سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه کارآفرینی فرآوری، بسته بندی و توزیع تخم مرغ

پروژه کارآفرینی فرآوری، بسته بندی و توزیع تخم مرغ در 65 صفحه ورد قابل ویرایش(جدوال pdf)
دسته بندی دام و طیور
فرمت فایل doc
حجم فایل 209 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
پروژه کارآفرینی فرآوری، بسته بندی و توزیع تخم مرغ

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی فرآوری، بسته بندی و توزیع تخم مرغ در 65 صفحه ورد قابل ویرایش



خلاصه طرح

موضوع طرح: فرآوری ، بسته بندی و توزیع مواد غذایی

نوع تولیدات:تخم مرغ

تعداد شاغلین:16



مشخصات سرمایه گذاری طرح:(ارقام به میلیون ریال)

سرمایه گذاری کل طرح:3551

سرمایه گذاری ثابت:2443

سرمایه در گردش:950

درآمد سالیانه:7000

سود ویژه:1747

دوره بازگشت سرمایه:33ماه

نرخ بازدهی سرمایه:37%



شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز :

پیشگفتار :

از تخم مرغ در تهیه خوراک های شور و شیرین به عنوان منبع پروتئین استفاده می کنند. در تهیه بسیاری از غذاها از تخم مرغ برای اتصال مواد تشکیل دهنده غذا استفاده می شود. گاهی از تخم مرغ کامل استفاده می کنند، گاهی زرده یا سفیده تخم مرغ را جدا به کار می برند.

کسانی که در مورد گیاه خواری مطالعه می کنند، مصرف تخم مرغ را تنها زمانی درست می دانند که مرغی که تخم می گذارد را نکشند. افرادی که حامی حیوانات هستند، تولید انبوه تخم مرغ را عملی بی رحمانه قلمداد می کنند.



برتری تخم مرغ بر اساس رنگ پوسته آن

نژادهای مختلف مرغ، تخم مرغ هایی به رنگ های سفید، کرم، زرد تا قهوه ای و بندرت به رنگ سبز خالدار تولید می کنند.

البته لازم به ذکر است رنگ پوسته تخم مرغ هیچ تفاوتی در مواد مغذی آن ایجاد نمی کند. ولی در هر فرهنگی یک رنگ خاص از پوسته نسبت به رنگ های دیگر طرفداران بیشتری دارد.

در آمریکا، معمولاً رنگ پوسته سفید برتری دارد، به دلیل این تصور غلط که تخم مرغهای سفید از تخم مرغ های قهوه ای خالص ترند.

در انگلستان، این تصور دقیقا برعکس است. چون مردم تصور می کنند که تخم مرغ قهوه ای روشن، کامل تر و حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به تخم مرغ سفید می باشد و حال آنکه چنین تصوری کاملاْ اشتباه است.

1- پودرتخم مرغ چگونه در آب حل می شود:

پودر تخم مرغ کامل و زرده تخم مرغ:

بهترین راه برای حل کردن پودر تخم مرغ استفاده از همزن می باشد. هنگامی که آن را هم می زنید کم کم به آن آب اضافه کنید. برای به دست آوردن محلول یکنواخت توصیه می شود مقدار آب و پودر با یکدیگر یکسان باشد. اما اگر آن یکنواخت نبود می توانید کمی آب به آن اضافه کنید و برای اطمینان از حل شدن آن 5-10 دقیقه آن را در آب حل شده با قی گذارید، سپس برای استفاده آماده می شود.



پودرسفیده تخم مرغ

بهترین را برای آمیختن پودر سفیده تخم مرغ با آب استفاده از همزن می باشد. هنگامی که آن را هم می زنید کم کم به آن آب اضافه کنید. هنگام همزدن مخلوط آب و پودر سفیده با همزن(Hobart) و یا هر نوع دیگر برای به دست آوردن محلول یکنواخت توصیه می شود مقدار آب و پودر با یگدیگر یکسان باشد تا مخلوط کاملا" یکدست شود. اگر نیاز بود 5-10دقیقه آن را در آب حل شده باقی گذارید، سپس برای استفاده آماده می شود. اگر می خواهید مخلوط را با مواد دیگر از جمله شکر مخلوط کنید ابتدا آن شکر را با پودرسفیده مخلوط و سپس با آب حل کنید تا ماده یکنواخت تری بدست آورید و مخلوط راحت تر حل شود.



2- چگونه می توان پودر تخم مرغ کامل را با پودر سفیده مقایسه کرد؟

قبل از فرآوری تخم مرغ سفیده و زرده آن بعد از شکستن از یکدیگر در دو تانک مختلف ریخته و جمع آوری می شود. زرده در مدت زمان کوتاه تری فرآوری می شود بعد از جمع آوری در تانک از آن به قسمت پاستوریزاسیون مکش شده و سپس به قسمت اتاق خشک کننده و یا همان پودر کننده می رود.

پودر سفیده با زرده کاملا فرق می کند به دلیل آنکه سفیده را نمی توان سریعا" پس از شکسته شدن پاستوریزه و به پودر تبدیل کرد زیرا پروتئین سفیده در دمای بالای 56 درجه منعقد میشود. همچنین سفیده حاوی مقداری شکر است که باعث تیرگی رنگ آن میشود. بنابراین شکر از سفیده کاملا" خارج می شود و سپس به پودر تبدیل شود. سفیده تخم مرغ برای تولید پودر مراحل زیر را طی می کنند: ابتدا به تانکهای نگهدارنده می روند نا به روش UF غلظت آنها بالا برود. در این سیستم 50% آب سفیده جدا می شود. سپس به قسمت تخمیر می روند تا شکر آنها نیز خارج گردد و سپس به قسمت تولید پودرمی روند و در نهایت در آخرین مرحله در اتاق داغ پاستوریزه می شوند. پاستوریزاسیون در آخر صورت می گیرد و با حرارت دیدن در اتاقکی که اتاق داغ گفته می شود، سفیده به پودر تبدیل می شود.



3- پودر تخم مرغ را چگونه بسته بندی و نگهداری کرده و چه مدت قابل نگهداری می باشد؟

پودر در کیسه های پلاستیکی و در کارتنهای مخصوص 25 کیلویی بسته بندی می شود و تا دو سال در دمای 20 درجه سانتیگراد قابلیت نگهداری دارد.

فرآوری سفیده تخم مرغ

نوع پروتئین موجود در سفیده چیست؟

پروتئین مهمترین ماده تشکیل دهنده در سفیده است. اصلی ترین آنها در جدول زیر نمایش داده شده است. وزن مولکولی آن بین 14600-000/900 دالتون می باشد.

چرا قبل از پودر شدن سفیده، نمی توان آن را پاستوریزه نمود؟

پاستوریزه شدن سفیده تخم مرغ نباید با دمای بیش از 56 درجه سانتیگراد باشد در غیر اینصورت پروتئین آن منعقد می شود. مقاومت در درجه حرارت بالا در پروتئینهای سفیده متفاوت از یکدیگر می باشد.برای مثال دردمای 60-65 درجه سانتیگراد و PH9 پروتئین آلبومین ناپایدارتراست تا در PH 7 . بنابراین قبل از پاستورازاسیون با افزودن اسید سیتریک PH تخم مرغ را تا PH 7 نگه می دارند. با این کار بالا بردن درجه حرارت هنگام پاستورازاسیون بدون اینکه لطمه ای به پروتئین سفیده وارد شده (لخته/ دلمه شود) انجام خواهد شد. این عمل در اتاقی به نام اتاق (حرارت/داغ) پس از خشک شدن سفیده انجام می گیرد.



چرا سفیده تخم مرغ قبل از پودر باید تخمیر گردد؟

گلوکز موجود در سفیده از پایداری محصول می کاهد. برای کم کردن گلوکز دو راه امکان پذیر است: اکسیداسیون باعث از بین بردن گلوکز و آنریمهای موجود درآن می شود، برای کاهش گلوکزموجود در سفیده می توان ازمخمرها و تخمیر آنزیمهای موجود و تبدیل گلوکز به گلاکونیک اسید استفاده کرد.

با روش اسمز معکوس(UF ) نیز می توان گلوکز سفیده را کاهش داد.



بخش تخمیر سفیده ازچه قسمتهایی تشکیل یافته است:

سیستم شامل:

· تانک ذخیره
· مبدل حرارت و سانتریفیوژ
· تانک تخمیر سفیده
· سیستم اسمز معکوس(UF )



تانک سیلو:

سفیده خام با PH 9/8 و 9 دردمای زیر4 درجه سانتیگراد میتوان نگهداری نمود.





مبدل حرارت/ سانتریفیوژ:

درجه تا 37 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. عمل تخمیر و سانتریفیوژ ذرات موجود در سفیده(مانند پوسته تخم مرغ) را جدا می کنند.



تانک تخمیر سفیده تخم مرغ

در تانک تخمیر درجه حرارت تا 37 درجه توسط مبدل حرارتی افزایش می یابد و PH سفیده توسط اسید سیتریک تا 5/7 تنظیم می گردد(این PH شرایط مناسبی جهت رشد باکتری است و اسید لاکتیک را میتوان جهت تخمیر سفیده به آنها اضافه نمود).



- دمای اتاق نگهداری تخم مرغ چند درجه باید باشد؟

جهت تولید متداول همیشه باید مقداری تخم مرغ در انبار نگهداری شود. اگر تخم مرغها تا یک هفته نگهداری شد دمای اتاق باید 13 درجه سانتیگراد باشد. اگر بیش از یک هفته نگهداری شده اند دمای اتاق باید 7 درجه سانتیگراد باشد. بقیه اتاقها باید دمای متعادل داشته باشند زیرا پس از شکسته شدن به اندازه کافی سرد شده و مستقیما" در قسمت خشک کننده پروسس می شوند.



9- قطعات دستگاه چه وقت نیاز به تمییز شدن د ارند؟

قسمتهای حمل کننده، شوینده، شکننده و جمع کننده باید روزی یکبار تمییز گردند. این کار توسط سیستم سی آی پی انجام می پذیرد و همچنین به صورت دستی با دمیدن باد با فشار بسیار زیاد و اسپری کردن مواد ضدغفونی و شوینده بر روی قطعات صورت می گیرد. مخزنهای جمع کننده، پمپ ها، فیلتر ها و پمپ های غیر قابل تمییز کردن با دست با خیساندن در یک لگن حاوی مواد شوینده و برس کاملا" تمییز می شوند.

10- چرا هنگامی که مایع تخم مرغ(سفیده و زرده) در هنگام جداسازی مخلوط می شوند مقدار آب مصرفی جهت شستشو دستگاه بالا می رود؟

هنگامی که جداسازی صورت می گیرد مقداری از مایع تخم مرغ بر روی فنجانکها باقی می ماند که باید با آب شسته شود هر چقدر این مقدار افزایش یابد آب مصرفی جهت تمییز کردن آنها نیز بالا میرود.



11- آیا شستن فنجانکها ضروری است؟

بله. زیرا در هنگام شکستن تخم مرغها مقداری از زرده بر روی آنها باقی می ماند که حاوی ذرات ریز چربی می باشد که باعث فاسد شدن زرده می شود. پس حتما" با فشار آب زیاد باید فنجانکها را شست.



12- چگونه تخم مرغها با دستگاه اسکن میشوند؟

دستگاه اسکن توسط دستگاه انتقال امواج اشعه هایی وارد تخم مرغ میکند و یک سیستم ردیاب نوری آن امواج را بازتاب می نماید. دستگاه وجود زرده را در سفیده بازتاب می نماید به عبارتی آن فنجان به قسمتی که زرده و سفیده با یکدیگر مخلوط هستند انتقال می یابد و دستگاه از جداسازی آن دو مانع می شود. اسکنرها در هر ثانیه 10-45 تخم مرغ را که مشکل دارند جداسازی می نمایند. این دستگاه دو رنگ زرده بر طبق کالر فن در سفیده را تشخیص می دهد(1-10 و 8- 14بر اساس کالر فن رش).



09 تخم مرغهای پخته شده را چگونه بسته بندی کنیم؟

تخم مرغهای پخته شده را میتوان در شیشه و یا بسته های وکیوم شده می توان نگهداری نمود. بهترین شرایط نگهداری تخم مرغ پخته در شیشه حاوی محلول آب نمک به مدت 4 هفته می باشد. بسته به کیفیت تولید اگر تخم مرغها در بسته های وکیوم شده نگهداری شوند مدت ماندگاری آنها 5-20 روز خواهند بود.



010 حداکثر مدت زمان نگهداری تخم مرغ پخته چقدر است؟

تخم مرغهای پخته شده را میتوان در شیشه و یا بسته های وکیوم شده می توان نگهداری نمود. بهترین شرایط نگهداری تخم مرغ پخته در شیشه حاوی محلول آب نمک به مدت 4 هفته می باشد. بسته به کیفیت تولید اگر تخم مرغها در بسته های وکیوم شده نگهداری شوند مدت ماندگاری آنها 5-20 روز خواهند بود.



011 محلول آب نمک حاوی چه موادی است؟

آب نمک حاوی آب، 3/1% اسید سیتریک و 3/1% نمک می باشد. مقدار اسید سیتریک در محلول مهم است اگر اسید سیتریک مقدار کمی در محلول باشد به همان اندازه طول مدت نگهداری کم و طعم تخم مرغ کمتر پایدار است. اما اگر مقدار اسید سیتریک بیشتر باشد مدت نگهداری آن بیشتر و طعم آن مطلوبتر باقی می ماند.



012 چرا زرده تخم مرغ پخته شده حاله ای از رنگ سبز به دور خود دارد؟

این حاله سبز رنگ به دلیل ترکیب آهن و گوگرد موجود در تخم مرغ در هنگام پخته شدن است و دیگر آنکه تخم مرغ مدت طولانی جوشیده و پس از پختن بلافاصله سرد نشده است. اگر بسته به سایز و اندازه تخم مرغ مدت زمان پخت آن را تنظیم کنید این حاله سبز رنگ در دور زرده ایجاد نمی شود. بهترین راه از بین بردن آن پختن تخم مرغهایی با وزن 55-62 گرم است. اگر این حاله باز هم در پخت ایجاد شد می توان تخم مرغ را به مدت دو روز در محلول آب نمک حاوی آب، 5/1-2% نمک و 5/1-2% اسید سیتریک نگهداری کنید تا از بین برود.

تولیدات

نوع محصولات

کیفیت بسیار بالا و عملکرد آسان در صنعت

در صنایع غذایی و فرآوری تخم مرغ شرکت توانسته است بارها در این زیمنه فعالیت داشته و با عملکرد و کیفیت عالی این محصولات را ارائه دهد.

تولیدات ما بهترین و مجهزترین ماشن آلات پروسس تخم مرغ را عرضه نموده و محصولات آن از کیفیت و انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند.

ما تولیدات خود را قبل از ارائه به مشتری در هر نقطه از دنیا از هر لحاظ مورد آزمایش قرار می دهیم.

ما تولیدات خود را روزانه بهبود بخشیده و هدف ما ارائه نوع آوری و کیفیت بهتر در این زمینه می باشد. تلاش و تحقیقات بی وقفه ما در این زمینه برای بوجود آوردن تسهیلات بیشتر جهت متقاضیان این دستگاه ادامه خواهد داشت.

محصولات ما دارای استاندارد جهانی بوده و شرکت مهندسی از مهمترین شرکتها در این صنعت می باشد. این شرکت یک کارخانه فرآوری با ارائه طرح و نقشه، تهیه و فرستادن تجهیزات و راه اندازی آنها و در نهایت آموزش اپراتور را از ابتدا تا انتها به مشتریان خود ارائه می دهد.



دستگاه تخم مرغ شکن

حمل، شستشو، شکستن ،......

دستگاه تخم مرغ شکن و جداکننده زرده و سفیده به طور دلخواه می تواند به سیستم اسکنر متصل شود تا زرده مخلوط در سفیده را مشخص نموده و سفیده کاملا تمییز و یکنواخت ارائه دهد و همچنین دستگاه بازیافت آلبومین برای جلوگیری از هدر رفتن سفیده و بالابردن سطح تولیدات می توان استفاده نمود.

دستگاه تخم مرغ شکن و جدا کننده در مدل خطی و دورانی قابل عرضه می باشد.



جمع آوری و دخیره مایع تخم مرغ

مرحله به مرحله

تجهیزات طوری طراحی شده است که در تمام مراحل پروسس تخم مرغ امکان جمع آوری و انبار محصولات فراهم آید و قابل نصب در تمام کارخانه ها باشد. از زمانیکه که تخم مرغها شکسته می شوند و دوباره این کار تکرار می گردد یعنی از زمان آغاز تا پایان پروسس، مایع تخم مرغ نگهداری هستند.



تمام تجهیزات فرآوری ازابتدا تا مرحله فروش محصولات ارائه می شود و شرکت آماده فروش است.

بسته به نوع درخواست مشتری شرکت تجهیرات خود را به شرح زیر ارائه می دهد:

v تانکها بزرگ جمع آوری مایع تخم مرغ برای مثال هنگامی که تخم مرغ شکسته می شود.

v پمپهای تخم مرغ- پمپهایی که مایع تخم مرغ ریخته شده را مکش و جمع آوری می کنند.

v فیلتر - پوسته های تخم مرغ و یا هر ذره خارجی که در اثر شکستن تخم مرغ وارد مایع شده را توسط این فیلتر ها می توان جمع آوری کرد.

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی میگو (با ظرفیت بسته بندی 1800

پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی میگو( با ظرفیت بسته بندی 1800 تن میگوی فرآوری شده در سال)در 46 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی شیلات
فرمت فایل doc
حجم فایل 736 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی میگو (با ظرفیت بسته بندی 1800 تن میگوی فرآوری شده در سال)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی میگو( با ظرفیت بسته بندی 1800 تن میگوی فرآوری شده در سال)در 46 صفحه ورد قابل ویرایش


1- 1 مقدمه :

بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سال هاست که مورد نظر کارشناسان علم بازار یابی قرارد گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.

نظریه پردازان بازاریابی، دو نقش مهمئ برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive ، چنانچه از واژه بکار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمی آید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.

از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته است که محصولات مختلف غذایی کشور علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگی های ثانویه و یا عرضه در اندازه ها و اشکالی خارج از استاندارد یا پسند بازار هدف نتوانند به بازارهای جهانی راه یافته و مسیر را برای افزایش سطح تولید داخلی هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی بهداشتی، محصولات غذایی تولیدی کشور، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.

آلودگی و فساد مواد پروتئینی حیوانی و فرآورده های دامی موجب افت قابل توجه ارزش غذایی و نهایتاً خروج مواد با ارزش غذایی از چرخه مصرف می گردد. از دیگر سو استفاده از گوشت ماهی، میگو و سایر آبزیان به عنوان یک منبع غذایی مهم و با ارزش می تواند در تأمین سلامت جامعه نقش بسزایی ایفا نماید چرا که چربی موجود در گوشت آبزیان دارای کلسترول غیر مضر می باشد.

لیکن این مواد غذایی بسیار حساس و سریع الفاسد است که حفظ کیفیت آن از مرحله صید تا مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا صنایع مربوط به فرآوری و نگهداری این محصول می توانند در ارتقای کیفیت و در نتیجه ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از این فرآورده مهم مؤثر باشند، با عنایت به این موارد فرآوری و بسته بندی میگو به ظرفیت یکهزارو هشتصد تن در سال مد نضر ارائه دهندگان طرح می باشد.

بسته بندی میگو پس از فرایند حذف سر و دم و در دو نوع بسته های یک کیلوگرمی خالص با پوشش سلفون و کیوم و همچنین جعبه های دو کیلوگرمی همراه با یخ (با وزن خالص یکهزار گرم) انجام می پذیرد. انجام این امر به صورت دریافت اجرت برای بسته بندی میگو از صاحبان کالا بوده و طی آن افت وزنی ناشی از فرایند فراوری حذف سر و دم محابه می گردد و ضایعات آن که در تهیه خوراک دام به کار می رود نیز به صاحبان کالا عودت می گردد.

علاوه بر اینکه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی است، با اجرای این طرح، می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نبرو های ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

فرآوری و بسته بندی میگو، با ظرفیت بسته بندی 1800 تن میگوی فرآوری شده در سال



محل اجرا :



1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن












1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

به دلیل فوایدی که میگوی سالم و بسته بندی شده دارد از جمله:

گوشت گوسفند، گوساله، مرغ، ماهی و میگو جزو غذاهای با پروتئین بالا محسوب می شوند که معمولا نیاز پروتئینی بدن باید توسط آنها تأمین شود.




همچنین میزان کلسترول در 100گرم میگو حدود دوسوم میزان کلسترول در یک تخم مرغ 50گرمی است.

یعنی در وزن مساوی، میزان کلسترول میگو یک سوم کلسترول تخم مرغ است. با این تفاوت که در میگو، میزان اسید چرب اشباع که برای سلامتی مضر است صفر است که می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند.

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه راکفلر آمریکا صورت گرفته و به تأیید انجمن متخصصان قلب آمریکا رسیده و در مجله نظام پزشکی ایران نیز به ثبت رسیده است. کلسترول موجود در میگو باعث افزایش کلسترول خون نمی شود و اصولا آن چه که علت اصلی افزایش کلسترول خون است، اسیدهای چرب اشباع به شمار می روند.

میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به خصوص فسفر و آهن دارد که به ویژه برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

نکته قابل توجه دیگر این که در غذاهای دریایی به دلیل کمتر بودن بافت پیوندی به نسبت سایر غذاهای گوشتی، گوشت آنها نرم تر بوده و این واقعیت به خصوص پس از پخت مشخص می شود. به همین دلیل غذاهای دریایی و از جمله میگو برای افراد مسن که به دلیل وضعیت دهان و دندان کمتر قادر به جویدن و هضم غذا هستند بسیار مفید است.

در ارتباط با اندازه میگو توضیح این که بر خلاف تصور عامه میگوهای درشت یا به اصطلاح شاه میگو به دلیل مسن بودن میگو و سفت شدن عضلات آنها و به زبان دیگر پیر شدن آنها در مقایسه با میگوهای کوچکتر، خوشمزه نیست و در میگو نیز مانند سایر جانوران مثل مرغ، گاو و گوسفند نوع کوچکتر آن خوشمزه تر است، دلیل اصلی تفاوت قیمت در میگوهای ریز و درشت درصد ضایعات آن است. و همچنین با توجه به خودکفایی این محصول در دولت و همجنین نیاز بازار داخلی به این محصول با توجه به این که بسته بندی و عرضه میگو می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید این طرح را انتخاب نمودم.







1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، سلامت جسمانی افراد جامغه با مصرف آبزین از جمله میگو تأمین می شود، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 47 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

میگو جانورى آبزى از خانواده سخت پوستان است که به طور عمده در آب هاى گرم بین ?? تا ?? درجه سانتیگراد زندگی می کند و برخی از گونه های آن نیز در آب های سرد و شیرین یافت می شوند و به منظور تولید گوشت در محیط هاى مصنوعى نیز پرورش داده مى شود. که این موضوع نیز در کشور ما از حدود 15 سال پیش عملی گردیده و میگوهای تولیدی عمدتا" در بازارهای جهانی و بخشی نیز در داخل کشور توزیع می گردد.

در ایران میگوهای خوراکی آب شور در دریای عمان و خلیج فارس زندگی می کنند. این آبزی کفزی است و به همین دلیل در نواحی نسبتا"کم عمق یافت می شود. این نوع میگو را دریایی می نامند. که به وسیله لنج و کشتی با تورهای ویژه صید شده و به ساحل حمل می شود و در ساحل، بر حسب این که عمل آوری شود و یا به صورت تازه به بازار مصرف انتقال یابد به دو دسته میگوی تازه و منجمد تقسیم بندی می شود .نوع دیگر میگو، میگوی پرورشی است که طی سالهای اخیر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و حتی به صورت محدود نیز در سواحل استان گلستان با استفاده از آب دریا که توسط کانال به سمت مزارع هدایت شده در محیط استخرهای خاکی پرورش داده می شود. که در حقیقت همان میگوهای بومی دریایی است که در این استخرها بصورت مصنوعی پرورش داده میشود. گوشت این نوع میگو تفاوتی با نوع دریایی آن نداشته بلکه از نظر کیفیت و بهداشتی برتری های نیز نسبت به میگوی دریایی دارد.



ارزش غذایی میگو

میگو یکی از آبزیان خوش خوراک محسوب می شود که در تغذیه انسان به‌عنوان یک منبع پروتئین دریایی اهمیت زیادی دارد واز لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند، نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو کالری کمتری دارد. پروتئین موجوددر میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود. برای گروههایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنها است

گوشت گوسفند، گوساله، مرغ، ماهی و میگو جزو غذاهای با پروتئین بالا محسوب می شوند که معمولا نیاز پروتئینی بدن توسط آنها تأمین شود.

میزان کلسترول در 100گرم میگو حدود دوسوم میزان کلسترول در یک تخم مرغ 50گرمی است. یعنی در وزن مساوی، میزان کلسترول میگو یک سوم کلسترول تخم مرغ است. با این تفاوت که در میگو، میزان اسید چرب اشباع که برای سلامتی مضر است صفر است که می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند.

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه راکفلر آمریکا صورت گرفته و به تأیید انجمن متخصصان قلب آمریکا رسیده و در مجله نظام پزشکی ایران نیز به ثبت رسیده است. کلسترول موجود در میگو باعث افزایش کلسترول خون نمی شود و اصولا آن چه که علت اصلی افزایش کلسترول خون است، اسیدهای چرب اشباع به شمار می روند.

میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به خصوص فسفر و آهن دارد که به ویژه برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

همانگونه که قبلا" نیز اشاره شد غذاهای دریایی به دلیل اینکه بافت پیوندی کمتری به نسبت سایر غذاهای گوشتی دارند. گوشت آنها نرم تر بوده و این واقعیت به خصوص پس از پخت مشخص می شود. به همین دلیل غذاهای دریایی و از جمله میگو برای افراد مسن که به دلیل وضعیت دهان و دندان کمتر قادر به جویدن و هضم غذا هستند بسیار مفید است.

در ارتباط با اندازه ،بر خلاف تصور عامه میگوهای درشت به دلیل مسن بودن میگو و سفت شدن عضلات آنها و به زبان دیگر پیر شدن آنها در مقایسه با میگوهای کوچکتر، خوشمزه نیست و در میگو نیز مانند سایر جانوران مثل مرغ، گاو و گوسفند نوع کوچکتر آن خوشمزه تر است، دلیل اصلی تفاوت قیمت در میگوهای ریز و درشت درصد ضایعات آن است.

میگوها در کل دارای چربی کمی می باشند. اسیدهای چرب امگا-3 که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی مؤثر واقع شوند.اسیدهای چرب امگا-3 همچنین اجزای ضروری برای غشای سلول مغز و بافت چشم است.

میگو منبع غنی از ویتامین های E,D,C,B12,B6,A و املاحی چون کلسیم، آهن، منیزیم،فسفر، پتاسیم، سدیم،روی، مس، منگنز و سلنیوم است.علاوه بر این کلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.

انبار کردن :

میگو محصولی فاسد شدنی و بو گرفتنی است . حمل و نقل مناسب و دمای مناسب الزاماتی هستند که کیفیت و رضایت مشتری از آن تبعیت می کند . به محض برداشت ، اگر میگو در مکانی با درجه حرارت پایین 18- درجه سانتیگراد (35 – 0 فارنهایت ) باشد رطوبت و نمناکی خود را حفظ می کند . یک بسته میگوی منجمد در بسته بندی اصلی می تواند در دمای صفردرجه فارنهایت یا سردتر ،تا 18 ماه دوام بیاورد .در یخچال های خانگی ،حداکثر مدت ذخیره سازی 3 ماه توصیه شده است .

برای ذخیره ی میگوی یخ زدائی شده ، بهتر است که در یک سیستم پوشیده از یخ ، در مدت زمان حداکثر 2 تا 3 روز باشد . میگو را در آب یا در تماس مستقیم با آن نگهداری نشود ،

زیرا بافت آن تغییر خواهد کرد و طعم و مواد مغذی میگو از بین می رود . میگو را دوبار منجمد نشود زیرا کیفیت آن کاهش می یابد .



یخ زدائی (دیفراست) :

بهترین راه برای یخ زدائی آسان میگوهای منجمد ، قرار دادن آن در دمای سرد( c 4-0 ) در مدت 24الی 48 ساعت می باشد.

یک راه سریعتر جاری کردن آب سرد بر روی قسمتی از میگو ها می باشد .دو مشکل در استفاده از این روش وجود دارد . اول اینکه آب باید سرد باشد وگرم یا داغ نباشد، زیرا درجه حرارت گرم می تواند میگو را بپزد . دومین مشکل جاری شدن آب روی میگو یا قراردادن آن در آب به مدت طولانی می باشد که موجب می شود که رنگ و همچنین طعم ،بو ومواد مغذی خود را از دست بدهد .

میگوهائی که در بسته بندی منجمد می شوند تحت دمای سرد( c 4- 0 ) بهتر یخ زدائی می شود . اگر محصول پوست کنده و رگ گیری شده باشد سریع تر ازمحصول با پوست یخ زدائی می شود .

پختن میگو :

میگو را خواه بخار دهید ،بجوشانید ،بریان کنید ،در روغن سرخ کنید یک غذای مطلوب در امریکا می باشد . اگر میگو کوچک باشد یا حجم زیادی آب در درون خود داشته باشد سریعا پخته می شود . میگویی که کاملا پخته شده باشد ،شیرین ،آبدار ،مرطوب و نازک خواهد بود .متاسفانه تعدادی از مردم میگو را دو بار می پزند ، پس مانده ی آن سفت ، سخت و خشک می شود . مدت زمان پخت میگو به درستی باید حساب شده و برای داشتن کیفیت مناسب در ویترین ها اهمیت زیادی دارد . پخت میگو درتولید محصولات فرآوری شده باعث مطلوبیت رنگ ، پوست کنی آسان ، آنزیم بری و آسان بودن مصرف می شود.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه بسته بندی و فرآوری میگو

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز بسته بندی و فرآوری میگو به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در بسته بندی آبزیان مانند میگو استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار (با ظرفیت 1000 تن در س

پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار(با ظرفیت 1000 تن در سال)در 35 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول Pdf)
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 684 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار (با ظرفیت 1000 تن در سال)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار(با ظرفیت 1000 تن در سال)در 35 صفحه ورد قابل ویرایش



- 1 مقدمه :

بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.

نظریه پردازان بازاریابی، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive ، چنانچه از واژه بکار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمی آید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.

از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته استد که محصولات مختلف غذایی کشور و خصوصاً خشکبار تولیدی ایران علاوه بر دارا بودن کیفیت بسیار خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگی های ثانویه نتوانند به بازارهای جهانی راه یافته و راه را برای افزایش سطح تولید داخلی هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی بهداشتی، محصولات غذایی کشور، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

فرآوری و بسته بندی خشکبار با ظرفیت با ظرفیت 1000 تن در سال



محل اجرا :



1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

با توجه به بازار تقاضای مطلوب داخلی برای انواع خشکبار و آجیل، لزوم توجه بیشتر به بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی (عرضه) و نگهداری مشخص تر می شود.

ضمن اینکه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح، می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 15 نفر میباشد .






بر اساس آخرین پژوهش‌ها، آجیل و مغزها مانند فندق، گردو، پسته نقش مهمی در تامین سلامتی بدن ایفا می‌کنند. بر خلاف تصور عوام که فکر می‌کنند این قبیل مواد خوراکی فاقد ارزش‌ غذایی هستند، باید گفت که این مواد غذایی منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی اکسیدانی هستند. مطالعات نشان می‌دهد مغزها یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تامین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است؛ همچنین دارای برخی خواص ضد سرطانی است

دانشمندان دانشگاه ایلینویز در آمریکا دریافته‌اند که یک مکمل غذایی حاوی 200 میکروگرم سلنیوم در روز، میزان ابتلا به سرطان های پروستات، ریه و روده را در حدود 50 درصد کاهش می‌دهد. همچنین از پیشرفت سرطان سینه در زنان و بروز مشکلات پروستات در مردان جلوگیری می‌کند.

این دانه‌های خوراکی سرشار از فسفر هستند که این ماده معدنی به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک می‌کند و نیز منبع سرشار از منزنیم است که این عنصر نیز در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب نقش مهمی دارد. همچنین وجود اسید لینولنیک در این دانه‌های خوراکی می‌تواند برای حفظ سلامت پوست و ایجاد تعادل هورمونی مفید باشد.

در ذیل تاثیرات مثبت برخی از این دانه‌ها ذکر شده است:

بادام زمینی :

خوردن بادام زمینی به مقدار 5 بار یا بیشتر در هفته و هر بار 28 گرم ، احتمال بروز دیابت نوع دوم را در زنان کاهش می‌دهد. بادام زمینی دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده‌، منیزیم و فیبر غذایی است که همگی خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهند. همچنین حاوی فیبر و منیزیم است که باعش کاهش مقاومت انسولین می‌شوند. وجود چربی امگا - 3 نیز باعث حفظ سلامت سلول ها، نرمی پوست و نیز کاهش میزان کلسترول کلی در خون می‌شود. بادام زمینی منبع سرشاری از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید است که تاثیر مهمی در مبارزه با مواد سرطان زا دارند.

گردو :

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی محققان ، گردو نه تنها کلسترول مضر را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی می‌شود که معمولا عامل بروز بیماری های قلبی - عروقی هستند. گردو منبع ویتامین E، آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم ، فولیک اسید است که در ساخت استخوان ها، تامین سلامت قلب و خون نقش مهمی دارند. روغن گردو نیز منبع غنی آلفا لینولئیک اسید (ALA) است که از گروه اسیدهای چرب غیراشباع می باشد.

زعفران

کاشت زعفران در ایران از قدمت ???? ساله برخوردار است. این گیاه رنگی و گران‌بهای چندین ساله، بدون ساقه‌است و پیاز دارد و چون درخاک کویر به عمل می‌آید، به طلای سرخ و یا طلای کویر شهرت یافته‌است. از هر ??? گل، یک گرم زعفران و از حدود ??? هزار گل تازه، یک کیلو زعفران خشک به دست می‌آید. زعفران به علت طعم و رنگ و عطر عالی، کاربردهای فراوانی در تولید فرآورده‌های غذایی، دارویی و شیمیایی دارد و با توجه به محدودیت کشت و تولید، از فرآورده‌های گران قیمت به شمار می‌رود. ایران با متوسط تولید ???تن در سال، در زمینه تولید زعفران مقام اول را دارد. اسپانیا با تولید متوسط ??تن، مقام دوم و کشورهای هندوستان، جزایر اسپرون روسیه، سنگاپور، مالزی، ژاپن، تایوان، چین، فرانسه، ایتالیا، آلمان، استرالیا و یونان با تولید متوسط ??تن، مجموعا مقام سوم را به خود اختصاص می‌دهند. مرکز اصلی پرورش این گیاه، مناطق کویری و کم آب جنوب خراسان و سابقه زعفرانکاری در این منطقه، به ???سال پیش بازمی گردد زعفران از محدود گیاهانی است که در شرایط سخت زیستی پرورش می‌یابد. با توجه به آن که جایگاه تاریخی زعفران در ایران بوده و منشا آن نیز ایران است، این گیاه یکی از جذابیت‌های ویژه ایران به شمار می‌آید.زَعفِران گیاهی دارویی و صنعتی است. گل زعفران که به بخش کلاله و یا قرمزی آن سر ریشه می‌گویند در ابتدای برداشت به رنگ قرمز روشن است ولی به مرور به رنگ قرمز تیره‌رنگ تبدیل می‌شود. تازه آن از عطر خوش طعمی برخوردار است و به غذاها طعم و لذت خاصی می‌دهد. برای کشاورزان در خراسان، زعفران (طلای سرخ) درآمد اصلی است. گیاهی که تنها دو بار در اول آبان‌ماه (قبل از محصول‌دهی) و اوایل آذرماه (در پایان محصول‌دهی)، به آب نیاز دارد و تا بهار، آب باران و برف برای آن کافی است. کاشت، داشت و برداشت آن فرصت‌های فراوان شغلی به وجود می‌آورد، حمل و نقل آن گران تمام نمی‌شود و توان ارزآوری دارد.
زرشک

زرشک درختچه ایست تیغدار به طول ? تا ? متر. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگهای آن بیضی شکل با دندانه‌های اره‌ای و میوه اش قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌است.

انتهای بهار و ابتدای تابستان فصل شکوفه دادن بوته زرشک است،غنچه های زرد رنگ که در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می‌گیرند.

زرشک بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی می‌باشند. کشور ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک در دنیا می‌باشدکه در این میان استان خراسان جنوبی با در اختیار داشتن نزدیک به ?? درصد از اراضی زیرکشت این محصول، تولید ?? درصد از زرشک دنیا را در اختیار دارد.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه فرآوری و بسته بندی خشکبار

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید الکترود به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در فرآوری و بسته بندی کالایی مانند خشکبار که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


پروژه کارآفرینی طراحی نرم افزار و صفحات وب

پروژه کارآفرینی طراحی نرم افزار و صفحات وب در 40 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 609 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پروژه کارآفرینی طراحی نرم افزار و صفحات وب

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی طراحی نرم افزار و صفحات وب در 40 صفحه ورد قابل ویرایش


- 1 مقدمه :

یک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید. حتی می توان با ایجاد یک انجمن گفتگو در سایت به سایرین اجازه داد نظرات خود را اعلام کنند و به نظرات دیگران پاسخ دهند. از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.

در حقیقت می توان از یک سایت اینترنتی به عنوان بخش مهمی از سیستم اطلاعاتی داخل سازمان استفاده کرد و هر گروه از افراد به اطلاعات مربوط به سطح سازمانی خود دسترسی داشته باشند. یعنی اطلاعاتی که کارمندان از سایت دریافت می کنند متفاوت با اطلاعات مدیران و همچنین متفاوت با اطلاعاتی باشد که بازدید کنندگان خارج سازمان از سایت دریافت می کنند.

یک وب سایت راهی مناسب برای ارائه اطلاعات مختلف در مورد کالا هم و خدماتی است که شرکت به مشتریان ارائه می دهد. بدون اینکه مشتری مجبور باشد در زمان خاصی به شرکت مراجعه کند و یا اینکه با شرکت تماس بگیرد می تواند در هر کجا که باشد به سایت شرکت مراجعه کند و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند.

با استفاده از یک سایت اینترنتی می توان به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات جدید را منتشر کرد بدون اینکه نیازی به چاپ بروشورها و آگهی های جدید باشد.

طراحی سایتهای اینترنتی تا حد زیادی بستگی به موارد استفاده آن سایت و نیازهای کاربران آن دارد. اگر در طراحی سایت نیاز کاربران در نظر گرفته نشود و یا نیازها به صورت روشن مشخص نشوند نباید انتظار داشت تا سایت کارایی لازم را داشته باشد.

با استفاده از زبانهای برنامه نویسی طرف سرور نظیر PHP و با استفاده از پایگاههای داده ها و بانکهای اطلاعاتی نظیر MySQL می و تکنیکهایی مثل Ajax و JavaScript امکان طراحی سایتها با انواع کاربری مختلف وجود دارد. اما در طراحی سایت ها باید از این امکانات در جای مناسب استفاده شود تا نیازهای کاربران نهایی برآورده شود.

در کشور ما صنعت نرم افزار بسیار نوپا و جوان است. هنوز فرهنگ نرم افزاری در بین مردم کشور ما جایی ندارد. میانسالان ما با نرم افزار و تکنولوژی های روز از جمله اینترنت کاملا غریبه اند. هنوز بسیاری از ادارات ، شرکت ها و فروشگاه ها اطلاعات خود را به روش دستی روی کاغذ مدیریت می کنند و به اهمیت و مزایای اتوماسیون اداری پی نبرده اند. امیدوارم نوشتار زیر در درک بهتر موجودیت “نرم افزار” به شما کمک کند.

بسیاری از مردم، نرم افزار را با برنامه های کامپیوتری یکسان می دانند. در واقع این دید، بسیار محدودکننده است. نرم افزار فقط برنامه های کامپیوتری نیست، بلکه تمام مستندات و داده های پیکربندی را که برای حیات این برنامه ها ضروری اند را شامل می شود. سیستم های نرم افزاری معمولا شامل تعدادی برنامه، فایل های پیکربندی جهت حفظ تنظیمات، مستندات سیستم جهت تشریح ساختار نرم افزار، مستندات و راهنمای کاربر برای تشریح چگونگی کار با سیستم می باشد.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

طراحی نرم افزار و صفحات وب



محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن














1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به نیاز روز افزون مردم به نرم افزارها و وبسایت ها و با توجه به این که طراحی نرم افزار و صفحات وب می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های کامپیوتری این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .



1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 9 نفر میباشد .



تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

CSS یا همان Cascading Style Sheet روشی است برای قالب بندی و طراحی اجزای صفحه از قبیل متن، تصویر، زمینه صفحه، کادرها و تقریباً هر چیزی که در طراحی صفحه استفاده می شود بدون استفاده از کدهای HTML. از طریق این استایل شیتها می توانیم از دوباره نویسی کدهای HTML که باعث مشکل شدن کد نویسی و همچنین کند شدن سرعت بارگذاری صفحه در اینترنت می شود جلوگیری کنیم. برای مثال می توانیم یک بار نوع فونت مورد استفاده در یک صفحه را تعیین کنیم و دیگر مجبور نباشیم کد مربوط به فونت را در صفحه به کار ببریم. همچنین می توانیم از این ابزار قدرتمند در مواردی به جای جاوا اسکرپت نیز استفاده کنیم و چون مشکلات جاوا اسکرپت مثلاً غیر فعال بودن جاوا اسکرپت در مرورگر را ندارد با خیالی آسوده تر می توانیم از آن استفاده کنیم.

CSS هم مانند جاوا اسکرپت این امکان را به ما می دهد که از یک فایل استایل خارجی برای تعیین خواص بخشهای مختلف صفحه های یک سایت استفاده کنیم. در این صورت می توانیم ظاهر همه صفحه ها را با ایجاد یک تغییر کوچک در فایل استایل خارجی تغییر دهیم. مثلاً فرض کنید که رنگ متن همچنین نوع فونت متن صفحه هایمان را در یک فایل استایل تعیین کرده ایم و از آن در طراحی چندین صفحه استفاده کرده ایم، حالا اگر بخواهیم رنگ متن همه این صفحات را تغییر دهیم تنها کافی است تا رنگ متن را در همان فایل استایل تغییر دهیم و نیازی به تغییر دادن صفحات نداریم.



جاوا اسکرپت

جاوا اسکرپت یک زبان اسکرپت نویسی تحت وب است که برای افزایش پویایی صفحات HTML استفاده می شود. از این زبان می توان برای ارزیابی اعتبار فرمهای HTML قبل از ارسال به سرور، شناسایی مرورگر کاربران، ایجاد انواع منو ها و بسیاری کارهای دیگر استفاده کرد.

نکته : باید توجه داشت که جاوا اسکرپت یک زبان طرف کاربر (Client Side) است توسط کامپیوتر شخصی کاربر تفسیر می شود. کدهای مربوط به جاوا اسکرپت توسط کاربر نهایی قابل مشاهده هستند پس توصیه می شود از آن برای مقاصد مهم نظیر اتصال به دیتابیس استفاده نشود.

می توان کدهای جاوا اسکرپت را به صورت تعبیه شده در صفحات HTML استفاده کرد و یا کدهای جاوا اسکرپت را در یک فایل جداگانه با پسوند js. ذخیره کرد ولی در هر صورت یان فایلها هم باید توسط یک صفحه HTML فراخوانی شده و نتیجه آنها در صفحات HTML نمایان خواهد شد.

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از شرکت داده پردازی وب طراحی نرم افزار و صفحات وب

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز طراحی نرم افزار و صفحات وب به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت را در محل مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش طراحی نرم افزار و صفحات وب نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین کامپیوتری از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده


پروژه کارآفرینی شرکت فناوری اطلاعات

پروژه کارآفرینی شرکت فناوری اطلاعات در 43 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
پروژه کارآفرینی شرکت فناوری اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی شرکت فناوری اطلاعات در 43 صفحه ورد قابل ویرایش



مقدمه :

فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر (و مبهم تر) است. این اصطلاح در دهه ???? جایگزین اصطلاحات پردازش داده‌ها و سیستم‌های اطلاعات مدیریت شد که در دهه‌های ???? و ??60 بسیار رایج بودند. فناوری اطلاعات معمولاً به تولید و پردازش و نگهداری و توزیع اطلاعات در موسسات بزرگ اشاره دارد.

دانش فناوری اطلاعات و رایانه با هم فرق می‌کنند، البته در موارد زیادی با هم اشتراک دارند. اگر علم رایانه را مشابه مهندسی مکانیک بگیریم، فناوری اطلاعات مشابه صنعت حمل و نقل است. در صنعت حمل و نقل، خودرو و راه‌آهن و هواپیما و کشتی داریم. همه این‌ها را مهندسان مکانیک طرح می‌کنند. در عین حال در صنعت حمل و نقل مسائل مربوط به مدیریت ناوگان و مدیریت ترافیک و تعیین استراتژی حمل و نقل در سطح شرکت و شهر و کشور مطرح است که ربط مستقیمی به مهندسی مکانیک ندارد اما بی شک مهمترین مقوله در این ضمینه است.

فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اصلی «اساس» (انسان، سازوکار، ابزار، ساختار) است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فراراه خود قرار می‌دهد:

انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
سازو کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار وسیع شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و فناوری را دربر می‌گیرد و نسبت به قبل شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده است. چتر فناوری اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. متخصصین فناوری اطلاعات وظایف متنوعی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی تا طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چندی از زمینه‌های فعالیت متخصصین فناوری اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند:




نام کامل طرح و محل اجرای آن :

شرکت فناوری اطلاعات کاسپین



نشانی :



مشخصات متقاضی :

نام : نام خانوادگی : ش.ش :







دلایل انتخاب طرح :

امروزه فناوری اطلاعات بخشی وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد به نحوی که تمامی مشاغل وابسته به فناوری اطلاعات شده اند. پیشرفت علم و گسترش زمینه فناوری اطلاعات باعث شده است که یکی از مهمترین و پرکاربردترین زمینه های فعالیت را در بر بگیرد .



میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

ارزیابی فناوری اطلاعات

زمانی برنامه ریزی و طراحیهای انجام شده مثمرثمر خواهد بود که بر مبنای یک نظام ارزیابی سنجیده شده و نواقص آن رفع شود. امروزه یکی از بیماریهای جدی مدیریت بخصوص در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما که به سمت صنعتی شدن حرکت می کند. ارزیابی برنامه ها، افراد و سازمان است.

امروزه، سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات یکی از موضوعهای مطرح در تمامی سازمانهاست. در بسیاری موارد، سرمایه گذاری در این حوزه موجب صرفه جویی فراوانی در هزینه شده است و در موارد دیگر بهره وری، متناسب با میزان سرمایه گذاری، ارتقا نیافته است. لذا برای شناسایی فواید فناوری اطلاعات، ارزیابی آن انجام می گیرد. در این مقاله مزایای به کارگیری ارزیابی فناوری اطلاعات و مهمترین معیارهای ارزیابی آن آورده شده است.

همواره در مجموعه وظایف مدیریت، ارزیابی به عنوان یکی از عملکردها و وظایف مهم مدیریت نوین و حتی مدیریت کلاسیک مطرح بوده و هست.

زمانی برنامه ریزی و طراحیهای انجام شده مثمرثمر خواهد بود که بر مبنای یک نظام ارزیابی سنجیده شده و نواقص آن رفع شود. امروزه یکی از بیماریهای جدی مدیریت بخصوص در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما که به سمت صنعتی شدن حرکت می کند. ارزیابی برنامه ها، افراد و سازمان است.

ارزیابی، جریانی از بازخور فعالیتها و مقایسه آنها با معیارهای تعیین شده است که طی آن واحدها و عوامل انسانی از چگونگی عملکرد خود و تاثیر آن در کارایی سازمان و نظرات مسئولان در مورد نتایج به دست آمده اطلاع کسب می کنند.

از ســویی، امروزه فناوری اطلاعات سیستـم های اطلاعات به عنوان یک ابزار مهم و شناخته شده مورد پذیرش واقع شده اند. اگرچه علی رغم سرمایه گذاری سنگین در فناوری اطلاعات، سازمانها عموماً نتوانسته اند از بـــازگشـت سرمایه و فواید مالـی متناسبی بهره مند شوند. توسعه و فراگیرشدن فناوری اطلاعات اغلب معادل با کاهش شاخصهای کلان بهره وری و سودآوری کمتر در هردو بخش صنعت و خدمات بوده است.



دلایل به کارگیری ارزیابی فناوری اطلاعات

نتایج تحقیقات در صنعت ساختمان به عنوان یک نمونه نشان می دهد که؛

? نداشتن دورنمای استراتژیک مهمترین مانع در سرمایه گذاری مناسب در فناوری اطلاعات است و تاثیر عمده ای در دستیابی به موفقیتهای مورد انتظار دارد؛

? سازمانها در میزان سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات تفاوتهای عمده ای باهم دارند؛

? سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات چندان تحت تاثیر اندازه سازمانها نیست؛

? هزینه های غیرمستقیم تاثیر فراوان و قابل توجهی پس از سرمایه گذاری داشته اند.

علاوه بر موارد فوق، تجربه نشان داده است، گسترش فناوری اطلاعـــــات در کسب و کار عموماً موجب جایگزینی مشکلات جدید به جای مشکلات قدیمی می شود و این باعث می شود تا فواید مورد انتظار حاصل نشوند، علی رغم افزایش سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات، بهره وری ارتقا نیافته و این امر در سالهای گذشته موجب مطرح شدن موضوعهایی چون پارادوکس بهره وری شده است. مشکل بودن شناسایی فواید، بسیار مورد بحث قرار گرفته است و حتی موجب شده است تا در بعضی کسب و کارها دستیابی به این فواید مورد شک و تردید واقع شوند.

سخت و مشکل بودن ذاتی امر ارزیابی و شناسایی فواید و هزینه های فناوری اطلاعات همــواره دلیلی بر نداشتن اطمینـان از تاثیر سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات بر موفقیت کسب و کار بوده است. یکی از نتایج منفی این امر صرفنظرکردن از این موضوعها بوده است.





آموزش عالی برای همه

برای ایجاد اشتغال از طریق فناوری اطلاعات ذکر این نکته اهمیت دارد که این مشاغل ماهیتاً مبتنی بر اطلاعات و دانش هستند و افراد باید در سطوح بالای علمی قرار داشته باشند. بررسی سیر تحولات مشاغل نیز مؤید این واقعیت است که مشاغل آینده مشاغل دانایی‌محور به جای مشاغل بازو محور خواهند بود[2]. بنابراین پیشنهاد اول اتخاذ تدابیر مناسب در خصوص ارائة تسهیلات، و خدمات مورد نیاز، فرهنگ‌سازی و ... برای توسعه آموزش عالی به صورت هدفمند در جامعه می‌باشد. بسترهای آموزش از راه دور که ناشی از توسعه فناوری اطلاعات است خود امکان آموزش عالی برای عموم را فراهم کرده که باید مورد استفاده قرار گیرد. در جامعه آینده که جامعه دانایی محور خواهد بود کسانی که دانش داشته باشند شغل دارند و از شغل خود رضایت دارند. بنابراین توسعه دانایی یا توسعه آموزش عالی هدفمند به عنوان یکی از مصادیق آن، یک راهبرد برای اشتغالزایی در آینده است.


استفاده از فرصت‌های بازار خارج

توسعه فناوری اطلاعات در برخی کشورها فرصت‌هایی را برای صنعت اطلاعات و صنعت فناوری اطلاعات ایجاد کرده است. در گذشته تلاش‌هایی برای صادرات در حوزه صنعت فناوری اطلاعات و به طور خاص صنعت نرم‌افزار انجام می‌شد. اما موضوعی که اهمیت دارد فرصت‌های بسیار در صنعت اطلاعات است که باید مورد استفاده قرار گیرد و اگر کشور ما برنامه مناسبی برای این موضوع داشته باشد، می‌تواند از طریق رونق صنعت اطلاعات در کشور به اشتغالزایی برسد. در صنعت فناوری اطلاعات نیز باید استراتژی‌های مناسبی داشت و به جای صادرات غیرسازمان‌یافته نیروی انسانی، از فرصت‌های کار خارجی در این صنعت استفاده کرد.

حمایت از کار‌آفرینان اطلاعات

افرادی که در صنعت اطلاعات کار می‌کنند به دو گروه کارکنان اطلاعات و دانشوران تقسیم می‌شوند. گروه اول بیشتر در حوزه کار با اطلاعات و ارائه خدمات اطلاعاتی تمرکز دارند، در حالیکه گروه دوم به خدمات مبتنی بر دانش تخصصی مشغول می‌شوند[7]. علاوه بر این دو گروه افراد خلاق دیگری موسوم به کارآفرین اطلاعات لازمند تا فرصت‌های کارهای مبتنی بر اطلاعات و دانش را خلق کنند. این افراد ضمن برخورداری از خلاقیت و ایده‌پردازی توان سازماندهی سرمایه‌ها و منابع انسانی اطلاعات محور را دارا هستند. تربیت این گونه افراد و حمایت از آن‌ها خود باعث رونق صنعت اطلاعات و صنعت فناوری اطلاعات و ایجاد اشتغال در آن می‌گردد..


آموزش مداوم و ضمن خدمت

تحولات سریع جهانی و توسعه فناوری‌ها باعث می‌شود که مهارت‌ها به سرعت کهنه شده و نیروی کار به مهارت‌های جدیدی نیاز پیدا کند. درصورتیکه مهارت‌ها و دانش نیروی کار به روز نشود برای صنعت نیروی مناسبی نخواهد بود و به تدریج حذف و بیکار خواهد شد . بنابراین توجه به آموزش مداوم یکی از اساسی‌ترین راه‌های توسعه و پایداری مشاغل در عصر جدید خواهد بود


توسعه بسترهای مشاغل اطلاعاتی

همانگونه که ایجاد یک اتوبان می‌تواند برای بسیاری از مردم ازجمله رانندگان، تعمیرکاران ، فروشندگان حاشیه اتوبان، هتل‌ها و رستوران‌ها و ... شغل ایجاد کند، توسعه زیرساخت‌ها و بسترهای فناوری اطلاعات نیز می‌تواند برای مردم این فرصت را ایجاد کند که به کمک آن به مشاغل جدید اطلاعات‌محور روی آورده و در صنعت اطلاعات و یا صنعت فناوری اطلاعات مشغول شوند.





حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)

شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات معمولاً در ردیف شرکت‌های اندازه کوچک و متوسط قرار می‌گیرند. از آنجاییکه صنعت امروز به کمک فناوری اطلاعات یک صنعت دانش‌بر است و به تدریج روبات‌ها جایگزین کارهای یدی افراد می‌گردد؛ بنابراین صنایع مختلف قادر خواهند بود با نیروی انسانی کمتری به رقابت با سایرین بپردازند. در صورت گسترش چنین شرکت‌هایی می‌توان از صنایع مختلف انتظار اشتغال‌زایی داشت. این مسئله در صنعت اطلاعات و صنعت فناوری اطلاعات به دلیل ماهیت نرم‌افزاری و مغزافزاری و مبتنی بودن بر دانش و اطلاعات نمود بیشتری داد. توسعه کشور در همه ابعاد مستلزم تدبیر، هدفمندی، برنامه و استراتژی داشتن، هماهنگی اجزا و دستگاه‌ها و اجرای صحیح می‌باشد. از این میان رسیدن به اهداف بلند توسعه ملی از جمله اشتغال در صنایع برتر نیز از این امر مستثنی نیست و نیاز به عزم ملی و همت مسؤولین دارد.

تخفیف دادن

فعالیت‌های تبلیغاتی بازاریابی که شامل کوپن‌ها، تخفیف‌ها و یا فروش محصولات در محدوده‌ی زمانی خاص هستند، می‌توانند باعث سودمندی و بهره‌مندی محصولات و توجه به آن‌ها شوند. استفاده از پیشنهادها و تبلیغات گسترده امری مهم است، در غیر این صورت، فروش بلند مدت محصولات با منتظر نگاه داشتن مشتریان برای ارایه‌ی محصول بعدی، کاری خطرناک به نظر می‌رسد.



تبلیغات

آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تبلیغ محصولات و جلب توجه مشتریان، صرف هزینه برای آن‌ها است. تبلیغات pay-per-click به اداره و گرداننده‌ی ترافیک‌های تبلیغاتی مشهور هستند. متاسفانه، به دنبال اتمام سرمایه‌های در نظر گرفته شده برای تبلیغات بازاریابی، فروش محصولات نیز به پایان می‌رسد. درک این مطلب که با بازاریابی کوتاه مدت، فروشندگان اغلب می‌توانند میزان فروش خود را کنترل و درآمدهای حاصل از فروش را صرف محصولات نوپا و جدید، خدمات و یا کسب و کار کنند، امری مهم به شمار می‌رود.

بازاریابی کوتاه مدت همچنین برای بازاریابی آزمایشی محصولات جدید و یافتن قیمتی مناسب برای این محصولات سودمند است. بازاریابان می‌توانند با استفاده از تبلیغات pay-per-click، کاهش و یا افزایش تعداد مشاهده کنندگان سایت‌های فروش آنلاین را کنترل کنند و درباره‌ی بنرها، کلمات کلیدی و گرافیک‌ها تصمیم‌گیری کنند. سپس می‌توان تجربه‌های حاصل از بازاریابی کوتاه مدت را در استراتژی بازاریابی بلند مدت به کار بست. بازاریابان می‌توانند اثربخشی نسخه‌های فروش را شناسایی و تعیین کنند و سپس آن‌ها را در فعالیت‌های بلند مدت بازاریابی پیاده کنند.



بازاریابی بلند مدت آنلاین

بدون شک، زمان‌گیرترین و در عین حال مهم‌ترین جنبه‌ی بازاریابی بلند مدت شامل مهیا کردن و بهینه سازی وب سایتی برای موتورهای جست‌وجو است. اکثر جست‌و‌جوگران اینترنت به دنبال یافتن محصولات و یا اطلاعاتی در موتورهای جست‌وجو هستند. اکثر جست‌وجوگران اینترنت برای یافتن محصولات، خدمات و یا اطلاعات مورد نظر خود از واژه‌های کلیدی استفاده می‌کنند. شناسایی و بهینه‌سازی سایتی برای واژه‌های کلیدی و عبارت‌هایی که مشتریان در جست‌وجوهای خود برای محصولات و خدمات مورد نظر به کار می‌برند، فعالیتی بسیار مهم برای قابل دسترس بودن در اینترنت به شمار می‌آید.بهینه سازی موتورهای جست‌وجو فرایندی مداوم و در حال پیشرفت است. هدف موتورهای جست‌وجو فراهم آوردن سایت‌هایی مناسب با موارد جست‌وجوی کاربران است.هنگام طراحی تبلیغات بازاریابی، باید تلاش‌های کوتاه مدت و بلند مدت بازاریابی را در نظر گرفت تا بدین ترتیب فرایند فروش همواره پایدار و مداوم باشد. با پیاده سازی یک برنامه‌ی بازاریابی که هر دو روند کوتاه مدت و بلند مدت را در بر دارد، می‌توان به موفقیت در فرایند فروش امیدوار بود.

 

کسب درآمد از سایت

 بانک مقالات و پاورپوینت آماده