سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه کارآفرینی شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود

پروژه کارآفرینی شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود در 46 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی عمران و معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 128 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
پروژه کارآفرینی شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود در 46 صفحه ورد قابل ویرایش


شرح فرآیند :

پیشگفتار :

شرکت با مسئولیت محدود شرکتى است که بین دو یا چند نفر براى امور تجارتى تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد - فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و اِلاّ آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنى محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.

اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ‌یک از شرکاء باشد والا شریکى که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنى را خواهد داشت(?) .

(?) در مورد ممنوعیت شرکت‌ها از گذاشتن اسامى خارجى به زیرنویس تبصره? ماده? (?) لایحه قانونى اصلاح قسمتى از قانون تجارت مراجعه شود.

شرکت با مسئولیت محدود وقتى تشکیل مى‌شود که تمام سرمایه نقدى تأدیه و سهم‌الشرکه غیر نقدى نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

در شرکت‌نامه باید صراحتاً قید شده باشد که سهم‌الشرکه‌هاى غیرنقدى هرکدام به چه میزان تقویم شده است.

شرکاء نسبت به قیمتى که در حین تشکیل شرکت براى سهم‌الشرکه‌هاى غیرنقدى معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنى دارند.

مرور زمان دعاوى ناشى از مقررات فوق ده سال از تاریخ تشکیل شرکت است(?) .

(?) شوراى نگهبان طى نظریه شماره? ???? مورخ ??/??/???? در زمان اعتبار قانون آئین دادرسى مدنى مصوب ????، مرور زمان مذکور در مواد (???) به‌بعد قانون مزبور را به‌شرح زیر مخالف موازین شرع تشخیص داده است:

مواد ??? قانون آئین دادرسى مدنى به‌بعد در مورد مرور زمان در جلسه فقهاى شوراى نگهبان مطرح و مورد بحث و بررسى قرار گرفت و به‌نظر اکثریت فقهاى شور، مواد مزبور که مقرر مى‌دارد پس از گذشتن مدتى (ده سال، بیست سال، سه سال، یک سال و غیره) دعوى در دادگاه شنیده نمى‌شود مخالف با موازین شرع تشخیص داده شد.

هر شرکت با مسئولیت محدود که برخلاف مواد ?? و ?? تشکیل شده باشد باطل و از درجه اعتبار ساقط است لیکن شرکاء در مقابل اشخاص ثالث حق استناد به این بطلان ندارند.



اگر حکم بطلان شرکت به استناد ماده? قبل صادر شود شرکائى که بطلان مستند به عمل آنها است و هیئت نظار و مدیرهائى که در حین حدوث سبب بطلان یا بلافاصله پس از آن سرکار بوده و انجام وظیفه نکرده‌اند در مقابل شرکاء دیگر و اشخاص ثالث نسبت به خسارات ناشیه از این بطلان متضامناً مسئول خواهند بود.

مدت مرور زمان ده سال از تاریخ حدوث موجب بطلان است.



سهم‌الشرکه شرکاء نمى‌تواند به‌شکل اوراق تجارتى قابل انتقال اعم از با اسم یا بى‌اسم و غیره درآید. سهم‌الشرکه را نمى‌توان منتقل به غیر نمود مگر با رضایت عده‌اى از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آنها بوده و اکثریت عددى نیز داشته باشند.



انتقال سهم‌الشرکه به‌عمل نخواهد آمد مگر به‌موجب سند رسمی.

شرکت با مسئولیت محدود به‌وسیله یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکاء یا از خارج براى مدت محدود یا نامحدودى معین مى‌شوند اداره مى‌گردد.



مدیران شرکت کلیه اختیارات لازمه را براى نمایندگى و اداره شرکت خواهند داشت مگر اینکه در اساسنامه غیر این ترتیب مقرر شده باشد هر قرارداد راجع به محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه تصریح به آن نشده در مقابل اشخاص ثالث باطل و کان‌لم‌یکن است.



تصمیمات راجعه به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود - اگر در دفعه اولى این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکاء مجدداً دعوت شوند در این‌صورت تصمیمات به اکثریت عددى شرکاء اتخاذ مى‌شود اگر چه اکثریت مزبور داراى نصف سرمایه نباشد. اساسنامه شرکت مى‌تواند ترتیبى برخلاف مراتب فوق مقرر دارد.

هریک از شرکاء به نسبت سهمى که در شرکت دارد داراى رأى خواهد بود مگر اینکه اساسنامه ترتیب دیگرى مقرر داشته باشد.

روابط بین شرکاء تابع اساسنامه است - اگر در اساسنامه راجع به تقسیم نفع و ضرر مقررات خاصى نباشد تقسیم مزبور به نسبت سرمایه شرکاء به‌عمل خواهد آمد.

هر شرکت با مسئولیت محدود که عده شرکاء آن بیش از دوازده نفر باشد باید داراى هیئت نظار بوده و هیئت مزبور لااقل سالى یک مرتبه مجمع عمومى شرکاء را تشکیل دهد.

هیئت نظار باید بلافاصله بعد از انتخاب شدن تحقیق کرده و اطمینان حاصل کند که دستور مواد ?? و ?? رعایت شده است.

هیئت نظار مى‌تواند شرکاء را براى انعقاد مجمع عمومى فوق‌العاده دعوت نماید مقررات مواد ??? - ??? - ??? - ??? در مورد شرکت‌هاى با مسئولیت محدود نیز رعایت خواهد شد.



شرکاء نمى‌توانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء.

هر تغییر دیگرى راجع به اساسنامه باید به اکثریت عددى شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند به‌عمل آید مگر اینکه در اساسنامه اکثریت دیگرى مقرر شده باشد.

در هیچ‌ مورد اکثریت شرکاء نمى‌تواند شریکى را مجبور به ازدیاد سهم‌الشرکه خود کند.

مفاد ماده? ?? این قانون راجع به تشکیل سرمایه احتیاطى در شرکت‌هاى با مسئولیت محدود نیز لازم‌الرعایه است.





شرکت با مسئولیت محدود در موارد ذیل منحل مى‌شود:

- در مورد فقرات ?-?-? ماده? ??

- در صورت تصمیم عده‌اى از شرکاء که سهم‌الشرکه آنها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد(?) .

(?) نظریه مورخ ??/?/???? ا.ح.ق:

اما در مورد اکثریت مجمع عمومى مذکور در ماده? ??? قانون تجارت اگرچه ماده? ??? قانون تجارت مى‌گوید که تصمیمات راجعه به شرکت با مسئولیت محدود باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود و بعد هم مقرر داشته است که اساسنامه شرکت مى‌تواند ترتیبى برخلاف مراتب فوق مقرر دارد ولى چون غرض از مجمع عمومى مذکور در ماده? ??? قانون تجارت به لحاظ اینکه به انتخاب مدیران تصفیه مبادرت مى‌ورزد مجمع عمومى فوق‌العاده مى‌باشد و تصمیمات مجمع عمومى فوق‌العاده برطبق ماده? ??? قانون تجارت به اکثریت عددى شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه را دارا باشند به‌عمل مى‌آید و چون شریک مزبور فقط نُه چهاردهم سرمایه را که کمتر از سه‌چهارم سرمایه است دارا مى‌باشد بنابراین چنین شریکى به تنهائى واجد اکثریت مجمع عمومى مذکور در قسمت اخیر ماده? ??? نبوده و نمى‌تواند خود را با شخص دیگرى که جزء شرکاء نمى‌باشد مدیر تصفیه قرار دهد.

- در صورتى‌که به واسطه ضررهاى وارده نصف سرمایه شرکت از بین رفته و یکى از شرکاء تقاضاى انحلال کرده و محکمه دلایل او را موجه دیده و سایر شرکاء حاضر نباشند سهمى را که در صورت انحلال به او تعلق مى‌‌گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج کنند.

- در مورد فوت یکى از شرکاء اگر به‌موجب اساسنامه پیش‌بینى شده باشد.



اشخاص ذیل کلاهبردار محسوب مى‌شوند:

- مؤسسین و مدیرانى که برخلاف واقع پرداخت تمام سهم‌الشرکه نقدى و تقویم و تسلیم سهم‌الشرکه غیرنقدى را در اوراق و اسنادى که باید براى ثبت شرکت بدهند اظهار کرده باشند.

- کسانى که به‌وسیله متقلبانه سهم‌‌الشرکه غیرنقدى را بیش از قیمت واقعى آن تقویم کرده باشند.

- مدیرانى که با نبودن صورت دارائى یا به استناد صورت دارائى مزور منافع موهومى را بین شرکاء تقسیم کنند.



مدیران شرکت

تصمیمات شرکاء

هیئت نظاره و وظایف آن

انحلال شرکت

شرکت با مسؤولیت محدود، به شرکتى گفته مى‌شود که بین دو یا چند نفر شریک براى انجام امور تجارتى تشکیل مى‌گردد و مسؤولیت هر یک از شرکاء به میزان سهم‌الشرکه‌اى مى‌باشد که در شرکت دارند. به این معنى که اگر به دلایلى سرمایه شرکت از بین رفت و شرکت مبلغى بدهکار گردید، شرکاء به همان مقدار سرمایه خود (سهم‌الشرکه) مسؤول پرداخت آن مى‌باشند و بیشتر از میزان سرمایه در قبال بدهکاران مسؤولیتى ندارند. به این جهت مسؤولیت شرکاء در این شرکت مانند مسؤولیت شرکاء شرکت‌هاى سهامی، مى‌باشد. منتهى مانند سایر شرکت‌ها باید داراى اساسنامهبوده و به ثبت هم برسد. براى تأسیس شرکت مزبور چند نکته حائز اهمیت است:

?. در این شرکت ممکن است قسمتى از سرمایه به‌طور نقدى و قسمتى به صورت آورده غیر نقدى باشد. بدیهى است سرمایه نقدى باید به حساب بانکى شرکت واریز شود و سرمایه غیر نقدى به مسؤولین شرکت تسلیم و از لحاظ میزان ارزش آن ارزیابى و محاسبه گردد.

?. عبارت با مسؤولیت محدود قبل یا بعد از اسم شرکت باید قید شود و اسم شرکت با اسم هیچ یک از شرکاء همراه نباشد تا با شرکت تضامنى اشتباه نشود و براى شرکاء مسؤولیت تضامنى به‌وجود نیاید.

?. سهم‌الشرکه شرکاء قابل انتقال به غیر نیست مگر این که اکثریت شرکائى که حداقل سه چهارم سرمایه هم متعلق به آنها باشد، در این خصوص موافقت کرده باشند.

گرچه در ماده ?? قانون تجارت تصریح گردیده که شرکت‌هاى با مسؤولیت محدود براى امور تجارتى تشکیل مى‌شوند. اما در عمل و در عرف مشاهده مى‌گردد که این شرکت‌ها براى امور خدماتى و تأسیساتى و یا سایر امور هم تأسیس مى‌شوند. همان‌طورى که در روزنامه رسمى نمونه‌هاى زیادى از این قبیل شرکت‌ها که به ثبت رسیده است مشاهده مى‌شود.



مدیران شرکت

هر شرکت با مسؤولیت محدود به‌وسیله مدیرانى که از بین شرکاء (ماده ??? قانون تجارت) و یا از خارج براى مدت مشخص و یا نامحدودى تعیین مى‌شوند اداره مى‌گردد و کلیه اختیاراتى که براى شرکت لازم است براى نمایندگى و اداره شرکت خواهند داشت مگر اینکه در اساسنامه شرکت براى اداره آن ترتیب دیگرى تعیین شده باشد. بنابراین اگر در اساسنامه اختیارات مدیران محدود نشده باشد هر قراردادى که موجب محدودیت آنها بشود، در مقابل اشخاص ثالث باطل و بى‌اثر خواهد بود.



تصمیمات شرکاء

تصمیمات شرکاء درباره شرکت زمانى رسمیت داشته و معتبر است که اکثریت شرکائى که لااقل نصف سرمایه شرکت متعلّق به آنها است موافقت نموده باشند. و اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نگردید باید دوباره تمام شرکاء دعوت بشوند در این صورت هر گونه تصمیمى که اکثریت عددى شرکاء بگیرند معتبر خواهد بود هر چند داراى نصف سرمایه شرکت نباشند. لازم به توضیح است که روابط بین شرکاء تابع اساسنامه شرکت است و اگر در اساسنامه در خصوص تقسیم نفع و ضرر ترتیب خاصى پیش‌بینى نشده باشد، تقسیم نفع و ضرر به نسبت سرمایه شرکاء خواهد بود.



هیئت نظاره و وظایف آن

برابر ماده ??? در صورتى‌که شرکاء شرکت با مسؤولیت محدود بیش از دوازده نفر باشند باید داراى هیئت نظاره بوده که در حقیقت همان هیئت بازرسى یا بازرسان شرکت مى‌باشند و حداقل هر سال یک مرتبه باید مجمع عمومى شرکاء را تشکیل دهند. و مهمترین وظایف هیئت نظاره به قرار زیر است:

?. پس از انجام انتخابات هیئت مزبور ضمن تحقیق باید اطمینان حاصل نماید که

- سهم‌الشرکه نقدى شرکت تسلیم گردیده است.

- سرمایه غیرنقدى شرکت تقویم و تسلیم شده است.

?. در صورتى‌که براى انجام امر یا امورى تشکیل مجمع عمومى فوق‌العاده ضرورت داشت باشد هیئت نظاره باید از اعضاء مجمع دعوت نماید.

?. در صورتى‌که لازم باشد هیئت نظاره مى‌تواند مجمع عمومى فوق‌العاده را دعوت نماید.

انحلال شرکت

شرکت با مسؤولیت محدود در موارد زیر منحل مى‌گردد.

?. در صورتى‌که موضوعى که شرکت براى انجام آن تشکیل گردیده انجام شده باشد و یا اینکه انجام آن غیر ممکن باشد.

?. در صورتى‌که مدت شرکت خاتمه یافته باشد مثلاً شرکت براى مدت ده سال تشکیل شده و آن مدت منقضى گردیده و درباره تمدید آن اقداماتى به‌عمل نیامده باشد.

?. در صورتى‌که شرکائى که بیش از نصف سرمایه متعلق به آنها باشد رأى به انحلال شرکت بدهند.

?. هر گاه شرکت ورشکست شده باشد.

?. در صورت فوت یکى از شرکاء مشروط بر اینکه در اساسنامه تصریح شده باشد.

هر گاه نصف سرمایه شرکت از بین رفته باشد و یکى از شرکاء تقاضاى انحلال نموده لیکن سایرین راضى نبوده و حاضر به تأدیه سهم او نباشند و دادگاه دلائل او را موجه بداند.



ورشکستگی شرکت های با مسئولیت محدود :

نظر به اینکه در شرکت‌هاى با مسو?ولیت محدود هرگاه شرکت داراى قروضى باشد شرکاء هیچ‌گونه مسو?ولیتى در قبال آنها ندارند زیرا مسو?ولیت هر شریک تا میزان همان سرمایه‌اى مى‌باشد که به شرکت سپرده است و بیشتر از آن مسو?ولیتى ندارد.

بنابراین در صورتى‌که شرکت با مسو?ولیت محدود هم دچار توقف گردد مدیر یا مدیران با توجه به قسمت اول ماده ??? قانون تجارت باید صورت کلیه اموال شرکت را اعم از منقول و غیرمنقول و وجوه نقد و اسناد و مدارک مربوطه مانند برات و چک و سفته و غیره را جمع‌آورى نموده و ضمن تصریح به مطالبات و تعهدات شرکت به‌انضمام دفاتر مربوطه به دادگاه محلى که شرکت در آنجا قرار دارد ارائه نمایند و تا زمان صدور حکم ورشکستگى درباره حفظ اموال هر اقدامى که لازم باشد انجام دهند.

بدیهى است پس از آنکه حکم ورشکستگى شرکت صادر گردید و مدیر تصفیه‌اى تعیین شد. اگر مدیر تصفیه به همکارى و راهنمائى آنها نیاز داشته باشد همکارى لازم را بنمایند اما چون مسو?ولیت شرکاء به میزان سرمایه آنها است بر خلاف شرکت‌هاى تضامنى و نسبى مسو?ولیتى در مورد پرداخت قروض شرکت ندارند.

مسئولیت اعضاء هیئت‌مدیره

مسئولیت هریک از اعضاء هیئت‌مدیره? شرکت، در مقابل شرکت سهامداران و اشخاص ثالث، طبق مقررات و قوانین جدید است.

معاملات مدیران با شرکت

اعضاءِ هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت و همچنین مؤسسات و شرکت‌هائى که عضویت در هیئت‌مدیره شرکت دارند، نمى‌توانند بدون تصویب هیئت‌مدیره، در معاملاتى که با شرکت یا به حساب شرکت مى‌وشد، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، طرف معامله، واقع و یا سهیم شوند. در صورت تصویب نیز هیئت‌مدیره مکلف است بازرس شرکت را از معامله‌اى که اجازه آن داده شده بلافاصله مطلع نماید و گزارش آن را به اولین مجمع عمومى عادى صاحبان سهام بدهد و بازرس نیز مکلف است بازرس شرکت را از معامله‌اى که اجازه? آن داده شده، بلافاصله مطلع نماید و گزارش آن را به اولین مجمع عمومى عادى صاحبان سهام بدهد و بازرس نیز مکلف است ضمن گزارش خاصى حاوى جزئیات معامله، نظر خود را درباره? چنین معامله‌اى به همان مجمع تقدیم کند. عضو ذى‌نفع (عضو هیئت‌مدیره یا مدیرعامل ذى‌نفع در معامله) در جلسه هیئت‌مدیره و نیز در مجمع عمومى عادی، هنگام اخذ تصمیم نسبت به معامله مذکور، حق رأى نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت و اعضاء هیئت‌مدیره، به استثناء اشخاصى حقوقى عضو هیئت‌مدیره ندارند هیچ‌گونه وام یا اختیارى از شرکت تحصیل نمایند و شرکت نمى‌تواند دیون آنان را تضمین یا تعهد کند. اینگونه عملیات، به خودى خود باطل است. در مورد بانک‌ها و شرکت‌هاى مالى و اعتباری، معاملات مذکور در این ماده به شرط آنکه تحت قیود و شرایط عادى و جارى انجام گیرد، معتبر خواهد بود. ممنوعیت مذکور در انى ماده، شامل اشخاصى نیز که به نمایندگى شخص حقوقى عضو هیئت‌مدیره، در جلسات هیئت‌مدیره شرکت مى‌کنند مى‌گردد و همچنین، شامل همسر و پدر و مادر و اجداد و اولاد و اولاد اولاد و برادر و خواهر اشخاص مذکور در این ماده هم مى‌گردد.

مدیران و مدیرعامل نمى‌توانند معاملاتى نظیر معاملات شرکت که متضمن رقابت با عملیات شرکت باشد، انجام دهند. هر مدیرى که از مقررات این ماده تخلف کند و تخلف او موجب ضرر و زیان شرکت گردد، مسئول جبران آن خواهد بود. منظور از ضرر در این ماده، اعم است از ورود خسارت یا تقویت منفعت.

مدیرعامل

- هیئت‌مدیره باید یک نفر شخص حقیقى را از بین اعضاء خود یا از خارج به مدیریت عامل شکرت برگزیند و حدود و اختیارات و مدت تصدى و حقوق و دیگر شرایط استخدامى او را تعیین کند. هیئت‌مدیره مى‌تواند قسمتى از اختیارات مشروحه در ماده? ?? را به مدیرعامل تفویض نماید. در صورتى‌که مدیرعامل، عضو هیئت‌مدیره باشد، دوره? مدیریت عامل او از مدت عضویت او در هیئت‌مدیره بیشتر نخواهد بود. مدیرعامل شرکت نمى‌تواند در عین حال رئیس هیئت‌مدیره شرکت باشد. مگر با تصویب سه‌چهارم آراء حاضر در مجمع عمومى که نامبرده را به مدیریت انتخاب کرده است.

- نام و مشخصات و حدد اختیارات مدیرعامل باید با ارسال نسخه‌اى از صورتجلسه هیئت‌مدیره به اداره? ثبت شرکت‌ها اعلام و پس از ثبت، در روزنامه? رسمى آگهى شود.

- هیئت‌مدیره در هر موقع مى‌تواند مدیرعامل را عزل کند.

صاحبان امضاء مجاز

کلیه اوراق و اسناد تعهدآور شرکت و همچنین کلیه چک‌ها و بروات سفته‌ها و سایر اوراق تجارتی، توسط اشخاصى که هیئت‌مدیره تعیین مى‌کند. امضاء مى‌شود. هیئت‌مدیره همچنین نحوه امضاء مکاتبات عى و جارى و شخص یا اشخاصى که حق امضاء آنها را دارند، تعیین نموده و اسامى کلیه? صاحبان امضاء مجاز را طى صورتجلسه‌اى به اداره ثبت شرکت‌ها جهت درج در روزنامه رسمى ارائه مى‌نماید.

اشخاص مندرج در ماده? ??? قانون تجارت را نمى‌توان به سمت مدیریت شرکت انتخاب نمود.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پروژه کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلی

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلی در 40 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 882 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پروژه کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلی در 40 صفحه ورد قابل ویرایش


پیشگفتار :

امروزه با پیشرفت روز افزون جوامع گرایش افراد به داشتن فضای داخلی ایده آل به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، بهره گیری بهینه از فضای داخلی ساختمان ، استفاده از طرح ها و ایده های خلاقانه و نو ، بهره گیری از سبک های طراحی و اجرای نوین در ساختمان باعث گرایش روز افزون مردم به شرکت های اجرا کننده دکوراسیون داخلی شده است ، این شرکت ها در زمینه های مختلف نما و دکوراسیون داخلی در مکان های مسکونی و تجاری فعالیت می کنند .















چکیده :

این شرکت نیاز های بازار ساخت و ساز داخلی را در وحله اول در بازه خاص برآورده می کند ، در ایجاد این شرکت دیدگاه گسترده ای مد نظر قرار گرفته است و می تواند نیازهای بازار داخلی را برای وجود یک شرکت دکوراسیون داخلی که در کلیه زمینه ها فعالیت می کند مرتفع نماید .

مشتریان شرکت از اقشار مختلف جامعه شکل می گیرد ولی هدف شرکت فعالیت در پروژه های عظیم عمرانی و دکوراسیون داخلی است که در صورت موفقیت مشتریان را ارگانها و نهادهای دولتی و یا خود دولت شکل می دهئد .

کسب درآمد در شرکت بر اساس قراردادهای منعقد شده با مشتریان بر اساس درصد میزان پایان کار میباشد .

تفاوت میان این شرکت با شرکت های مشابه در بازار بر روی مجتمع عمل کردن این شرکت است ، این شرکت با بخش بندی در کلیه زمینه های دکوراسیون داخلی فعالیت می کند .

در ایجاد این شغل موانعی نیز وجود دارد ، چنین شرکت عظیمی برای شروع به کار و انجام پروژه ها نیاز به سرمایه اولیه ای دارد که تامین این سرمایه اولیه سنگین مشکل اصلی در ایجاد این شرکت خواهد بود .

در بازار داخلی و خارجی رقبای زیادی وجود دارد ، و کیفیت کارآنها نیز متغییر است و بعضا شرکت هایی وجود دارند که با استفاده از نفوذی که در ارگانهای دولتی دارند می توانند پروژه های عظیم را از آن خود کنند .







اهداف :

- در یک سال اول با فعالیت های عمرانی در بخش دکوراسیون داخلی بتوانیم اعتبار شرکت را افزایش دهیم.

- در سال دوم با استفاده از اعتبار کسب شده بتوانیم حداقل 2 الی 4 مورد از پروژه های دولتی را در اختیار داشته باشیم

- در سال سوم با ارائه طرح های نوین دکوراسیون داخلی مانند طراحی و اجرای سازه های هوشمند بتوانیم بر شهریت شرکت افزوده و اعتیار شرکت را در سطح کشوری مطرح نمائیم

مقدمه :

دکوراسیون داخلی با گستره ای وسیع که هر روز حوضه هایی جدید به آن افزوده میشود در واقع رشته ای ست بسیار جامع که اطلاعات زیادی را در شاخه های مختلف می طلبد. هنر یکی از اصول دکوراسیون میباشد که برای آراستن یک محیط به آن نیاز داریم با اینحال هنر با تمام وسعت خود تنها بخشی از نیازهای یک پروژه دکوراسیون را پاسخگوست . شاید برای یک طرح زیبا از دکوراسیون بایست روانشناسی نیز بدانیم . باید بدانیم که تنها زمانی زیبایی اشیاء به نهایت خود نشان داده می شود و در محیط درک میشود که هر چیز در جای خود قرار گیرد .

به طور مثال یک رنگ در محیطی زیبا دیده میشود و در محیطی دیگر ناخوشایند میشود و این حس خوب یا بد نه به ذات رنگ که به قرار گیری و همخوانی با محیط پیرامونش وابسته است . گاهی سیاه زیباترین رنگ است و گاهی سفید زشت ترین رنگ محیط میشود . این امر در استفاده ما از متریالهای مختلف نیز صادق است . گاهی باید از سنگ استفاده کنیم گاهی از چوب یا آهن یا هزاران ماده و متریال مختلف و این هنر یک طراح است که با دانش خود بتواند متریالهای مختلف را که در برخی موارد دارای تضاد ماهیتی با هم میباشند را نیز به طریقی زیبا در کنار هم قرار دهد که بخشی از یک موضوع واحد گردند . در واقع باید در یک دکوراسیون زیبا ارتباط بین مواد و موضوعات به طوری باشد که همگی یک ماده شوند و تمام رنگها یک رنگ شوند . درست مثل یک طبیعت بکر شوند که همگی با هم یک موضوع را تشکیل دهند . این که چگونه به این تکنیک دست یابیم موضوعی ست که نیاز به درست دیدن دکوراسیون دارد .

یعنی بایست دکوراسیون را با تمام پیچیدگی ها و در عین سادگی اش ببینیم . باید طراح خود جزوی از یک طرح شود تا حس دکوراسیون را به درستی درک کند و به آن زیبایی سرشار از هماهنگی و همخوانی دهد . برای رسیدن به این منظور باید با دکوراسیون زندگی کرد و محیط اطراف را احساس کرد باید نقد کرد باید فهمید . باید بدانیم که نیاز به زیبایی دکوراسیون را خلق میکند . پس دکوری که حس زیبایی را منتقل نکند را نمیتوان دکوراسیون نامید . در راستای همین موضوع از این پس سعی خواهیم کرد که سلسه موضوعات دکوراسیون را بیشتر در شاخه های مختلف در اینجا مطرح کرده و به نقد آن بپردازیم تا درک بهتری از یک محیط زیبا بدست آوریم .




دکوراسیون داخلی با گستره ای وسیع که هر روز حوضه هایی جدید به آن افزوده میشود در واقع رشته ای ست بسیار جامع که اطلاعات زیادی را در شاخه های مختلف می طلبد. هنر یکی از اصول دکوراسیون میباشد که برای آراستن یک محیط به آن نیاز داریم با اینحال هنر با تمام وسعت خود تنها بخشی از نیازهای یک پروژه دکوراسیون را پاسخگوست . شاید برای یک طرح زیبا از دکوراسیون بایست روانشناسی نیز بدانیم . باید بدانیم که تنها زمانی زیبایی اشیاء به نهایت خود نشان داده می شود و در محیط درک میشود که هر چیز در جای خود قرار گیرد .

به طور مثال یک رنگ در محیطی زیبا دیده میشود و در محیطی دیگر ناخوشایند میشود و این حس خوب یا بد نه به ذات رنگ که به قرار گیری و همخوانی با محیط پیرامونش وابسته است . گاهی سیاه زیباترین رنگ است و گاهی سفید زشت ترین رنگ محیط میشود . این امر در استفاده ما از متریالهای مختلف نیز صادق است . گاهی باید از سنگ استفاده کنیم گاهی از چوب یا آهن یا هزاران ماده و متریال مختلف و این هنر یک طراح است که با دانش خود بتواند متریالهای مختلف را که در برخی موارد دارای تضاد ماهیتی با هم میباشند را نیز به طریقی زیبا در کنار هم قرار دهد که بخشی از یک موضوع واحد گردند . در واقع باید در یک دکوراسیون زیبا ارتباط بین مواد و موضوعات به طوری باشد که همگی یک ماده شوند و تمام رنگها یک رنگ شوند . درست مثل یک طبیعت بکر شوند که همگی با هم یک موضوع را تشکیل دهند . این که چگونه به این تکنیک دست یابیم موضوعی ست که نیاز به درست دیدن دکوراسیون دارد .

یعنی بایست دکوراسیون را با تمام پیچیدگی ها و در عین سادگی اش ببینیم . باید طراح خود جزوی از یک طرح شود تا حس دکوراسیون را به درستی درک کند و به آن زیبایی سرشار از هماهنگی و همخوانی دهد . برای رسیدن به این منظور باید با دکوراسیون زندگی کرد و محیط اطراف را احساس کرد باید نقد کرد باید فهمید . باید بدانیم که نیاز به زیبایی دکوراسیون را خلق میکند . پس دکوری که حس زیبایی را منتقل نکند را نمیتوان دکوراسیون نامید . در راستای همین موضوع از این پس سعی خواهیم کرد که سلسه موضوعات دکوراسیون را بیشتر در شاخه های مختلف در اینجا مطرح کرده و به نقد آن بپردازیم تا درک بهتری از یک محیط زیبا بدست آوریم .

البته نباید باعث وحشت کودک شود ..!!

به غیر از تخت خواب که خب همه بچه ها دارند!برای کودکان با ارتفاع کم احتیاج به یک صندوق یا چندین کشو در ارتفاع قابل دسترس برای آنها تا بتوانند لوازم بازی را به راحتی در آن ریخته راحت کم دردسر تر تا خودشان با رغبت به جمع آوری وسایل بپردازند..

و چندین طبقه ساده و زیبا برای کتاب قصهها و عروسکهایی و اسباب بازی هایی که کمتر مورد بازی قرار میگیرند.

میز و صندلی با قد و اندازه آنها هم خوان باشد. برای بازی و نقاشی و حتی کامپیوتر.

همیشه بدانید مه کف پوش اتاق کودکان در معرض فرود آمدن کاسه غذا یا رنگ نقاشی و یا حتی اجسام نوک تیز است پس قالی گرون قیمت را فراموش کنید که کودکتان گناهی ندارد!!

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 315 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات چاپی و تبلیغاتی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش



شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز

شرح فعالیت های شرکت :

1 – فعالیت های تبلیغاتی چاپی

* طراحی و چاپ پوستر های تبلیغاتی

* طراحی و چاپ بنر های تبلیغاتی

* طراحی و چاپ بیل برد ها و تیزر های شهری

* طراحی و چاپ کارت ویزیت

* طراحی و چاپ های تبلیغاتی دیگر مانند ( سر رسید ، ساعت ، خودکار ، لیوان ، پد ماوس و ... )



2 – فعالیت های تبلیغاتی تصویری

تهیه ویدئو کلیپ های تبلیغاتی برای تلویزیون



3 – فعالیت های تبلیغات مجازی

طراحی و اجرای تیزر های تبلیغاتی اینترنتی

طراحی وب سایت معرفی و تبلیغاتی



طراحی گرافیکی (تجاری ، تجاری و تبلیغاتی )

طراحی موفق آرم تجاری :

مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر "ارزش" محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این "ارزش" به مهم‌ترین عامل تحریک کننده‌ مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.

این جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ می‌یابد. قبل از هر چیز این "ارزش" دقیقا به چه معنا است؟

ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفه‌ای‌های بازاریابی، همه‌ این موارد را تبلیغات می‌نامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی می‌دانند.


حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟

قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه وطراحی آرم، با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.

البته این نظریات اغلب پایه واساس درستی ندارند و از نظر من این افراد تاکنون نتوانسته اند علامت تجاری موفقی طراحی کنند. به هر حال این سه رویکرد عبارتند از:

1- دکوراسیون

2- الحاق

3- Golem
در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است. متخصصین با اشاره به نام‌ها و نشانه‌های طراحی شده اظهار می کنند: "ما آرم‌هایی متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز می‌دهند."

این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد.


روش"الحاق"، ارزش‌های مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:

مشتری، آرم و "ارزش" های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده، در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت تجاری نیازهای اورا برآورده می‌کند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا می‌کنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).
در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغات‌شان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار می‌کند.

به عقیده نویسنده، این سه نگرش، شرکت ها را به بیراهه کشانده، موجب شده پتانسیل و نیروی لازم برای طراحی آرم را ندیده بگیرند.

اما رویکرد دیگری هم وجود دارد، که به نظر من سودمند‌ترین روش است. کارآمدی این روش را تحقیقات و نظریات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کرده‌اند.

منطق توسعه‌ طراحی آرم با "ارزش" افزوده، به نحو شگفت‌انگیزی مشابه منطق توسعه‌ تولیدات است. در هر دو مورد، ابزار یا وسیله ای تولید می‌شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات مشتری، دانستن نوع این احتیاجات اهمیت زیادی دارد. از دید من، تصمیم مصرف کننده برای خوشحال بودن، استراحت، سرگرمی، تقویت اعتماد به نفس، خیال پردازی یا هر مورد روحی دیگر؛ همان "احتیاجات" او را تشکیل می‌دهند.

مصرف‌کنندگان، هنگام دست یابی به اهداف و امتیازات تجربی، احساسی، روانی و اجتماعی درست مانند تلاش برای دست‌یابی به اهداف حقیقی و ملموس، مصمم و هدف‌مند هستند. علامت‌های تجاری توأم با "ارزش"‌ های افزوده، ابزاری برای کمک به مصرف‌کنندگان در دست‌یابی به این اهداف هستند. این ابزار، عوامل کمکی و به زبان دیگر، عوامل کمکی اجتماعی هستند.

در حقیقت یک آرم بدون یک سناریوی متقاعدکننده‌ برای افراد، آرم نیست. این علامت ممکن است به آرم، شباهت داشته باشد؛ نام، نشانه و ویژگی‌های تصویری شناخته شده‌ای داشته باشد و حتی از روش های تبلیغاتی نیز استفاده کند، اما مصرف‌کنندگان به این محصول بی‌اعتنا می باشند.

تمام روش های نوین و موفق در امر تولید محصولات و ارایه‌ خدمات، در مورد طراحی آرم نیز چاره ساز است، شرط لازم وکافی برای موفقیت، فراهم‌کردن چیزی برای مشتری است که به آن نیاز دارد ولی نمی تواند خیلی سریع به آن دست پیدا کند...به این دلیل که تهیه آن برای مشتری کاری دشوار، پیچیده، پرزحمت، خسته کننده و گسترده است.

مطابق این رویکرد، آرم شرکت ها مسائلی با هویت انسانی نیستند و هم‌چنین خارج از فکر مشتری هویت ندارند. آنها فقط ابزار هستند،به همین سادگی ؛ ابزارهایی برای دست یابی به هدف نهایی.

احساسات را نمی توان به علامت های تجاری تزریق کرد؛ بلکه اگر به عنوان یک منبع سودمند در نظر گرفته شوند، احساسات را بر می‌انگیزند. احساسات مثبت، نتایج مستقیم این انتظارات هستند. سمبول های مختلف (نام، نشانه، فونت، نمادهاو...) بر خلاف انتظار تأثیر زیادی ندارند؛ آن ها در حقیقت، نشانه‌هایی هستند که ما را برای رسیدن به هدف اصلی هدایت می‌کنند.


انتخاب و طراحی آرم 10 مرحله‌ی مختلف دارد، یعنی 10 روش مختلف طراحی موفق یا کارامد برای کسب درآمد :

ارتباط طراحی آرم با سود دهی مستقیم
اصل اولیه‌ طراحی آرم، در نظر گرفتن ارتباط آرم با اسم و سایر نمادها با سود آشکار و محسوس است. (نتیجه‌ای ملموس یا تجربی). این سود را یا خود محصول به تنهایی ایجاد می‌کند و یا اجزای تشکیلات بازاریابی. این اصل مهم را همواره به یاد داشته باشید.
آرم‌های موفق با رعایت این اصل به موفقیت رسیده اند. درست است که در این مرحله خود آرم به تنهایی اهمیت چندانی ندارد، اما تا اندازه ای باید به آن توجه کنید.


2. طراحی متنی با تأثیر روانی

یک متن مؤثر بر احساسات، مفهوم یا اصلی سازمان یافته است، که مشتری را به یک سری عوامل نامربوط ولی تأثیرگذار (مانند تمام فعالیت‌های بازاریابی یک شرکت) مرتبط می کند.

در این موارد، متن انتخاب شده، تأثیر و سود مورد نظر را تضمین می‌کند.

به عنوان مثال: وقتی به طور اتفاقی در قلب منهتن به اسامی دو هتل Hudson و Royalton بر می خورید، انتظار خدمات در سطوح عالی دارید.اما اگر در هتلی به اسم Boutique Hotel باشید، تجربه‌ی متفاوتی است. کلمه‌ی Boutique Hotel خدمات بسیار متفاوتی نسبت به سایر هتل‌ها از این زنجیره ارایه می دهد- بعضی وقت‌ها تفاوت‌هایی بین خدمات دو اتاق در یک هتل. در واقع این تاثیر روانی نام‌ها و متن های انتخابی است که شما را وادار می کند به دنبال کشف تفاوت‌ها باشید.

طراحی پوستر :

شاید مهمترین نکته ای که در طراحی پوستر و طراحی کاتالوگ باید در نظر گرفته شود این باشد که طراحی آن بتواند باعث جلب نظر بیننده در هنگام مشاهده آن از میان چندین کاتالوگ و پوستر دیگر شود. در برخی مواقع حتی ساده ترین طرح نیز باعث این جلب نظر خواهد شد که در نظر گرفتن شرایط روانشناسی فرد را می طلبد . این خود مهمترین نکته ای است که طراح با توجه به نوع فعالیت سفارش دهنده اقدام به آن می نماید .

در گام دوم ، نکته مهم با توجه به کم بودن فضای تبلیغ ، ارائه توضیحات مختصر و البته تاثیرگذار در ذهن بیننده می باشد . خلاصه مهمترین و بارزترین فعالیت کارفرما و نکته ای که باعث تمایز آن از سایر رقبا می شود می تواند از جمله این توضیحات باشد.

در نظر گرفتن این دو نکته در زمان طراحی کاتالوگ یا طراحی پوستر کافی است تا سفارش دهنده از میان بازدید کنندگان فراوان آن پوستر و یا کاتالوگ مشتری خود را بیابد

مقصود از اینگونه ارائه اینست که پوستر به نحوی تهیه گردد که شرکت کنندگان در یک محیط صمیمی و در زمانی کوتاه ومشخص از مطالب کلیه مقاله های ارائه شده مطلع شده و سپس موضوعات مورد علاقه خود را یافته و با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم با ارائه دهنده پوستر که در کنار پوستر تهیه شده مستقر شده است به بحث و گفتگو پرداخته و جزئیات بیشتری را جویا شود که دریافت این حجم از اطلاعات و درزمان کم در حالت ارائه بصورت شفاهی کمتر امکان پذیر می باشد.



پوستر:

پوستر باید جذاب ، گویا ، مختصر ومفید بوده وبه خوبی سازماندهی شده باشد. پوستر باید تعداد محدودی از ایده‌های اصلی رابیان داشته وذهن مخاطب راباداده‌ها وتوضیحات اضافی مخدوش نسازد.

یا آفیش"AFFICHE" یا پلاکات "PLAKAT" صفحه چاپ شده یا دست نوشته ای است که به منظور آگاهی مردم از چیزی روی دیوار نصب می کنند.

معنای اصلی پوستر همان اعلان یا خبر یا آگهی است آنهم آگهی مصور که در اوایل برای آگهی های تجاری از آن استفاده می شده و منشا به و جود آمدن پوستر نیز آمریکا و اروپاست و دلیل آن هم بوجود آمدن تکنولوژی چاپ می باشد.لذا هدف عمده پوسترها در آغاز و در غرب صرفا تجارت بوده و بعدها عده ای مخصوصا گروههای مختلف سیاسی از آن جهت مواضع خود استفاده نمودند.در حدود 130 تا 150 سال پیش ماشین چاپ سنگی در ایران وارد شد و ابتدا پوستر بصورتی مختصر و در چاپ تک رنگ، ارائه می شد.



اندازه :

کلیه پوسترها بایدقابل نصب درتابلویی به ارتفاع150 وعرض 100 سانتیمتر ، مطابق دستور العمل زیر تهیه شده باشد:

عنوان پوستر ونام نویسنده ( گان ) :

عنوان پوستر وعناوین داخلی باید کوتاه وگویا باشد . نام خانوادگی ، نام وآدرس نویسند(گان) به ترتیب درزیر عنوان پوستر آورده شود.

پوستر باید شامل قسمتهای زیر باشد:

خلاصه : چکیده ای از مطالب ارائه شده درمقاله

مقدمه : مختصر ومفید بوده وبیانگر اهداف پژوهش باشد.

روش ها : ترجیحاًً فهرست‌وار یابصورت فلوچارت تهیه شود.

نتایج : شامل جدول ، نمودار ، شکل‌ و عکس‌ همراه باتوضیح مختصری درموردآنها.

نتیجه‌گیری: شامل خلاصه‌ای از نتایج ومقایسه باتحقیقات دیگران بااشاره به مکانیسمها

سازماندهی مطالب:

کلیه مطالب وبخش‌های پوستر باید به ترتیب وپشت سرهم ازبالا به پایین دریک یاچند ستون تنظیم گردد.

متن:

برای نگارش متن اندازه کلمات باید بگونه‌ای باشد که ازفاصله 2متری براحتی قابل خواندن باشد.

درشکل زیر نمونه ای از یک پوستر ارائه شده است که برحسب مورد می توان درتعداد ستونها یا ردیف‌ها تغییراتی ایجاد کرد.



راهنمای تهیه پوستر

1. عنوان مقاله با حروف درشت در بالاترین سطر نوشته شود.

2. نام نویسنده (گان) مقاله و محل انجام پژوهش خوانا قید شود.

3. متن گویا و رسا باشد.

4. از به کار بردن اصطلاحات غیر معمول خودداری شود.

5. ابعاد پوستر باید 90-70 سانتی متر در 120-100 سانتی متر باشد.

6. توجه شود تا حروف به اندازه کافی بزرگ باشد. به گونه ای که از فاصله 5/1 متری قابل خواندن باشد.

7. مقدمه، مواد و روش ها، یافته ها، بحث و نتیجه گیری طبق اصول مندرج در نحوه تهیه خلاصه مقاله آورده شود.

پوستر برگی ا زکاغذ گلاسه یا معمولی و به قطع ??- ?? سانتی متر می باشد . دارای کلمات ، تصاویر و سمبل هائی است که یک پیام را القا می کند و برای سه هدف به کار میرود .

?-اعلام رویدادها و برنامه ها ی مهم

?-ارائه توصیه های مفید و اطلاعات لازم در مورد یک موضوع

?-تشویق به انجام یا منع از انجام یک کار

پوستر ها عموما برای آموزش توده مردم به کار میرود و د رمکانهای شلوغ ، و نمایشگاه نصب میشود .









پوسترها به دو دسته کلی یک نظری و چند نظری تقسیم میشوند :

پوستر های یک نظری :

با حداقل کلمات یا تصاویر ، یک مطلب یا مفهوم منفرد را بیان می کند . هر کس ، با یک نگاه و بدون هیچ توضیح اضافه می تواند معنی آن را دریافت کند . نمونه آن پوستری است که در راهروی بیمار ستان افراد را به سکوت دعوت می کند .



پوستر های چند نظری :

مطالب و تصاویر زیادی را در خود جای می دهد . برای درک منظور ، به زمان بیشتری نیاز دارد . این نوع پوستر نیز نیاز به توضیح شفاهی ندارد .

هر پوستر به طور معمول از اجزا زیر تشکیل می گردد .

?- شعار اصلی پوستر

?- تصویر یا تصاویر پوستر

?- پیام ثانوی ( محتوی پیام )

?- نام و نشان گوینده پیام ،گاهی پوستر ها می توانند صرفا حاوی نوشته باشند

و یژگی های مطلوب شعار موجود در پوستر عبارت است از :

- از حداقل کلمات استفاده شده باشد .

- دارای حداکثر قدرت انتقال پیام باشد .

- باعث به خاطر سپردن نکات کلیدی پیام آموزشی پوستر گردد .

- پوستر فقط یک شعار داشته باشد .

- اندازه شعار به قدر کافی بزرگ باشد .

- شعار در زمینه پوستر ، به سهولت و سرعت رویت شود .

- باعث جلب توجه و متوقف ساختن مخاطب شود .

ویژگی های مطلوب تصویر موجود در پوستر عبارت است از :

- با شعار پوستر همبستگی مستقیم داشته باشد .

- باعث جلب توجه و متوقف ساختن مخاطب شود .

- از تعداد زیادی عکس یا نقاشی استفاده نشود .

- از سمبل هاو نمادها برای درک بهتر افراد کم سواد استفاده شود .

- از تصاویر روشن و جذاب استفاده شود .

- دید خوش بینا نه ای را به عنوان راه حل ارائه کند .

- تصویر باعث تاثیر فوری دیداری شود .



کمپوزیسیون مطلوب

در واقع نمی توان کمپزسیون خوب و مطلوب را تعریف و تشریح کرد ، اما برخی نکات هستند که توجه به آنها ، تا حد ممکن از کمپزسیون نامطلوب جلوگیری می کند. در این جا به دو نکته اساسی اشاره می کنیم :

باید از قرینه سازی در تصویر جلوگیری کرد ، مگر آنکه پوستر ساز به عمد و برای منظور خاصی قصد داشته باشد از آن استفاده کند. برای پرهیز از این قرینه سازی ، نباید دوربین در مکانی قرار گیرد که تصاویر طرفین دوربین ، قرینه یکدیگر شوند. برای مثال در یک خیابان نباید دوربین در وسط قرار گیرد و زاویه دید آن مستقیم به سوی ابتدا یا انتهای خیابان باشد ، زیرا چراغ های برغ نصب شده در اطراف خیابان یا درخت های موجود در دو راستای خیابان نسبت به دوربین حالت قرینه پیدا می کنند و این در ترکیب بندی تصویر حالتی نامطلوب است. در این گونه موارد که امکان جابه جایی عناصر صحنه وجود ندارد ، باید مکان و زاویه دوربین را تغییر داد ، در این حالت معمولا دوربین را به یکی از طرفین صحنه می برند و زاویه آن را طوری تنظیم می کنند که کل صحنه را تحت پوشش قرار دهد و سپس پوستر برداری می کنند.

اما اینکه چرا قرینه سازی نامطلوب است ، آن است که تصاویری که دارای قرینه هستند ( عناصر مختلف و مجزای آن به گونه ای قرار گرفته اند که موجب قرینه سازی شده اند ) ، چشم ما را اذیت می کنند ، به ویژه اگر در طرفین تصویر حرکتی نیز قرینه وار انجام شود ، تداوم و تکرار این قرینه ها ، در ما حس سرگیجه و خستگی ایجاد می کنند.

همان طور که پیش از این گفته شد ، گاه پوستر سازان برای القای مفهوم خاصی ، به عمد از قرینه سازی استفاده می کنند برای مثال گاه در پوستر برداری ازصحنه ، رژه رفتن سربازان یا ماموران حکومتی ، از قزینه سازی استفاده شده ، تا به این ترتیب بر قدرت موجود در انها یشتر تاکید شود و تماشاگر به دلیل و قرینگی دچار حس ترس و آسیب پذیری از ناحیه آنها شود.

• جز در موارد خاص نباید عناصری که دارای رنگ های یکسان هستند ، در گوشه ای از کادر انباشته شوند. زیرا این انباشتگی رنگ ، چشم را اذیت می کند. از سوی دیگر پراکندگی رنگ ها در صحنه ، جلوه آنها را بیشتر کرده و بر شادابی صحنه می افزاید. البته گاه پوستر سازها برای تاکید بر عنصر خاصی ، در نقطه ای از تصویر تجمع رنگ ایجاد می کنند. توجه داشته باشید ، این مسئله در مورد رنگ غالب در صحنه صادق نیست ، بلکه فقط در مورد انباشتگی رنگ در یک نقطه است.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای

پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای در 46 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 161 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی شرکت تولید و بسته بندی چای در 46 صفحه ورد قابل ویرایش

 

شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز :

مقدمه :

چای که به زبان انگلیسی TEA و چینی TAY یا CHAI نامیده می شود ، به صورت درخت یا درختچه و مخصوص مناطق استوایی و اطراف آن است . بوته چای دارای برگهای ساده ، غالباً پایا ، متناوب و گل هایی معمولا نر - ماده و منظم است . چای دارای دو گونه مهم چینی CAMELLTA SINESIS و آسامی CAMELLTA ASSAMICA و یک زیر گونه کامبوجی می باشد . چای را از سرشاخه های جوان و ترد شامل دو یا سه برگ و جوانه های ناشکفته انتهایی و با عملیاتی چند بر روی آنها می سازند .

چای نوعی نوشیدنی بسیار رایج است که مانند قهوه در ردیف رایج ترین و مهم ترین نوشابه های مطبوع و مورد مصرف در بیشتر جهان می‌باشد .

چای دارای اهمیت غذایی ودارویی بسیاری است . ولی مهم ترین اثر آن تاثیر برروی سیستم اعصاب و در نتیجه رفع خستگی و ایجاد آرامش در انسان است چای دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین . هیدراتهای کربن وانواع مختلفی از ترکیبات شیمیایی می باشد . چای دارای اثر انرژی زایی بالایی می باشد . بطوری که یک فنجان چای ? کیلو کالری انرژی به بدن می رساند . مصرف زیاد چای می تواند باعث طپش قلب . عصبانیت . اضطراب . بی خوابی و لاغری شود .



خواص چای

چای دارای اهمیت غذایی ودارویی بسیاری است . ولی مهم ترین اثر آن تاثیر برروی سیستم اعصاب و در نتیجه رفع خستگی و ایجاد آرامش در انسان است چای دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین . هیدراتهای کربن وانواع مختلفی از ترکیبات شیمیایی می باشد .





تاریخچه چای:

تحقیقات نشان می دهد که بوته چای را در حدود?هزار سال (ق.م) در چین می شناخته اند . کیاه چای و واریته های آن به حالت وحشی در شمال هند درناحیه ای به نام اسام می روییده . از نظر کاشت و مصرف چین اولین محلی است که این گیاه در آنجا در حدود ???? سال (ق.م) کشت می شده وبه مصرف می رسیده در زمانهای گذشته کاهنهای بودایی برای کمتر خوابیدن از چای استفاده می کرده اند و افسانه ای دراین مورد هست که می گوید کاهنی بنام بودهیدهارما در مراجعت از ژاپن به خواب می رود و پس از بیدار شدن برای تنبیه شدن مژه های خود را کند وروی زمین ریخت این مژه ها در خاک ریشه داد وتبدیل به درخت چای شد . انتشار این گیاه از چین به ژاپن وهند و از قرن پانزدهم در اروپا کشت چای رایج شد.



کشت چای درایران:

از اوایل قرن بیستم چایکاری در ایران آغاز شد . قبل از سال ????(ه . ش ) کشت چای درایران رواج نداشت و ایرانیان قدیم به جای چای قهوه می نوشیدند . به همین دلیل چایخانه های ایران همان نام قدیمی خود یعنی قهوه خانه را حفظ کرده اند .

علاقه دولت ایران به کشت چای در سال ???? (ه .ش) باعث شد تا سفیر ایران در هند بنام حاج محمد میرزا کاشف السلطنه ماموریت یافت تا چگونگی کشت چای را بیاموزد . ایشان پس از مدتها کار و تلاش روی مزارع چای در هند موفق شد اصول و فنون چایکاری را بیاموزد و با موافقت دولت هند تعداد ???? نهال چای به ایران بیاورد و آنها را در زمینی در نزدیکی شهر لاهیجان بکارد . پس از آن بود که بتدریج کشت چای در ایران رواج یافت .



مشخصات چای:

گیاه چای از تیره teaceae است . نوع پرورشی آن بنام camellia sineasis است. به دو شکل وحشی وپرورش یافته است . در حالت وحشی ارتفاع ان ارتفاع آن به ??- ?? متر می رسد که اغلب در کشورهای خاور دور می روید . انواع پرورشی آن دارای ارتفاع ?? - ?? متر است . که حداکثر به ? متر می رسد .



تقسیم بندی چای از لحاظ زراعی :

?) گونه چینی

?) گونه اسامی و کامبوجی

?) نژادهای دو رگه



? تقسیم بندی گیاه چای از لحاظ طرز تهیه و تولید :

?) چای سیاه

?) چای سبز

?) چای اولنگ

?) چای قالبی





انواع چای

? چای سیاه

این نوع چای پس از انجام تمام مراحل چایسازی بدست می آید این نوع چای به دو طریق رسمی یاارتدکس و غیر رسمی بدست می آید در روش ارتدکس که همان روش چایسازی ایران نیز می باشد تمام مراحل تهیه چای از قبیل : پلاس ومالش و تخمیر و خشک شدن انجام می گیرد این نوع چای دارای درجه بندی هایی مثل :چای قلم . پیچیده . باروتی . و ... می باشد . در چای غیر رسمی از ماشین هایی استفاده می شود که در آن مرحله پلاس حذف می شود . این چای در ایران استفاده نمی شود .





? چای سبز:

این نوع چای بیشتر در چین و ژاپن مصرف دارد . دراین نوع چای عمل تخمیر صورت نگرفته و پس از مالش بلافاصله چای را خشک می نمایند . این نوع چای کم رنگ ولی معطر می باشد و دارای خواص درمانی بسیاری می باشد.



? چای اولنگ:

در این نوع چای عمل تخمیر بطور کامل انجام نشده و بصورت ناتمام می ماند . و در چین و ژاپن مصرف آن رایج است.





? چای قالبی :

نوعی از چای که برای تهیه آن از برگ و ساقه و ترکه چای استفاده می شود . این نوع چای پس از انجام مراحل تهیه چای بصورت پودر و در قالبهایی که از نوع چوب می باشد ریخته و در اثر فشار بصورت قالبی در می آید



انواع چای :

تمام انواع چای را می توان به سه گروه عمده تخمیری ( چای سیاه ) تخمیر نشده ( چای سبز ) و نیمه تخمیری ( چای اولانگ و پوچونگ ) تقسیم کرد .



ترکیبات چای :

ترکیبات اساسی برگ چای عبارتند از :

آب ، تانن ، کافئین ( تئین ) ،‌اسانسهای روغنی ،‌آلبومین ، قند پکتین و خاکستر

ارزش غذایی چای :

نوشابه چای علاوه بر کافئین دارای مقداری پروتئین و ئیدراتهای کربن است . چای به تنهایی از نظر مقدار کالری که به مصرف کننده می دهد بسیار کم است و در حدود ? کالری در یک فنجان چای ( ??? گرم ) می باشد . چای دارای ویتامین های متعددی از گروه B شامل ویتامین B? و B? و اسید فولیک و اسید پانتوتنیک و نیز مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین P ( نیاسین ) می باشد . برگ سبز چای از نظر ویتامین C ، غنی است .

مراحل تولید چای :

چای به دو شیوه سنتی ( ارتدوکس ) و غیرسنتی ( C.T.C ) تولید می شود . تفاوت این دو شیوه به نوع مالش و لوله کردن برگ سبز چای مربوط است . در شیوه C.T.C کلیه سلولها و رنگدانه های چای اکسیده می شوند و در نتیجه این نوع چای از نظر رنگ و کیفیت نسبت به شیوه سنتی برتری دارد .



مراحل تولید چای به شیوه ارتدوکس ( سنتی )‌ به طور خلاصه عبارت است از :

الف ) پلاساندن

هدف این مرحله کاهش رطوبت برگها به میزان ?? درصد و کاهش مقدار کافئین و تانن و کلروفیل و تبدیل نشاسته به قند می باشد .

ب - مالش

در این مرحله شیره گیاه از سلولها خارج می شود و برای مرحله بعد آماده می شود . در این مرحله ماده گس چای ( تانن ) از سلولها خارج و در اثر تماس با هوا کمی سیاه رنگ می شود .

ج - تخمیر

در این مرحله حدود ?? درصد از تانن چای از بین می رود و قسمتی هم اکسیده و به مواد معطر افزوده می شوند . در موقع اکسیده شدن تانن همزمان با زیاد شدن رنگ ، بوی علفی و رنگ سبز آن از بین می رود .



د - خشک کردن

در این مرحله برگهای چای به سرعت در حرارت خشک ??-?? درجه سانتیگراد خشک و بلافاصله سرد می شوند .



درجه بندی چای :

چای بعد از عملیات تولید ،‌درجه بندی می شود و به انواع قلمی ، شکسته ، باروتی و خاک چای تقسیم می گردد .

رنگ چای :

چای به سه رنگ مورد استفاده قرار می گیرد :

? - چای سیاه ? - چای سبز ? - چای قرمز

هر سه نوع چای قابض ، محرک ،‌ مسکن و مدر یا ادرارآور و معرق است و دارای اثرات آرام بخشی روی سلسله اعصاب می باشد .



نقش چای در پیشگیری و درمان انواع بیماریها

چای و پلی فنل های موجود در آن نقش بازدارنده علیه بسیاری از کارسینوژنها ( سرطانها ) دارد از جمله سرطانهای پوست ، ریه ، مری ، معده ، کبد ، روده و لوزالمعده و غدد . چای همچنین باعث از بین بردن سموم ایجاد شده در حین پخت غذا ، کاهش اثرات سوء مصرف بعضی داروها و کشیدن سیگار در بدن ، کاهش انباشتگی آهن در بدن بیماران مبتلا به هموکروماتوزیس، جلوگیری از ابتلا به بسیاری از انواع بیماریهای التهابی و عفونی ، جلوگیری از شکسته شدن DNA و تولید پراکسیدها در بدن و جلوگیری از فساد دندانها می شود . چای به علت وجود فلاونوئیدها باعث جلوگیری از اکسیداسیون چربی و در نتیجه ممانعت از تصلب شرائین بدن ونیز به تعویق انداختن پیری زودرس می شود .



طرز دم کردن چای :

قبل از دم کردن چای ، هنگامی که آن را در قوری می ریزید ، با کمی آب جوش بشویید ( بیشتر به علت شستن تانن چای ) ، سپس به مقدار کافی آب جوشیده در آن بریزید و آن را مدت ?-? دقیقه دم کنید . قوری چای باید چینی و از نوع لعاب مرغوب و بدون سرب باشد . بعد از دم کشیدن چای بهتر است برگهای چای را از آن جدا کرده در این صورت دم کرده مطبوعی به دست خواهد آمد که میزان تانن آن کم است .

Method

این یک روش مکانیکی است که مانند غلتاندن ( روش سنتی ) یا سنگ شکنی سریع یا پیچیدن یا تاب دادن با غلتکهای محوری ( روش CTC ) انجام می گیرد . در این روش ماشین هایی در اندازه ها و طرح های مختلف استفاده می شود . اما اصول کار آنها شبیه به هم می باشد . آنها برگها را به بالا آورده و آنها را در حالت حرکتی مداوم نگه می دارند .

روش قدیمی برای غلتاندن برگها بین دستها یا بوسیله دستها در روی میز انجام می گرفت ، تا زمانی که برگهای غلتانده شده به طور هموار با عصاره ها پوشانده می شوند و سرانجام به قطعات کوچکتر شکسته می شوند . وسیله برنده از طریق روزنه ای به برگها نیرو وارد کرده و آنها را به شکل قطعات کوچک می برد .

سنگ شکنی سریع و غلتاندن ( CTC ) ماشین شامل دو غلتک فلزی دندانه دار است که نزدیک یکدیگر قرار گرفته و با سرعتی نا برابر می چرخند که برگها را می چرخانند و می برند .

رتوروانس( Rotorvance ) شامل یک بشکه افقی با یک محفظه تغذیه دستگاه در انتهای یک غلتک و یک صفحه سوراخ دار در غلتک دیگر می باشد . بوسیله یک نوع پیچ که متناسب با پره ها در مرکز قرار دارد به وسط بشکه نیرو وارد می شود ، برگها توسط صفحه های مقاوم و محکم در سطح درونی بشکه می شکنند و در انتهای صفحات به قطعات کوچکتر بریده می شوند .

در روش جدید ماشینهای شکننده می توانند سلولهای برگها را از یکدیگر منفصل کرده و در بسیاری از موارد مرحله خشک کردن غیر ضروری است . روش CTC سه درجه از چای را ایجاد می کند : چای شکسته معطر ( BP ) ، چای معطر غربال شده ( PF ) و خاکه چای ( PD ) .

چای مرغوب، چای نا مرغوب

چای سیاه که به‌طور مطلق چای نامیده می‌شود از برگ، غنچه و ساقه نازک گیاهی از نوع کاملیا(Camellia) به دست می‌آید و پس از انجام عملیات تخمیر و خشکانیدن، در قالب بسته‌بندی‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود.



گفته می‌شود نخستین بوته‌های چای حدود ???? سال قبل از میلاد مسیح در کشور چین کشت شد و دم کرده‌ آن برای رفع خستگی مصرف می‌شد.

در فرهنگ ما ایرانیان، چای ازجمله فرآورده‌های پرمصرف کشاورزی است که همگان از پیر و جوان و فقیر و غنی، نوشیدن آن را مایه آرامش و فرصتی برای فراغت از مشغله‌های روزانه می‌دانند و از آن به عنوان بهانه‌ای برای گردهم نشستن و گفت و گو بهره می‌برند. ایرانیان با مصرف سالانه ? تا ?/? درصد مصرف چای جهان، در زمره چای‌خورترین مردم جهان قرار دارند.

چای سیاه که به‌طور مطلق چای نامیده می‌شود از برگ، غنچه و ساقه نازک گیاهی از نوع کاملیا(Camellia) به دست می‌آید و پس از انجام عملیات تخمیر و خشکانیدن، در قالب بسته‌بندی‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود.



چای مرغوب

بر مبنای استاندارد ملی ایران، کیفیت چای براساس دیدن و چشیدن آن تعیین می‌شود. با تجربه‌ای که چشندگان روی انواع چای دارند قضاوت آنها اغلب ملاک عمل است.

داوری چشندگانی که واجد گواهی‌نامه از یکی از مراجع رسمی چشش چای هستند، معتبر است. آزمایش‌های شیمیایی روی نمونه‌های چای به جز در مواردی که چای فاقد اصالت، مشکوک و یا واجد ویژگی‌های غیرمتعارف باشد، انجام نمی‌شود. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران فاکتورهای ویژه‌ای را برای چای خوب در نظر گرفته‌اند.



این لکه‌های روغنی

بسیاری از مصرف‌کنندگان با مشاهده لکه‌های روغنی مانند بر سطح چای و یا جداره‌های ظروف محتوی آن، کیفیت نامناسب آب را عامل آن می‌دانند و در نگاه نخست، چنین استنباط می‌کنند که منشا لکه‌های چربی، آبی است که برای طبخ چای به کار رفته است. برای توضیح علت این پدیده و براساس مراجعه به مستندهای مرتبط و مکاتبه با برخی شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده چای، موارد زیر استنتاج شده است: در ساختمان شیمیایی چای، مواد شیمیایی تانن و کافئین با اثر تحریک‌کنندگی قوی همچون افزایش هوشیاری، انرژی و تمرکز وجود دارد و شاید خاصیت این مواد اصلی‌ترین دلیل مصرف چای باشد.

هنگامی که چای سرد می‌شود و دمای آن به کمتر از ?? درجه سانتی‌گراد می‌رسد، تانن و کافئین موجود در چای با یکدیگر واکنش داده و ترکیبی به نام تانات کافئین و مقداری پلی‌فنل اکسید نشده تولید می‌شود.

تانات کافئین که نوعی رسوب است به‌صورت ذرات معلق درآمده و رنگ چای را کدر می‌کند. پلی‌فنل‌های اکسید نشده نیز که به حالت چربی‌های حلقوی آزاد می‌شوند ‌به‌صورت لکه‌های روغنی مانند در سطح چای و یا جداره ظرف محتوی چای مشاهده می‌شوند. آغشته بودن ظروف طبخ و صرف چای به چربی و یا هر نوع ماده روغنی دیگرنیز سبب تشدید این پدیده می‌شود.



چای کدر یا پررنگ

در آزمون‌های کیفیت آب مورد استفاده برای طبخ چای، مشخص شده است که هرچند محتوی سختی آب بیشتر باشد، چای کدرتر و هرچه املاح قلیایی آب بیشتر باشد چای دم‌‌کرده پررنگ‌تر خواهد بود.

عنصر روی ازجمله عناصر تغذیه‌ای است که جذب عمده‌ آن به بدن ازطریق مواد غذایی است. مقدار متداول آن در آب‌های سطحی ??/? و در آب‌های زیرزمینی ??/? میلی‌گرم بر لیتر است. در آب‌های لوله‌کشی به‌ویژه در لوله‌های گالوانیزه قدیمی، مقدار روی ممکن است بیشتر باشد. روی در غلظت‌های حدود چهار میلی‌گرم بر لیتر (برحسب سولفات روی) مزه ناخوشایند گس در آب ایجاد می‌کند. این عنصر در غلظت‌های حدود سه تا پنج میلی‌گرم بر لیتر، ظاهر شیری‌رنگ و کدر با لایه‌ نازک روغنی مانند در هنگام جوشاندن آب ایجاد می‌کنند.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده نرم افزارهای رایانه

پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده نرم افزار های رایانه در 52 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 146 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده نرم افزارهای رایانه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده نرم افزار های رایانه در 52 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه


خلاصه طرح................................................................................................................................ 5

پیشگفتار :................................................................................................................................... 6

فصل اول – معرفی طرح.................................................................................................................. 7

1-2-مشخصات محصول................................................................................................................. 8

1-1-2- نام و کاربرد محصول:......................................................................................................... 8

2-1-2-مشخصات فنی محصول....................................................................................................... 8

3-1-2-معرفی روشهای تولید........................................................................................................... 9

4-1-2-تشریح مختصر فرایند.......................................................................................................... 9

فصل دوم – تعیین ظرفیت.............................................................................................................. 11

2-2-تعیین ظرفیت تولید............................................................................................................... 11

2-3-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی......................................................................... 11

2-4-معرفی دستگاه ها و تجهیزات تولید........................................................................................... 12

2-5-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی.......................................................................................... 12

فصل سوم – معرفی نیروی انسانی.................................................................................................... 14

معرفی نیروی انسانی.................................................................................................................... 14

1-3-برآورد پرسنل تولیدی............................................................................................................ 14

2-3-پرسنل اداری و خدمات......................................................................................................... 14

فصل چهارم – هزینه ها................................................................................................................. 16

معرفی هزینه ها........................................................................................................................... 16

برآورد هزینه استهلاک................................................................................................................... 17

فصل پنجم – شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز :............................................................................. 19

تعریف مهندسی نرم افزار............................................................................................................... 19

اصطلاح مهندسی نرم‌افزار عموماً به معانی مختلفی به کار می‌رود :............................................................. 19

محدوده مهندسی نرم افزار و تمرکز آن.............................................................................................. 20

نیاز به مهندسی نرم افزار............................................................................................................... 20

تکنولوژی‌ها و روشهای عملی.......................................................................................................... 21

ماهیت مهندسی نرم افزار............................................................................................................... 21

مدیریت ریسک در مهندسی نرم افزار :.............................................................................................. 22

مراحل اصلی در پیاده‌سازی مدیریت ریسک......................................................................................... 23

مهندسی معکوس در رایانه :............................................................................................................ 26

برنامه نویسی رایانه :..................................................................................................................... 26

زبان برنامه‌نویسی......................................................................................................................... 27

زبان‌های برنامه نویسی................................................................................................................... 27

نمونه یک برنامه.......................................................................................................................... 28

پارادایم‌ها.................................................................................................................................. 29

برنامه نویسی موازی :................................................................................................................... 30

تعریف...................................................................................................................................... 30

هوش مصنوعی :.......................................................................................................................... 31

تعریف و طبیعت هوش مصنوعی...................................................................................................... 33

فلسفه? هوش مصنوعی................................................................................................................... 34

مدیریّت پیچیدگی........................................................................................................................ 34

تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی.................................................................................. 36

سیستم‌های خبره......................................................................................................................... 37

عامل‌های هوشمند........................................................................................................................ 37

برنامه نویسی شی گرا :.................................................................................................................. 38

وراثت...................................................................................................................................... 39

کپسوله‌سازی............................................................................................................................... 39

چندریختی................................................................................................................................. 40

انتزاع / تجرید............................................................................................................................. 40

یک مثال کاربردی........................................................................................................................ 40

ارتباط اشیاء............................................................................................................................... 41

سامانه های چند عامله :................................................................................................................. 42

مزایا........................................................................................................................................ 42

معایب...................................................................................................................................... 43

روبوکاپ................................................................................................................................... 43

مدریت برنامه های به هم وابسته....................................................................................................... 44

چهار نوع متفاوت تعاملات بین مسائل:.............................................................................................. 44

5 تنظیم ترکیب پورتفولیو............................................................................................................... 45

مدیریت پروژه و راهبری پروژه........................................................................................................ 46

فصل پنجم : چکیده مطالعات فنی ، مالی و اقتصادی.............................................................................. 49

جدول (1-1) جمع بندی مشخصات اصلی طرح تولید........................................................................... 50

نتیجه گیری :.............................................................................................................................. 52




خلاصه طرح

در این پروژه به بررسی شرکت تولید کننده نرم افزارهای رایانه ای از دیدگاه کارآفرینی پرداخته شده است ، هدف از این پروژه بررسی توجیه اقتصادی طرح مذکور میباشد ، برای رسیدن به هدف مورد نظر با بهره گیری از روش های آماری و اقتصادی و برآورد مالی طرح مورد بررسی قرار گرفته است ، این پروژه مشتمل بر پنج فصل میباشد ، فصل اول معرفی طرح است ، نام طرح ، ظرفیت تولید ، محصولات تولیدی و ... فصل دوم به بررسی نیروی انسانی مورد نیاز پرداخته است ، فصل سوم شامل هزینه های مورد نیاز طرح میباشد ، فصل چهارم شرح فرآیند تولید محصول میباشد ، در این فصل به بررسی اطلاعات فنی مورد نیاز پرداخته شده است ، فصل پنجم چکیده مطالعات فنی و اقتصادی طرح میباشد .








پیشگفتار :

مهندسی نرم‌افزار پیشه‌ای است که به یاری دانش رایانه و دیگر فناوری‌ها و روش‌ها به آفریدن و نگاهداری نرم افزار رایانه‌ای می‌پردازد. مسائل اصلی مهندسی نرم‌افزار تولید نرم‌افزار بر اساس موارد زیر است:

الزامات تعیین شده
در زمان تعیین شده
در محدوده? بودجه پیش‌بینی شده





فصل پنجم – شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز :

تعریف مهندسی نرم افزار

مهندسی نرم افزار طراحی،برنامه نویسی، توسعه، مستند سازی و نگهداری نرم افزار با بکارگرفتن روشهای فنی و عملی از علوم کامپیوتر ، مدیریت پروزه ، مهندسی ، محدوده کاربرد، طراحی رابط، مدیریت تجهیزات دیجیتال و سایر زمینه‌ها است.

اصطلاح مهندسی نرم افزار بعد از سال ???? شناخته شد، طی کنفرانس مهندسی نرم افزار ناتو ???? (که در گارمیش آلمان برگزار شد) توسط ریاست کنفرانس معرفی شد، و از آن پس بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.



اصطلاح مهندسی نرم‌افزار عموماً به معانی مختلفی به کار می‌رود :



به‌عنوان یک اصطلاح جامع برای تمامی جنبه‌های عملی برنامه‌نویسی کامپیوتر، در مقابل تئوری برنامه نویسی کامپیوتر، که علوم کامپیوتر نامیده می‌شود.

به‌عنوان اصطلاح مجسم کننده طرفداری از یک رویکرد خاص نسبت به برنامه‌نویسی کامپیوتر ، که اصرار می‌کند که مهندسی نرم‌افزار، بجای انکه هنر یا مهارت باشد، باید به‌عنوان یک رشته عملی مهندسی تلقی شود و از جمع کردن و تدوین روشهای عملی توصیه شده به شکل متدولوژی‌های مهندسی نرم افزارطرفداری می‌کند.

مهندسی نرم افزار عبارتست از : الف) کاربرد یک رویکرد سیستماتیک، انتظام یافته، قابل سنجش نسبت به توسعه، عملکرد، و نگهداری نرم افزار، که کاربرد مهندسی در نرم افزار است و ب) مطالعه روشهای موجود در استاندارد IEEE


محدوده مهندسی نرم افزار و تمرکز آن

مهندسی نرم افزار به مفهوم، توسعه و بازبینی یک سیستم نرم افزاری مربوط است. این رشته علمی با شناسایی، تعریف، فهمیدن، و بازبینی خصوصیات مورد نیاز نرم افزار حاصل سر و کار دارد. این خصوصیات نرم افزاری ممکن است شامل : پاسخگویی به نیازها، قابلیت اطمینان، قابلیت نگهداری، در دسترس بودن، قابلیت تست، استفاده آسان، قابلیت حمل و سایر خصوصیات باشد مهندسی نرم افزار اشاره می‌کند به این خصوصیات با آماده کردن مشخصات معین طراحی و فنی که ، اگر بدرستی پیاده سازی شود، نرم افزاری را تولید خواهد کرد که میتواند بررسی شود که آیا این نیازمندیها را تامین می‌کند یا خیر.

مهندسی نرم افزار همچنین با خصوصیات پروسه توسعه نرم افزاری در ارتباط است. در این خصوص، با خصوصیاتی مانند هزینه توسعه نرم افزار، طول مدت توسعه نرم افزار، و ریسک‌های توسعه نرم افزار درگیر است.


نیاز به مهندسی نرم افزار

نرم افزار عموماً از محصولات و موقعیتهایی شناخته می‌شود که قابلیت اطمینان زیادی از آن انتظار میرود، حتی در شرایط طاقت فرسا، مانند نظارت و کنترل نیروگاههای انرژِی هسته‌ای، یا هدایت یک هواپیمای مسافربری در هوا، چنین برنامه‌هایی شامل هزاران خط کد هستند، که از نظر پیچیدگی با پیچیده ترین ماشینهای مدرن قابل مقایسه‌اند. به‌عنوان مثال یک هواپیمای مسافربری چند میلیون قطعه فیزیکی دارد (و یک شاتل فضایی خدود ده میلیون بخش دارد)، در حالی که نرم افزار هدایت چنین هواپیمایی میتواند تا ? میلیون خط کد داشته باشد.


تکنولوژی‌ها و روشهای عملی

مهندسین نرم افزار طرفدار تکنولوژی‌ها و روشهای عملی بسیار متفاوت و مختلفی هستند، که با هم ناسازگارند. این بحث در سالهای دهه ?? میلادی شروع شد و ممکن است برای همیشه ادامه پیدا کند. مهندسین نرم افزار از تکنولوژی‌ها و روشهای عملی بسیار متنوعی استفاده می‌کنند. کسانی که کار عملی می‌کنند از تکنولوژی‌های متنوعی استفاده می‌کنند : کامپایلرها، منابع کد، پردازشگرهای متن. کسانی که کار عملی می‌کنند از روشهای عملی بسیار متنوعی استفاده می‌کنند تا تلاشهایشان را اجرا و هماهنگ کنند : برنامه نویسی در دسته‌های دونفری، بازبینی کد، و جلسات روزانه. هدف هر مهندس نرم افزار بایستی رسیدن به ایده‌های جدید خارج از مدلهای طراحی شده قبلی باشد، که باید شفاف بوده و بخوبی مستند شده باشد.

با وجود رشد فزاینده اقتصادی و قابلیت تولید فزاینده‌ای که توسط نرم افزار ایجاد شده ، هنوز هم بحث و جدل‌های ماندگار درباره کیفیت نرم افزار ادامه دارند.


فلسفه? هوش مصنوعی

بطور کلی ماهیت وجودی هوش به مفهوم جمع آوری اطلاعات, استقرا و تحلیل تجربیات به منظور رسیدن به دانش و یا ارایه تصمیم میباشد. در واقع هوش به مفهوم به کارگیری تجربه به منظور حل مسایل دریافت شده تلقی می‌شود. هوش مصنوعی علم و مهندسی ایجاد ماشینهایی با هوش با به کارگیری از کامپیوتر و الگوگیری از درک هوش انسانی و یا حیوانی و نهایتا دستیابی به مکانیزم هوش مصنوعی در سطح هوش انسانی میباشد.

در مقایسه هوش مصنوعی با هوش انسانی می‌توان گفت که انسان قادر به مشاهده و تجزیه و تحلیل مسایل در جهت قضاوت و اخذ تصمیم میباشد در حالی که هوش مصنوعی مبتنی بر قوانین و رویه‌هایی از قبل تعبیه شده بر روی کامپیوتر میباشد. در نتیجه علی رغم وجود کامپیوترهای بسیار کارا و قوی در عصر حاضر ما هنوز قادر به پیاده کردن هوشی نزدیک به هوش انسان در ایجاد هوشهای مصنوعی نبوده‌ایم.

بطور کلّی، هوش مصنوعی را می‌توان از زوایای متفاوتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. مابین هوش مصنوعی به عنوان یک هدف، هوش مصنوعی به عنوان یک رشته تحصیلی دانشگاهی، و یا هوش مصنوعی به عنوان مجموعه? فنون و راه کارهایی که توسط مراکز علمی مختلف و صنایع گوناگون تنظیم و توسعه یافته‌است باید تفاوت قائل بود.

مدیریّت پیچیدگی

ایجاد و ابداع فنون و تکنیک‌های لازم برای مدیریّت پیچیده گی را باید به عنوان هسته? بنیادین تلاش‌های علمی و پژوهشی گذشته، حال، و آینده، در تمامی زمینه‌های علوم رایانه، و به ویژه، در هوش مصنوعی معرّفی کرد. شیوه‌ها و تکنیک‌های هوش مصنوعی، در واقع، برای حلّ آن دسته از مسائل به وجود آمده‌است که به طور سهل و آسان توسط برنامه‌نویسی تابعی (Functional programming)، یا شیوه‌های ریاضی قابل حلّ نبوده‌اند.

در بسیاری از موارد، با پوشانیدن و پنهان ساختن جزئیّات فاقد اهمّیّت است که بر پیچیدگی فائق می‌آییم، و می‌توانیم بر روی بخش‌هایی از مسئله متمرکز شویم که مهم‌تر است. تلاش اصلی، در واقع، ایجاد و دستیابی به لایه‌ها و ترازهای بالاتر و بالاتر تجربد را نشانه می‌رود، تا آنجا که، سرانجام برنامه‌های کامپوتری درست در همان سطحی کار خواهند کرد که خود انسان‌ها به کار مشغولند.

به یاری پژوهش های گسترده دانشمندان علوم مرتبط، هوش مصنوعی از آغاز پیدایش تاکنون راه بسیاری پیموده‌است. در این راستا، تحقیقاتی که بر روی توانایی آموختن زبانها انجام گرفت و همچنین درک عمیق از احساسات، دانشمندان را در پیشبرد این علم، یاری کرده‌است. یکی از اهداف متخصصین، تولید ماشینهایی است که دارای احساسات بوده و دست کم نسبت به وجود خود و احساسات خود آگاه باشند. این ماشین باید توانایی تعمیم تجربیات قدیمی خود در شرایط مشابه جدید را داشته و به این ترتیب اقدام به گسترش دامنه دانش و تجربیاتش کند.

برای نمونه به رباتی هوشمند بیاندیشید که بتواند اعضای بدن خود را به حرکت درآورد، او نسبت به این حرکت خود آگاه بوده و با سعی و خطا، دامنه حرکت خود را گسترش می‌دهد، و با هر حرکت موفقیت آمیز یا اشتباه، دامنه تجربیات خود را وسعت بخشیده و سر انجام راه رفته و یا حتی می‌دود و یا به روشی برای جابجا شدن، دست می‌یابد، که سازندگانش، برای او، متصور نبوده‌اند.

هر چند مثال ما در تولید ماشینهای هوشمند، کمی آرمانی است، ولی به هیچ عنوان دور از دسترس نیست. دانشمندان، عموماً برای تولید چنین ماشینهایی، از تنها مدلی که در طبیعت وجود دارد، یعنی توانایی یادگیری در موجودات زنده بخصوص انسان، بهره می‌برند.

آنها بدنبال ساخت ماشینی مقلد هستند، که بتواند با شبیه‌سازی رفتارهای میلیونها باخته مغز انسان، همچون یک موجود متفکر به اندیشیدن بپردازد.


وراثت

وراثت یا ارث بری (Inheritance) از مفاهیم اساسی برنامه نویسی شیءگراست. هر شیء یک نمونه از یک کلاس است و هر کلاس می‌تواند از کلاس یا کلاسهای دیگری مشتق شده باشد (خواص متدها یا رویدادهای کلاس‌های دیگر را به ارث ببرد). در یک مثال ساده می‌توان اتومبیلی را در نظر گرفت که برای جلوگیری از بازنویسی خواص عمومی اتومبیل شامل: چهار چرخ، متدهای حرکت چرخ، متد چرخاندن فرمان، فرمان، بدنه، در و غیره، می‌توان یک کلاس پایه از اتومبیل ایجاد کرد سپس مثلاً برای اتومبیل زانتیا مدل C5 یک کلاس جدید ایجاد کرده که خواص، متدها و رویدادهای عمومی اتومبیل را داشته باشد و فقط برای خواص، متدها و رویدادهای جدید این اتومبیل کد نوشته شود. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در نوشتن کد و تا حدودی تضمین صحت کد موجود می‌شود. به عنوان مثال اگر کلاس پایه مشکلی داشته باد فقط کافی است کلاس پایه تغییر داده شود و در تمامی کلاس‌هایی که از این کلاس پایه ویژگی‌ای ا به ارث برده‌اند این تغییر اعمال خواهد شد.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید