرش جهانی به ویژه از اوائل قرن بیستم میلادی رونق گرفته و این خود تشویق دست اندرکاران را در پی داشته و به ویژه در تبریز، کرمان، کاشان، اصفهان، اراک ، داد و ستد این کالای ارزشمند را رونق داده و در این زمان است که بازار صادرات فرش های نو و کهنه گرم شده و کارگاه های بزرگ برای پاسخگویی به تقاضاهای روز افزون دایر گردیده است. این قالیها به اروپا به ویژه کشور آلمان و آمریکا حمل می گردد و موجبات تقویت بنیه مالی کشور را در حد خود فراهم می سازد و تجارت خارجی را به سرمایه گذاری در تولید فرشهای مورد درخواستشان تشویق و ترغیب می نماید. مجموعه این اقدام طی قرن اخیر در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور مؤثر بوده، اما دخالت فروشندگان و صاحبان سرمایه در کار طرح و رنگ فرش و سفارشات غیر مسئولانه ایشان به کیفیت این دستباف لطمه وارد ساخته است. عدم نظارت صحیح بر کار بافت فرش و بسیاری عوامل دیگر از جمله قیمت ها و چگونگی صادرات طی نیم قرن گذشته، رقبای فرش ایران را به میدان رقابت کشانده واز سوی دیگر سودجویان را به سوء استفاده از غفلت دست اندرکاران و انجام تقلباتی در مراحل مختلف تهیه موارد اولیه و تولید فرش وا داشته و در نتیجه موجبات سقوط کیفیت و کمیت و گرمی بازار فرش ایران را فراهم نموده است به منظور ایجاد پیوستگی ارتفاء سطح کیفی این دستباف ارزشمند و تداوم تاریخ پرآوازه ی آن هوشیاری و کوششی همه جانبه لازم است که امید است عشق و علاقه عامه مردم به این میراث اجدادی خود آن را در ضمیر کلیه دست اندرکاران بیدار سازد.
6- ذرع و نیم:

این نوع فرش ها عموماً در ابعاد 156×104 سانتی متر تهیه می شوند، بافت این نوع فرش ها بیشتر در مناطق فارسی باف رایج است لذا با توجه به اندازه ذرع فارسی که 104 سانتیمتر است و اضافه کردن نیم ذرع به آن (156 = 52+104) طول این نوع فرش ها 156 سانتی متر می گردد.
7- ذرع و چارک:

ابعاد این نوع فرش ها عموماً 130×80 سانتی متر می باشند و بافت آنها نیز بیشتر در مناطق فارسی باف رایج است.
8- پشتی:

به فرش هایی گفته می شود که عرض آنها از 50 تا 80 سانتی متر و طول آنها از 80 تا 120 سانتی متر می باشد و متداولترین اندازه پشتی 90×60 و یا 120×60 سانتی متر می باشد. در نواحی گرگان و بجنورد به نوعی از پشتی ها که پشت آنها گلیم بافی شده است و مانند یک کیسه دردار تهیه شده اند قارچین می گویند.
9- پادری:

این فرش به اندازه پاگرد در ورودی که معمولاً 70×50 است بافته می شوند.


طرح های قالی

طرح های شکسته و گردان قالی

از نظر طراحان و برخی کارشناسان فرش، طرح های قالی به دو شیوه کاملاً متمایز از یکدیگر قابل تقسیم بندی است:

1- شیوه روستایی (طرح های شکسته یا هندسی)

2- شیوه شهری (طرح های گردان یا منحنی)

در بعضی طرح ها این دو شیوه با یکدیگر آمیخته شده و شیوه ی تقریباً تلفیقی را با نام طرح شکسته گردان به وجود آورده که به توضیح هر یک می پردازیم:
طرح های شکسته: (روستایی یا هندسی)

این طرح ها که سه خط افقی، قائم و مایل را شامل می شوند، جزء ابتدایی ترین و قدیمی ترین طرح هایی هستند که به ذهن هنرمندانِ طراح راه یافته است.

خط افقی شامل یک ردیف گره است که پهلو به پهلوی هم قرار می گیرد.

خط عمودی (یا قائم ) مشتمل بر یک ردیف گره است که بالای دیگری به روی یک جفت تار یا چله بسته می شود.

خط اریب (مایل) نیز که یک ردیف گره را شامل می شود، به تناوب یکی در بالا و یکی در کنار قرار می گیرد و یک زاویه 45 درجه را تشکیل می دهد.

نقشه های شکسته به واسطه سادگی مورد توجه بسیاری از روستاییان است. اما هنوز در آسیای میانه، ترکیه، قفقاز و ایلات و عشایر ایران کاربرد فراوان دارد. شاید یکی از دلایل گرایش روستاییان به این گونه طرح ها این باشد که از طرح های شکسته، بدون ترسیم بر روی کاغذ نیز می توان استفاده کرد و به مهارت بسیار، نیاز نیست. در صورتی که طرح های گردان حتماً باید بر روی کاغذ رسم شود، تا بتوان از آن استفاده کرد.
طرح های گردان: (شهری یا منحنی)

طرح های گردان با کمک گرفتن از خطوط منحنی به وجود می آیند. این نقش ها از ابتدای قرن نهم بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، با استفاده از گل و بته ها و شاخه های دوار ساده و ابتدایی، به سرعت مراحل تکامل را پیموده اند. ایجاد نقش های گردان تنها توسط طراحان ماهر و بر روی کاغذهای نقشه کشی میسر است و بافنده نیز برای خواندن نقشه و بافت آن، باید از مهارت ویژه ای بهره مند باشد. امروزه کاغذهای طراحی در اندازه های گوناگون کار نقشه پردازی طرح های گردان را بسیار آسان کرده است.

واحد نقشه، ورقی است شطرنجی که در اندازه های مختلف به خانه های مربع شکل کوچکی تقسیم شده است، هر مربع نیز به نوبه خود به مربع هایی بسیار کوچک (هر ضلع 10 خانه، جمعاً 100 خانه) تقسیم شده اند. هر خانه کوچک نشان دهنده یک جفت تار، یا یک گره است.

اوراق نقشه در طول نزدیک به یک قرن مراحل مختلفی را طی کرده تا به شکل امروزی برای همگان مورد استفاده قرار گرفته است. تا دوران انقلاب مشروطیت و رواج صنعت چاپ، همه نقشه ها را با دست خط کشی می کردند و بیشتر مرسوم بود که اول نقاش، نقشه دلخواه را نقاشی می کرد و بعد کسی که کارش جدول بندی بود خط های عمودی و افقی را با مرکب و به اندازه دلخواه – به نسبت ریزبافی قالی – روی صفحه نقاشی ترسیم می کرد و چهارخانه های هر گروه و هر رنگ را در می آورد. این شیوه برای نقاش آسان تر و برای بافنده دشوارتر بود، چرا که خط کش و چهارخانه سازی پس از نقاشی، گاه موجب می شد یک گره در دو چهارخانه جا گیرد – نیم گره در یک چهارخانه و نیم دیگر در چهار خانه دیگر – و بافنده به دشواری می توانست با این نقشه ی نامیزان کار کند. از این رو و از همان ابتدای کار استادان و هنرمندان سبک «نقطه زنی» را ابداع کردند. اساس این سبک بر آن بود که روی کاغذ شطرنجی ترسیم شده، هر گره را بی کم و کاست و بی آنکه یک چهارخانه میان دو گره مشترک باشد، به صورت یک نقطه رنگی در چهارخانه ها جای می دهند. رواج این شیوه کار بافندگی را آسان تر و دقیق تر و وسیع تر کرد، هر چند که نقطه زنی برای نقاش بسیار دشوار بود. شاید همین دشواری کار سبب شد که همه نقاشان خود را مرد این میدان نیافتند و شیوه ی دیگری که کار نقاشی را آسان تر می کرد و به سبک «دوره گیری» معروف است، پدید آوردند.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارگاه فرشبافی صنعتی رستمی ( شهرک لیا – خیابان امام خمینی )

در این بازدید به بررسی طرح های قالیبافی در حال اجرا در این کارگاه پرداختیم و دارهای قالی و روش های استفاده از آن را مورد بررسی قرار دادیم و با ابعاد و نوع ساخت آنها آشنا شدیم و با انواع گره در انواع فرشنها نیز آشنا شدیم ، این بازدید برای آشنایی با این طرح بسیار مفید بود و مطالعات مشاهده ای ما در این مرکز ما را با بسیار موارد و نکات فنی آشنا نمود .



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

فرش یکی از کالاهایی است که ابتکار و نوآوری در آن در یک قالب خاص می تواند باشد ، طرح و رنگ مدل ، این سه از عوامل موثر در انتخاب و شهرت فرش هستند ، به عنوان مثال فرشهای ترکمن در ایران به دلیل نوع بافت و ترکیب رنگ شهرت فراوانی دارند ، پس استفاده از یک طرح و رنگ خاص و متنوع که بتواند دید بازار را به خو.د جلب کند و در عین حال منطبق با سلیقه مردم باشد می تواند یک ایده خوب برای کسب موفقیت باشد .

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


پروژه کارآفرینی قالب های صنعتی (با ظرفیت 40 دست در سال)

پروژه کارآفرینی قالب های صنعتی(با ظرفیت 40 دست در سال) در 43 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 639 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
پروژه کارآفرینی قالب های صنعتی (با ظرفیت 40 دست در سال)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی قالب های صنعتی(با ظرفیت 40 دست در سال)در 43 صفحه ورد قابل ویرایش


1- 1 مقدمه :

قالب های صنعتی برای تولید اغکثر قطعات مورد نیاز بوده و اساساً هیچ رشته صنعتی نمیتوان یافت که به نوعی وابسته به صنعت قالب سازی نباشد.

شاید به حق بتوان گفت که رشته طراحی و قالب سازی از ارکان صنایع هر کشور می باشد.

علیرغم وجود کارگاه های صنعتی در کشور که در زمینه ساخت و تولید قالب های صنعتی فعالیت دارند. هنوز بازار صنعت داخلی به گسترش و توسعه این بخش مهم صنعتی نیاز فراوان دارد . و رشد و توسعه این بخش می تواند رشد و توسعه در زمینه های کیفی و کمی برای کلیه صنایع کشور به دنبال داشته باشد.



فرایند تولید

بر اساس سفرش مشتری که معمولاً نقشه و نمونه محصول است. طراحی قالب صورت می گیرد. سپس فولاد مورد نظر، نوع و مقدار برآورد گرذیذه و تدارک می شود . مراحل بعدی شامل ماشین سازی و براده برداری اجزاء توسط ماشین آلات و ئتجهیزات براده برداری است . سپس کنترل کیفی اجزاء قالب و مونتاژ قالب انجام می پذیرد. مراحل بعدی شامل بستن قالب به پرس به منظور تولید قطعه و نونه آزمایشی است. پس از حصول اطمینان از کیفیت ساخت قالب تولیدی قابل ارائه به مشتری خواهد بود.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید قالب های صنعتی با ظرفیت 40 دست در سال



محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت در دولت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید قالب های صنعتی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به تولید های کارگاهی صنعتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 17 نفر میباشد .



تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

از آنجا که قالب سازی علمی است کاربردی و دارای ظرافت ها و پیچیدگی های بسیار، باید برای پیشبرد اهداف صنعتی توجه خاصی به آن داشت. اما متاسفانه در کشور ما این علم را در اکثر موارد فقط یک فن و هنر می دانند و به همین خاطر بسیاری از متخصصان و مهندسان ما هیچ اهتمامی نسبت به فراگیری و پیشبرد آن، بالعکس دیگر علوم ندارند.

در این مقاله سعی شده تا بیشتر حول قالب های دائم بحث شود. زیرا یکی از پایه های تولیدات صنعتی محسوب می شوند. در این قسمت بطور مختصر نام چند نوع قالب دائم را خواهید دید.



1- قالب های برش فلزی

2- قالب های خم فلزی

3- قالب های کشش فلزی

4- قالب های پلاستیک

5- قالب های نورد

6- قالب های باکالیت

7- قالب های دایکاست

8- قالب های فورج

9- قالب های اکستروژن



قالبهای دایکاست :

قالب دایکاست عبارت است یک قالب دائمی فلز ی بر روی یک ماشین ریخته گری تحت فشار که برای تولید قطعات ریختگی تحت فشار بکار می رود. هدایت کردن فلز مذاب به درون حفره قالب توسط کانالهایی انجام می گیرد که به آن سیستم مدخل تزریق – راهگاه - گلویی گفته می شود . هر قالب دایکاست از دو قسمت تشکیل شده است تا بتوان قطعه را بعد از انجماد از حفره قالب بیرون آورد. اجزاء قالب دایکاست که با فلز ریختگی مذاب در تماس هستند از فولاد گرم کار و یا از آلیاژهای مخصوص نسوز و مقاوم در برابر تغییر دما ساخته می شود .



ساختمان قالب:

در زیر جنبه های مهم طراحی قالب را مورد برسی قرار می دهیم:



تقسیم قالب:

همانطور که ذکر شدهر قالب دایکاست بصورت دو تکه است یعنی قالب ازیک نیمه ثابت(طرف تزریق)ویک متحرک (طرف بیرون انداز)تشکیل شده است . نیمه ثابت قالب (نیمه تزریق قالب)به کفشک ثابت ماشین ریخته گری تحت فشار مونتاژ می شود . در حالی که نیمه متحرک قالب (نیمه بیرون انداز قالب )به کفشک متحرک محکم می شود هر دو نیمه قالب در حالت آماده تزریق بسته هستند و با نیروی بسته نگهدارنده ای که از طرف ماشین ایجاد می گردد،در حالت بسته نگه داشته می شوند . سطح تماس هر دو نیمه قالب ، سطح جدایش قالب نامیده می شود. برای اجتناب از نفوذ فلز مذاب به خارج بایستی سطح قالب کاملاً آب بندی و از این جهت به صورت سطح سنگ زنی شده و یا هم سطح شده باشد .دقت انطباق صفحات قالب که روی هم قرار می گیرند اهمیت زیادی دارند .بهتر است که لبة خارجی در هر دو صفحه قالب حدواً 1 m m تا 2 m m تحت زاویه 4 5 پخ زده شوند . به این ترتیب از خرابی لبه ها توسط ضربه یا برخورد که منجر به تغییر شکل لبه ها می گردد و می توانند دقت انطباق را بر هم بزنند اجتناب می شود .

خنک کردن قالب :

درهر سیکل تزریقی گرما به قالب دایکاست انتقال می یابد برای بدست اوردن قطعه تزریقی بایستی فلز مذاب منجمد ، تا دمای انجماد سرد گردد. برای اینکه بتوان قطعه تزریقی را از قالب گرفت و یا به بیرون پرتاب نمود ، بایستی آنرا تا دمای باز هم پایینتر خنک نمود . این بدان معنی است که برای خنک کردن مطلوب فلز تزریقی بایستی مقداری گرمای زیادی از طرف قالب دریافت و انتقال داده شود. خواص حرارتی جنس ماده قالب به گونه أی که این تخلیه گرمایی امکانپذیر می گردد اما بایستی این گرما از خود قالب هم خارج شود و این وظیفه سیستم خنک کننده قالب است . به عنوان ماده خنک کننده ، معمولاً از آب و بعضاً نیز از روغن موجود در دستگاههای تنظیم دما ، در صورتی که هم برای گرم کردن و هم برای خنک کردن بکار رود استفاده می شود .

برای قطعات تزریقی کوچک و یا جدار بسیار نازک ممکن است بتوان از خنک کردن قالب بطور کامل صرفنظر نمود ، به شرطی که گرمای ارائه شده از طریق افزایش تعداد تزریق ها بیشتر از گرمای پس داده شده به بهترین وجه از طریق تشعشع ، همرفت و هدایت نباشد . طبیعی است که این موضوع برای ریخته گری آلیاژ های با دمای ذوب نسبتاً پایین هم مانند قطعات دایکاست کوچک و جدار نازک سرب و قلع صادق است .

حتی د رقطعات دایکاست جدار ضخیم هم گاه نیازی به خنک کردن قالب نیست ولی معمولاً در ماشینهای اتوماتیک سریع با محفظه ضروری است .

برا ی خنک کردن قالب، کانالهایی در قالب دایکاست برای جریان یافتن ماده خنک کننده تعبیه می گردد این کانال ها بطرف ناحیه ایاز قالب که با قطعه تماس دارد هدایت می شوند یعنی جایی که انتقال گرما از قطعه تزریقی یه سمت قالب آغاز می گردد اگر صفحه قالب فاقد مغزی قالب باشد کانالهای خنک کن در داخل صفحه قالب فاقد مغزی قالب باشد کانالهای خنک کن در داخل صفحه قالب سوراخکاری شده و به مدار سیستم خنک کننده مربوط متصل می گردد.

کانال های خنک کن در قسمتی از قالب که بایستی خنک گردد به روشهای گوناگون طراحی می گردند . نحوه هدایت کانال بایستی طور انتخاب شود که بخصوص ناحیه ای از قالب که پشت حفره قالب قراردارد بتواند خوب خنک گردد.

کانال های درون قالب به صورت مستقیم هدایت می شوند اما درعین حال تغییر زاویه و تطبیق این کانال ها به لبه های قالب هم امکانپذیر است .



قالب های پلاستیکی :

یکی از بحث های همیشگی در دفترهای فنی، پیش بینی زمان لازم جهت طراحی است و اغلب میان کارفرما و طراح در مورد مدت زمان لازم برای انجام طراحی، اختلاف وجود دارد. برآورد مدت زمان کاری که توسط ماشین انجام می­شود با درصد کمی خطا توسط محاسبات ساده فیزیکی قابل محاسبه است و عواملی که باعث تغییر زمان فوق می­شود، بیشتر عوامل انسانی است. اما وقتی قسمت عمده کار توسط انسان انجام می­شود، پیش­بینی زمان، بیشتر مبتنی بر تجربه است. در مقاله حاضر که براساس تجربیات نگارنده است. سعی شده با تکیه بر عوامل مشخص بتوان مدت زمان مورد نیاز جهت طراحی قالبها فرمولیزه گردد.

برای پیش­بینی زمان لازم جهت طراحی لازم است متغیرهایی که در زمان طراحی تاثیرگذار است، شناسایی و ضریبی برای آن در نظرگرفته شود. پس از آن ضرایب مختلف در عدد پایه­ای ضرب گردد تا زمان کل طراحی مشخص شود. برخی از متغیرهایی که در طراحی قالبهای پلاستیک مؤثر است، به شرح زیر است:

1) کشویی

2) کچ پران

3) آب­بندی روی فرم

4) استفاده از جک

5) سه­بعدی بودن محصول

6) پیچیدگی محصول

7) نقشه اجزاء قالب

8) تکه­کاری

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارگاه تولید قالب های صنعتی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید قالب های صنعتی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارگاه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارگاه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در تولید کالایی مانند قالب های صنعتی که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده